Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Trulsen View Post
    Helt enig Syntes ikke det var sååå dristig egentlig. Merker jo fort om ting er som det skal og da er det jo bare å kjøre på. Prøver å få piroflippen til å sitte som dere sikkert la merke til men sliter litt med den. Øver dog alt for lite på ting jeg ikke kan. Skal prøve å bli flinkere på øvinga.. Gleder meg til å leane den litt!

    Du brumm spurte om headspeed og fuel. Headspeed aner jeg ikke. Har ikke tachometer Fuelen er fortsatt 30% maxima fuel. Funker knall på både velo og 700. 10min flytid på begge to!
    Så ut som den funka bra.. Hva synes du forresten om 700'en? Fornøyd?
    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

    Comment


    • Originally posted by Brumm View Post
      Så ut som den funka bra.. Hva synes du forresten om 700'en? Fornøyd?


      Jepp! Jeg er fornøyd hittil. Har fløyet den 4-5 turer totalt så litt tidlig å komme med en konklusjon ennå. Det flyr egentlig veldig likt alt annet av 700 size jeg har prøvd. Veldig lik feks 7HV. Powermessig er den iallefall minst like mye futt i som 7HV med 700MX motor vil jeg si. Regner med motoren uansett bør få 10+ turer før den er ferdig tunet osv.


      Nå må jeg prøve å finne RPM sensor + temp sensor (på oppfordring fra Jotto ) slik jeg får opp litt info om motoren på radioen.

      Comment


      • Originally posted by Trulsen View Post
        Jepp! Jeg er fornøyd hittil. Har fløyet den 4-5 turer totalt så litt tidlig å komme med en konklusjon ennå. Det flyr egentlig veldig likt alt annet av 700 size jeg har prøvd. Veldig lik feks 7HV. Powermessig er den iallefall minst like mye futt i som 7HV med 700MX motor vil jeg si. Regner med motoren uansett bør få 10+ turer før den er ferdig tunet osv.
        Du flyr med 100-motor, ikke vanlig 90-size?

        Har skikkelig lyst på litt større motor i 700'en min jeg også.. Men etter hva jeg har hørt er det litt problemer med YS120, litt usikker om det samme gjelder OS105..
        Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

        Comment


        • Re: Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

          Originally posted by Brumm View Post
          Du flyr med 100-motor, ikke vanlig 90-size?

          Har skikkelig lyst på litt større motor i 700'en min jeg også.. Men etter hva jeg har hørt er det litt problemer med YS120, litt usikker om det samme gjelder OS105..
          Jeg kjøpte redline 100 motor ja. Den har bare en nål å justere på i forhold til feks OS som vell har to-tre nåler?:P Jeg mener også at det er redline 100 motor som stod på denne modellen.



          Er dog bittelitt usikker men tror det var det Rolfson brukte på sin G4?


          Jeg har flydd på moderat turtall noen tanker så jeg kan nok øke turtallet litt for å få ennå mer sprut og et litt bedre inntrykk av hvordan den blir da.

          Er din 90 motor lat da Brumm?

          Comment


          • Originally posted by Trulsen View Post

            Er din 90 motor lat da Brumm?
            Det er greit med futt i den når den er bra tunet.. Men jeg kunne godt tenke meg litt mer rå kraft.. Når man ser Tim Jones fly Trex 700 med YS120, virker det jo nesten som det er umulig å bogge den..
            Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

            Comment


            • Re: Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

              Originally posted by Brumm View Post
              Det er greit med futt i den når den er bra tunet.. Men jeg kunne godt tenke meg litt mer rå kraft.. Når man ser Tim Jones fly Trex 700 med YS120, virker det jo nesten som det er umulig å bogge den..
              Du har ikke blitt lurt inni Jottos mørke elektrofellesskap og på veg over til det altså?

