Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

    Originally posted by jotto View Post
    Idag sitter jeg og bytter ut regulator+strømlogger+display+BEC med en Jeti-ESC som har alt det derre innebygget. Det blir jo litt mindre kabling og dingser nå...

    [ATTACH=CONFIG]65184[/ATTACH]
    Det der så jo litt mere ryddig ut.

    Comment


    • Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

      Har bygget om min Bergen 44 Magnum med FBL rotorhode, V-bar Silverline - og ryddet opp i slanger og ledninger.

      Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1361090666.622709.jpg
Views:	1
Size:	48.3 KB
ID:	598260
      Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1361090681.747374.jpg
Views:	1
Size:	74.7 KB
ID:	598261
      Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1361090693.148047.jpg
Views:	1
Size:	62.7 KB
ID:	598262
      Attached Files

      Comment


      • Originally posted by Helihover View Post
        Har bygget om min Bergen 44 Magnum med FBL rotorhode, V-bar Silverline - og ryddet opp i slanger og ledninger.
        Kult! Håper jeg får sett den maskinen en dag!
        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

        Anything worth doing is worth overdoing!

        Comment


        • Blåste hele jævla hovedgiret på 6hv, autorotation bailout med HW esc var ikke så konge

          Comment


          • Har på de fire siste turene enten krasjet eller ødelagt torque tube drevene på Veloen min. Jotto sa med strengestemmen sin at jeg MÅTTE kjøpe nyedrevene som skal være sååå mye bedre og tåle litt mer. Etter sist krasj satte jeg også på nye KBDD blad. Får teste i morgen Ryker disse sendes regningen til Jotto Heliservice AS!

            Click image for larger version

Name:	2013-02-21 15.18.39.jpg
Views:	1
Size:	48.4 KB
ID:	598351

            Comment


            • Originally posted by Trulsen View Post
              Har på de fire siste turene enten krasjet eller ødelagt torque tube drevene på Veloen min. Jotto sa med strengestemmen sin at jeg MÅTTE kjøpe nyedrevene som skal være sååå mye bedre og tåle litt mer. Etter sist krasj satte jeg også på nye KBDD blad. Får teste i morgen Ryker disse sendes regningen til Jotto Heliservice AS!
              Du må ikke fly så hardt!
              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

              Anything worth doing is worth overdoing!

              Comment


              • Variert erfaring med Jotto Heliservice AS, går rykter om futaba fanbois.

                Comment


                • Originally posted by andersand View Post
                  Variert erfaring med Jotto Heliservice AS, går rykter om futaba fanbois.
                  synes det høres merkelig ut, jeg har bare strålende erfaringer med jottos heliservice, med unntak av at direktøren
                  kan være hard på andres kaffetermos



                  Comment


                  • Hiver meg med her. Bildet er av 550 DFC som kommer til Norge på søndag. Litt bekymret for bladene, men koffert sendes med spesialbaggasje med klær og annet rask pakket rundt.

                    Ellers så har jeg begynt å pakke inn noe telemetrikabel og mottakerkabler i svart, fått et nytt motorfeste fra kde og litt annet snacks. Har til nå tatt densplugger for god fisk, men etter litt lesing så er det mulig jeg bytter ut med ec5.

                    Det ble også turnbuckles til alle linker i hodet fra helioption. Er dette nødvendig?

                    Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	30.6 KB
ID:	598352
                    Torgeir K. Haugstad

                    Comment


                    • Re: Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

                      Originally posted by torgeir View Post
                      Det ble også turnbuckles til alle linker i hodet fra helioption. Er dette nødvendig?

                      [ATTACH=CONFIG]65294[/ATTACH]
                      Nødvendig? Niks! Kjekt? Åja


                      Og grattis med 55DFC

                      Comment


                      • Kjekt er mer enn nok for meg
                        Torgeir K. Haugstad

                        Comment


                        • Etter krasjen på søndag.. så kom delene i dag ny halebom/Torque Tube -700DFC Main rotor grip arm - Control Shaft -Metal Aileron - Main Rotor Holder - Gear Set til to servoer - oh Elevator arm .. da gikk kvelden fort )Click image for larger version

Name:	20130221_210458.jpg
Views:	1
Size:	109.3 KB
ID:	598353Click image for larger version

Name:	20130221_230422.jpg
Views:	1
Size:	82.1 KB
ID:	598354

                          Comment


                          • Originally posted by telecaster View Post
                            synes det høres merkelig ut, jeg har bare strålende erfaringer med jottos heliservice, med unntak av at direktøren
                            kan være hard på andres kaffetermos
                            Jeg trenger jo ikke å ha med kaffe selv når dere andre har!
                            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                            Anything worth doing is worth overdoing!

                            Comment


                            • Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

                              Originally posted by torgeir View Post
                              Hiver meg med her. Bildet er av 550 DFC som kommer til Norge på søndag. Litt bekymret for bladene, men koffert sendes med spesialbaggasje med klær og annet rask pakket rundt.

                              Ellers så har jeg begynt å pakke inn noe telemetrikabel og mottakerkabler i svart, fått et nytt motorfeste fra kde og litt annet snacks. Har til nå tatt densplugger for god fisk, men etter litt lesing så er det mulig jeg bytter ut med ec5.

                              Det ble også turnbuckles til alle linker i hodet fra helioption. Er dette nødvendig?

                              [ATTACH=CONFIG]65294[/ATTACH]
                              Vær obs på at reiseforsikringer normalt sett ikke dekker "dyrere" elektriske artikler dersom det blir borte fra innsjekket bagasje. Har en kompis som ble frastjålet en mac book pro og en ipad mini et eller annet sted fra usa til norge, og her ser det foreløpig ut til at det er fint lite å hente fra reiseforsikringen.

                              (Bare som et tips!)
                              * T-rex 450 PRO DFC 6S * T-rex 500 PRO EFL DFC * DJI Inspire 1 * E-flite Carbon Z Cub * Multiplex Dogfighter * Futaba 14SG *

                              Comment


                              • Det ville i så fall vært svært surt.....

                                Det blir jo en sjanse å ta, men tar med meg tipset.
                                Torgeir K. Haugstad

                                Comment

                                Working...
                                X