Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

    Originally posted by andersand View Post
    Du får hilse andy hos fast-lad

    synd det gikk så mye deler :/

    du mekker vel nesten egne rammer osv neste gang de går?
    Njaaa... Kommer ikke til å mekke egen ramme. Det tar for lang tid og det koster mer enn å kjøpe en ny

    Comment


    • Stygg sak, Truls.. Hva skjedde? Mista du halen i lufta?
      Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

      Comment


      • Re: Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

        Originally posted by Brumm View Post
        Stygg sak, Truls.. Hva skjedde? Mista du halen i lufta?
        Mista halen i lufta ja. Min egen feil! Tok det med et smil Lenge siden siste skikkelige krasj så! :P

        Comment


        • Originally posted by Trulsen View Post
          Mista halen i lufta ja. Min egen feil! Tok det med et smil Lenge siden siste skikkelige krasj så! :P

          Man lærer av sånt
          Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
          T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
          T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

          Comment


          • Re: Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

            Originally posted by Brumm View Post
            Man lærer av sånt
            Ja men jeg HAR pleid å være flink. Men i dag holdt ikke det.. Den er vell på beina igjen neste helg.

            Comment


            • Hyggelig at du vil ha litt liv i trådene Trulsen, men dette er å dra det litt langt! =]
              Tom I. Arntsen

              Comment


              • Jeg skal begynne å skru ut skruer når jeg krasjer, og skylde på loctite osv...

                </konspirasjonsteori>

                Comment


                • Evt. Bland ut LT med vann
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • Re: Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

                    Eller olje.
                    ---------------------------------------------
                    Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                    Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                    Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                    Mikado logo 600 3D Vbar
                    Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                    Comment


                    • Grøss og gru! Jeg som akkurat har bygget en 550!
                      Må dobbelsjekke nå om jeg ikke har glemt å locktite noen skruer

                      Comment


                      • I dag fikk T-rex familien nytt drakt sett....Click image for larger version

Name:	T-rex familien 002.jpg
Views:	1
Size:	112.6 KB
ID:	596456
                        Hansi

                        Comment


                        • Kult!

                          er dette noe skien/porsgrunnsgreier? siden kjetil også har matching!

                          Comment


                          • Dette burde jeg sikkert ikke skrive av hensyn til egen stolthet, men shitt la gå:

                            I helga gikk jeg ned med NEX E8-maskina. Halerotoren slutta å virke, og helikopteret fikk seg en skikkelig heisatur i sentrifuga.

                            Nå har jeg tatt helikopteret fra hverandre og etterforsket hva som skjedde.
                            Og konklusjonen er grei: Menneskelig svikt. Erfarne helibyggere smiler sikkert litt i skjegget nå, og jeg kan vel garantere at jeg kommer til å passe på dette i framtida. For det er i grunn hva jeg vil kalle teit.

                            Dette skjedde: Da jeg monterte torq-kassa (som halen og torqtuben settes inn i) satte jeg selvsagt også inn lagerbukk til det øvre lageret. Problemet er bare at denne lagerbukken er flat på den ene siden og har en utsparing på den andre. Jeg har klart å snu bukken, slik at siden med utsparingen kom inn mot paraplydrevet. Ergo ble det selvsagt en relativt stor slark i akslingen med overføringsdrev til halen. Under flighten i helga gikk det galt, og akslingen har rett og slett forskjøvet seg oppover slik at paraplydrevet ikke hadde kontakt med torq-drevet.

                            Det er veldig pussig at jeg ikke oppdaget dette under monteringen (fordi det både står ganske ettertrykkelig i manualen at man må passe på dette og fordi slarken er såpass stor at det er lett å skjønne at det er noe galt). Enda pussigere er det at heliet ikke har fått problemer før. Jeg har tross alt hatt en god del flighter i løpet av senhøsten.

                            Click image for larger version

Name:	Torq-kasse.jpg
Views:	1
Size:	109.7 KB
ID:	596457

                            Resultatet ble som det ble - jeg klarte å lande (ifølge Arne var det veeeeeldig pent tatt ned ), om enn i snøen på jordet. Ingen skade skjedd, bortsett fra at de to paraplydrevene er slitne.

                            Hva jeg har gjort for helikopteret, spør du? Jo, jeg har snudd lagerbukken
                            Kristian Westgård
                            Nittedal

                            Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                            Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                            — Neil Armstrong

                            Comment


                            • Originally posted by andersand View Post
                              Kult!

                              er dette noe skien/porsgrunnsgreier? siden kjetil også har matching!
                              He he. Ja er kanskje det, men nå slipper vi jo å ta feil maskin på stripa
                              Hansi

                              Comment


                              • Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

                                Originally posted by andersand View Post
                                Kult!

                                er dette noe skien/porsgrunnsgreier? siden kjetil også har matching!
                                Det er smittsomt Anders, så du må bare passe deg! :P
                                * T-rex 450 PRO DFC 6S * T-rex 500 PRO EFL DFC * DJI Inspire 1 * E-flite Carbon Z Cub * Multiplex Dogfighter * Futaba 14SG *

                                Comment

                                Working...
                                X