              YS120 høres jo rå ut. Har en kompis med kun nitroheli og han sier YS er mye bedre enn OS på alle mulige måter. Han er dog ikke en som flyr så veldig hardt men er smertelig opptatt av godt tunede motorer. Av de få som har redline får de bra med skryt. Men det henger vell igjen noe gammelt da redline var drittdårlig.. ?

              I trex manualen er det os105 som er standard så spørs om 90 motoren blir faset ut og 105 motoren den nye standarden?

              Comment


              • Elektro er kult det, men det mangler litt av sjarmen som nitro har.. Så det blir vel til at jeg flyr litt av begge deler

                Tenkte jeg skulle gjøre litt research å finne ut om YS120 funker problemfritt.. Hvis den gjør det, er det mulig det blir en oppgradering av 700'en i løpet av sommern
                Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                Comment


                • power corrupts

                  Comment


                  • Re: Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

                    Jeg og 700en var ute og lekte oss i dag! Plutselig falt potta nesten av! Den er festet med 4 m3 bolter gjennom noen silikondempere med låsemuttere. Hadde aldri trodd det skulle skje Men meg og potter er dårlig kombo

                    Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1363117989806.jpg
Views:	1
Size:	77.8 KB
ID:	598865

                    Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1363118007674.jpg
Views:	1
Size:	56.9 KB
ID:	598866

                    Comment


                    • Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

                      Bra det gikk bra da.

                      Comment


                      • Originally posted by Trulsen View Post
                        Jeg og 700en var ute og lekte oss i dag! Plutselig falt potta nesten av! Den er festet med 4 m3 bolter gjennom noen silikondempere med låsemuttere. Hadde aldri trodd det skulle skje Men meg og potter er dårlig kombo
                        Det som har funket bra for meg er å ha på litt flytende eksospakning på boltene før du skrur de fast.. Blir som gummi når det stivner, og så langt har ikke boltene løsnet for meg.. Locktite er jo dødfødt siden boltene blir varme.. Du får kjøpt det der de selger bilrekvisita.. Jeg bruker det også i stedet for pakningene som følger med potta
                        Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                        T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                        T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                        Comment


                        • Re: Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

                          Her funker det ikke slik. Det er et feste som er skrudd fast til eksosporten på heliet med tre stk M4 bolter. På det festet er det en rørstuss med to o-ringer på. Potta er trykt inn på den rørstussen så festes potta med 4 m3 bolter gjennom hver sitt silikonfeste. Boltene går gjennom de silikondingsene og festet med hver sin låsemutter i bakkant av det festet som er skrudd i motoren. Potta låser dermed de 3 skruene som er festet i motoren samtidig som de 4 boltene ikke blir varme og potta kan bevege seg noen millimeter alle veier for å unngå vibrasjon.

                          Søk på google på redline hi-flow 3d 100 så ser du det bedre på bilder

                          Comment


                          • Re: Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

                            Sendte mail til Elefun og de hadde noen o-ringer som var bittelitt for store men de funket fint likevell. Så da var potteproblematikken utelukket!

                            Tok meg en flytur i går og det funket svært bra Begynt å løsne litt både pilot og heli og det liker jeg! På tredje flighten begynte motoren å ruse seg uten at rotorturtallet økte.. Æsj, clutchen røk. Bestilte tilfeldigvis lynx clutch fra fast-lad i forrige uke og fikk den i går. Monterte i dag og det funket knallbra også.

                            Såå røk enveislageret i dag. Må prøve å ha på det enveislageret som står i Align clutchen over på trexen. Passer dårlig nå med 3-4, sol og nada vind!

                            Hva er neste?

                            Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1363384930211.jpg
Views:	1
Size:	48.1 KB
ID:	598918

                            Kaotisk
                            Attached Files

                            Comment


                            • Er du nitro kompatibel trulsen?

                              Comment


                              • Re: Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

                                Originally posted by andersand View Post
                                Er du nitro kompatibel trulsen?
                                Det lover ikke godt da Har ikke blitt lei ennå. Veloen funker jo knallbra akkurat nå Hehe

                                Comment

                                Working...
                                X