Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by AudunJ View Post
    Kunne ikke sitte stille inne og se på det klare og vindstille været ute. Tok med 120sr ut og hadde noen minutter gøy i lufta. Tok noen full gass til himmels jumps og skulle så hovre rolig ned fra ca 15m høyde..
    Plutselig var all motorkraft borte og helikopteret datt som en stein til bakken.

    I tilsvarende situasjoner har jeg tidligere reddet modellen fra fritt fall med å gi gass igjen. Men alt virket (lost) og uheldig vis landet den i hard isen i hjul sporene kun ca unda løs snøen på plenen... snakk om uflaks...
    Sprek canopy, knekt skid og et vinglete hoved drev...

    Stor takk.til kona som reiste innom small size og hentet nye deler så kvelden var reddet med litt reparasjon på stuebordet....

    Er det noen som har dårlig erfaring med kontroller som streiker ved -15 kalde...
    Hadde jo kun brukt ca halv batteri tid...


    Har ingen erfaring med det dessverre, men en ting kan jeg si! Ta godt vare på kona di!!

    Comment


    • De batteriene er så små så at de mister futten etter kort tid i sånn kulde er vel ikke helt utenkelig.
      arhennie

      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

      Comment


      • Originally posted by arhennie View Post
        De batteriene er så små så at de mister futten etter kort tid i sånn kulde er vel ikke helt utenkelig.
        Når jeg tenker meg om så var min Blade Nano ufattelig lat i 3-4 minus, så det er nok ikke umulig det nei :O

        Comment


        • nano, mcpx, 120SR osv krever temp i batteriene, tips, dytt de inni dekkvarmern til HK eller lignende, du trenger 30+c helst.

          Comment


          • Re: Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

            Hva har jeg gjort for helikopteret mitt idag? Jo, jeg har klasket en jetibox utenpå sendervotten sånn at jeg ser strømforbruket og får en alarm når det er på tide å lande!

            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

            Anything worth doing is worth overdoing!

            Comment


            • hva lander du på av spenning og hvor mye mah ut, og stemmer det med mah inn?

              Comment


              • Originally posted by andersand View Post
                hva lander du på av spenning og hvor mye mah ut, og stemmer det med mah inn?
                Nå har jeg bare testet såvidt da, men jeg går inn for landing når jeg har tappet 70% av kapasiteten. Antall mAh ut stemmer med mAh inn.

                Man kan forøvrig velge om alarmen skal være en sexy damestemme på engelsk, en enda sexyere damestemme på tsjekkisk eller en mere bestemt damestemme på tysk.
                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                Anything worth doing is worth overdoing!

                Comment


                • Originally posted by jotto View Post
                  nå har jeg bare testet såvidt da, men jeg går inn for landing når jeg har tappet 70% av kapasiteten. Antall mah ut stemmer med mah inn.

                  Man kan forøvrig velge om alarmen skal være en sexy damestemme på engelsk, en enda sexyere damestemme på tsjekkisk eller en mere bestemt damestemme på tysk.
                  du must zer schnell landung!!!!!

                  Comment


                  • Originally posted by arhennie View Post
                    De batteriene er så små så at de mister futten etter kort tid i sånn kulde er vel ikke helt utenkelig.
                    Ladet opp alle batteriene mine igjen (parallelt 3x om gangen) og har nå flydd 5 pakker inne på kontoret a 5minutter så alt virker ok og modellen oppfører seg normalt. Så det de skriver om at "kulden" nok muligens har skylden er jo mulig... (sukk, det er jo ikke akturatt sommer om dagen)
                    Audun Johnsrud
                    Nittedal - HMFK

                    * Flyr divserse planker og noen visper.
                    En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                    Comment


                    • To står lagea de andrelfyr
                      Last edited by Free2fly; 12-12-12, 23:30.
                      Vidar

                      Div.

                      Comment


                      • Originally posted by AudunJ View Post
                        Ladet opp alle batteriene mine igjen (parallelt 3x om gangen) og har nå flydd 5 pakker inne på kontoret a 5minutter så alt virker ok og modellen oppfører seg normalt. Så det de skriver om at "kulden" nok muligens har skylden er jo mulig... (sukk, det er jo ikke akturatt sommer om dagen)
                        ikke muligens, vet 100%.... disse pakkene trenger masseee varme, da synker IR, si de er en 1-5c i 10 grader, og faktisk 25c i 30-40 grader.

                        Comment


                        • Originally posted by andersand View Post
                          ikke muligens, vet 100%.... disse pakkene trenger masseee varme, da synker IR, si de er en 1-5c i 10 grader, og faktisk 25c i 30-40 grader.
                          Takk for godt tips andersand. Jeg trodde faktisk nanoen var litt sprek, men den var så lat i kulda at det var ikke litt gøy en gang. Kanskje det er håp likevell da

                          Comment


                          • Hvor stor støm sensor kjøpte du jotto?

                            Originally posted by jotto View Post
                            Hva har jeg gjort for helikopteret mitt idag? Jo, jeg har klasket en jetibox utenpå sendervotten sånn at jeg ser strømforbruket og får en alarm når det er på tide å lande!

                            Bare tenkte siden du fikk oppsettet ditt til å fungere, hvilken komponenter kjøpte du
                            bare litt nysgjerrig..

                            Mvh t.bakken

                            Comment


                            • Originally posted by Pistepirkko View Post
                              Bare tenkte siden du fikk oppsettet ditt til å fungere, hvilken komponenter kjøpte du
                              bare litt nysgjerrig..
                              Så langt har jeg kjøpt Jetiboxen, rsat2-mottakere og én 75A MUI EX strømsensor. Jeg har også forhåndsbestilt en Jeti DS-16 radio

                              Jeg kommer også til å kjøpe 90A og 120A Jeti Mezon-regulatorer med BEC så snart noen får dem på lager.

                              Ja, jeg har blitt Jeti-fanboy
                              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                              Anything worth doing is worth overdoing!

                              Comment


                              • Originally posted by jotto View Post
                                Ja, jeg har blitt Jeti-fanboy
                                Det holder jeg med deg i, god kvalitet, jeg vet jeg kjører Skoda Jeti



                                Comment

                                Working...
                                X