Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Trulsen View Post
    Har på de fire siste turene enten krasjet eller ødelagt torque tube drevene på Veloen min. Jotto sa med strengestemmen sin at jeg MÅTTE kjøpe nyedrevene som skal være sååå mye bedre og tåle litt mer. Etter sist krasj satte jeg også på nye KBDD blad. Får teste i morgen Ryker disse sendes regningen til Jotto Heliservice AS!

    [ATTACH=CONFIG]65293[/ATTACH]
    Selv om de nye drevene er bedre, tror jeg ikke det er meningen at de skal overleve kræsj etter kræsj

    Tror forresten det er litt tilfeldig om du får gode eller dårlige TT til Velo'en.. Jeg flyr fortsatt med de svarte original drevene..
    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

    Comment


    • Re: Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

      Originally posted by Brumm View Post
      Selv om de nye drevene er bedre, tror jeg ikke det er meningen at de skal overleve kræsj etter kræsj

      Tror forresten det er litt tilfeldig om du får gode eller dårlige TT til Velo'en.. Jeg flyr fortsatt med de svarte original drevene..
      Ja, er klar over det Det er 100% min skyld at de har gått til helsike hver gang. Eller ene gangen bare røk de når halen såvidt tok ned i gresset. Var tom for sorte å så derfor ble det de nye hvite


      Ellers har jeg begynt å montere Trex 700 Nitro DFC. Ser bra ut det lille jeg hittil har montert Alt er løst montert uten loctite så det er et stort pluss. Mye er montert sammen riktig men bare helt løst slik jeg kan skru sammen alt med grease og gjengesikring. Slipper å demontere for deretter montere igjen Må modifisere bunnplata og pusse litt av alubrakettene for å få Redline100 motoren til å passe. Veivhuset er litt større på den enn på feks OS105.

      Comment


      • Er det mye mer power i Redline 100 motoren?

        Er det helt nytt kit, Trulsen? I så fall må du poste noen bilder av bygget
        Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

        Comment


        • Re: Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

          Originally posted by Brumm View Post
          Er det mye mer power i Redline 100 motoren?

          Er det helt nytt kit, Trulsen? I så fall må du poste noen bilder av bygget
          Jeg aner ikke hvordan power som er i den kontra annet Men jeg tror den er bra med futt i! Kan poste noen bilder ja

          Comment


          • Originally posted by Trulsen View Post
            Jeg aner ikke hvordan power som er i den kontra annet Men jeg tror den er bra med futt i! Kan poste noen bilder ja
            Glemte å skrive det, men jeg mente i forhold til en standard OS91..
            Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

            Comment


            • Re: Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

              Originally posted by Brumm View Post
              Glemte å skrive det, men jeg mente i forhold til en standard OS91..
              "Standard" i manualen på denne er OS105. Jeg tror denne er minst like mye futt i som OS105. Men jeg vet ikke for å være ærlig. Jeg håper den ikke bogger alt for lett..

              Comment


              • Re: Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

                I kveld har jeg fortsatt på oppsettet av min nye 700 nitro DFC. Oppsettet blir DS615 på swash, DS655 på throttle og rudder, Align ekstern gov, Microbeast gyro, KBDD tail blades og Redline 100 motor. Stort sett bare oppsett av servoer igjen! Har ikke vært spesielt fan av align og iallefall ikke av bellcranks isteden for direct servo to swash. Men da jeg kom over denne til en svært god pris slo jeg (og flere her inne ) til på denne modellen. Ser faktisk veldig bra ut. Halen spesielt er det mest slarkfrie oppsettet jeg har vært borti. Håper dette blir en problemfri og fin kosemodell til sommeren! Happy så langt med modellen.

                Litt justeringer må til for å få motoren til å passe. Den er litt breiere i veivhuset enn feks OS105 + toppen er en del større så må frese ut av bunnplata for å få plass til toppen. I tillegg til at man må dremle litt av motorfestene i alu. Går fint men selvsagt hadde det vært kulere om alt passet med en gang! 7dl tank. Dyrt:P

                Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1361995206364.jpg
Views:	1
Size:	54.7 KB
ID:	598533

                Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1361995215950.jpg
Views:	1
Size:	68.9 KB
ID:	598534

                Comment


                • Re: Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

                  Et bilde til.. Skal få tatt med speilrefleksen når alt er komplett Ser utrolig fet ut canopyen..


                  Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1361996939416.jpg
Views:	1
Size:	66.8 KB
ID:	598538

                  Comment


                  • får håpe potta ikke faller av da trulsen...

                    Comment


                    • Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

                      Originally posted by Trulsen View Post
                      Et bilde til.. Skal få tatt med speilrefleksen når alt er komplett Ser utrolig fet ut canopyen..


                      [ATTACH]65514[/ATTACH]
                      Sweet canopy.

                      Comment


                      • se veldigt bra Truls , venta på maiden video , allså imorgon
                        Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                        Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                        HD 500 Cell : brain2

                        DX9

                        Comment


                        • Re: Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

                          Originally posted by andersand View Post
                          får håpe potta ikke faller av da trulsen...
                          Puh! Ja håper jeg og

                          Comment


                          • Re: Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

                            Originally posted by ragge1 View Post
                            se veldigt bra Truls , venta på maiden video , allså imorgon
                            Jeg er i Bergen på kurs i morgen Ragge

                            Comment


                            • Trex 700N blir aldri feil, Trulsen

                              Jeg har hatt min i 4 sesonger nå, og det er det mest uproblematiske heliet jeg har hatt noen gang.. Kun bytta lager i motoren en gang..
                              Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                              T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                              T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                              Comment


                              • Re: Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

                                Originally posted by Brumm View Post
                                Trex 700N blir aldri feil, Trulsen

                                Jeg har hatt min i 4 sesonger nå, og det er det mest uproblematiske heliet jeg har hatt noen gang.. Kun bytta lager i motoren en gang..
                                Det lover jo godt Hvordan er din effektmessig sammenlignet med feks velocityen?

                                Comment

                                Working...
                                X