Unconfigured Ad

Collapse

BEC eller 2S lipo til Goblin 700

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jotto
    • Jul 2007
    • 3060

Mottakerbatteri fungerte jo kjempebra i 1990 når folk fremdeles fløy med forbrenningsmotorer, så da fungerer det sikkert glimrende enda!

Selv sluttet jeg med mottakerbatteri på elektro for et par år siden og har aldri sett meg tilbake...
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

• tesa
      • Nov 2006
      • 165

Originally posted by andersand
      drit i bec! snurr 2s lipo rett under, er jo egen tray for dette!

men er jo mange meninger om dette, å bytte ut 1500mah lipo hver 6-8 flights synes ikke jeg er noe problem. har du 2200 kan du jo fly 10-12 safe lett, hver flight er 115-135mah ca.
      Nja har 2200 og hadde aldri flydd 10-12 turer, flyr max 5-6 fligth men er jo litt avhengig av fly stil og da kansje

Comment

• andersand
        • May 2012
        • 2316

mest avhengig av servo, og om de går direkte, eller via bec (veldig inneffektivt via bec)

har fått flere til å fly maskinene mine, både 600 og 700, ca ingen er noen gang over 130-135mah, dette er forenelig med resultatet fra gode 3d piloter og generelt på helifreak, hvordan servoer du har spiller også inn, men både hv/ikke hv er dette ca snittet.

Comment

• arhennie
          • Mar 2008
          • 4316

Min JR Vibe 50 datt ned på 5. flighten med 2200 LiFe. (Fort gjort å glemme og lade når en flydd for lenge med elektro og BEC). Jeg holdt på med innkjøring av ny motor så flystilen var alt annet enn hard. Så hvordan man klarer å få 10-12 turer ut av de er jeg veldig interessert i å høre...?

EDIT: servoene var Futaba BLS452 og JR8900G.
          Last edited by arhennie; 17-11-12, 22:39.
          arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

Comment

• knickname
            • Apr 2012
            • 41

Andersand, hva mener du med inneffektivt via bec? jeg skal bruke outrage hv servoer.

Comment

• Dataha1
              • Nov 2010
              • 340

Originally posted by knickname
              Andersand, hva mener du med inneffektivt via bec? jeg skal bruke outrage hv servoer.
              Han mener nok at becen trekker mye unødvendig strøm fra batteriet og tømmer pakken mye fortere. I ditt tilfelle med hv servoer kan du bare koble batteriet rett i uten noen form for bec Bare pass på at rx/fbl også er high voltage
              Compass Atom 550 FBL - ds510m - bls 251 - mini v-bar
              XG8
              Snart:

Compass 7hv v2 - MKS HBL 950 - HBL 980 -
              V-bar
              Compass Warp 360 - MKS DS95 - DS95i - Beast X - Yge 40A

Comment

• knickname
                • Apr 2012
                • 41

Men hvis det trekker 135mah på en tur fra batteriet på 7,4v, blir ikke det ca 22mah fra 44,4v batteriet via bec?
                eller regner jeg helt galt nå? for hvis det stemmer vil jeg jo si at det er ubetydelig? Mulig det er blitt en pils for mye i kveld.....

Comment

• tesa
                  • Nov 2006
                  • 165

Mulig 1 pils andersand/dataha mener bec mellom motaker og rx batteri 2s.
                  Var noe som kom opp angående mah forbruk filght antall osv

Du kommer jo til å bruke 2s direkte eller bec fra 6-12s så dette angår ikke ”oss”
                  Er jo enig at direkte 2s er litt ”Trykt kjapt og billig” … men er kjekt med en ny dings og da..
                  Har og outrage hv servoer i min goblin

Comment

• andersand
                    • May 2012
                    • 2316

tesa har rett, det er mange som har 2s lipo, så bec, det jeg mente med inneffektiv.

Mål selv gutta, fly 1 tur, lad, fly 2 turer, lad, fly 3 turer, lad, på lifepo4 vil dere se at første flyturen trekker endel mere enn nr2, og så 3.

er tråder opp og ned alle veier på helifreak med referanser.

nitro med gov, bruker av en eller annen grunn myeee mer strøm, enn tilsvarende elektro, dette er jo mye p.g.a. 2x flytid, men har jo en servo ekstra også.

jeg har lifepo4 på trex700en, 7hv, 6hv, så lipo på 630 og 700 goblin.

outrage torq servoene bruker overaskende lite mah, men A peak er høy.

Comment

• arhennie
                      • Mar 2008
                      • 4316

Originally posted by andersand
                      nitro med gov, bruker av en eller annen grunn myeee mer strøm, enn tilsvarende elektro, dette er jo mye p.g.a. 2x flytid, men har jo en servo ekstra også.
                      Der skal jeg innrømme at jeg ikke tenkte meg godt nok om ja. Flytid på oppimot 8 min på nitro pluss en ekstra servo til gassen. Dette kontra dine flighter på 700 elektro som er hvor mye, 3 min? Selv flyr jeg mine elektro maskiner ca 6 min, så der du klarer 10 turer klarer jeg kanskje 5. Så der fikk jeg jo svar på hvordan fly 10-12 turer tenker jeg. Bare turene blir korte nok så er ikke 10-12 noe problem
                      arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                      http://hadelandmfk.no/
                      www.henniehobby.no/arne

Comment

• Hanzo
                        • Nov 2005
                        • 845

Synes det er veldig praktisk med Scorpion 130A med innebygget BEC, snart 500 turer i år med den comboen uten noe problem. Heiv inni en Scorpion Backupguard som ekstra sikkerhet i tilfelle krig

Comment

• andersand
                          • May 2012
                          • 2316

Originally posted by arhennie
                          Der skal jeg innrømme at jeg ikke tenkte meg godt nok om ja. Flytid på oppimot 8 min på nitro pluss en ekstra servo til gassen. Dette kontra dine flighter på 700 elektro som er hvor mye, 3 min? Selv flyr jeg mine elektro maskiner ca 6 min, så der du klarer 10 turer klarer jeg kanskje 5. Så der fikk jeg jo svar på hvordan fly 10-12 turer tenker jeg. Bare turene blir korte nok så er ikke 10-12 noe problem
                          får faktisk 5-5:30 på 700E dfc'en, 6hv ligger på 3:30-4 bare, rare er at de ofte er på ca 10-20mah unna hverandre etter flight

det overaskende er at gutta jeg har latt låne fuglene mine, som kan fly 3d bra (ikke meg) faktisk bare bruker marginalt mere enn meg, og når de på helifreak legger ut haaarde 3d flights på ca 4 min, og bare har brukt 125-135 er det gjennomgående tema her

bruker man "feil" servoer, kan man dog 2-3 dobble det forbruket per flight, selv om peak current er lav.

Originally posted by Hanzo
                          Synes det er veldig praktisk med Scorpion 130A med innebygget BEC, snart 500 turer i år med den comboen uten noe problem. Heiv inni en Scorpion Backupguard som ekstra sikkerhet i tilfelle krig
                          med hv servoer?
                          Last edited by andersand; 18-11-12, 11:12.

Comment

• Hanzo
                            • Nov 2005
                            • 845

Jeg bruker Torq HV servoer ja

Comment

Working...