Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by jotto View Post
    Canopyet til 500'ern min var så mørk at den bare ble en siluett mot himmelen. Nå har jeg fått på et som er nesten selvlysende

    Najs!
    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

    Comment


    • Compassen er fikset etter kræsjen, og har fått nytt canopy og halefinne.

      Click image for larger version

Name:	20130613_233536.jpg
Views:	1
Size:	70.8 KB
ID:	601038
      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

      Anything worth doing is worth overdoing!

      Comment


      • fet canopy! hvilken er det?

        Comment


        • Fusuno. Handla fra fast-lad.co.uk
          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

          Anything worth doing is worth overdoing!

          Comment


          • T-Rex 500 Pro har fått det nye sorte og ekstra tøffe hoveddrevet etter at det gamle ble revet i stykker av en litt for rask spoolup.

            Click image for larger version

Name:	2013-06-15 01.04.11.jpg
Views:	1
Size:	110.1 KB
ID:	601047
            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

            Anything worth doing is worth overdoing!

            Comment


            • Endelig skikkelig lader!

              Har endelig fått surret meg til å kjøpe skikkelig lader.. Det koster å henge med disse elektro-snobbene..

              Click image for larger version

Name:	20130621_094412.jpg
Views:	1
Size:	42.4 KB
ID:	601165

              Og tusen takk til jotto for strålende hjelp med programmering av laderen.. (Er ikke helt sikker på hvor fornøyd jeg er med velkomstmeldingen )

              Click image for larger version

Name:	20130621_094357.jpg
Views:	1
Size:	18.9 KB
ID:	601166
              Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
              T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
              T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

              Comment


              • Originally posted by Brumm View Post

                [ATTACH=CONFIG]69004[/ATTACH]
                Moahahaha!
                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                Anything worth doing is worth overdoing!

                Comment


                • Maiden på 700n, fløy 1 kanne fuel med morten, bytta bare sendern mens andremann skynte seg å fylle

                  Lader fortsatt rx pakke, men vi kan si det slik, var vel ikke mange sekunder unna brownout gikk mere strøm en jeg trodde, gov sørger nok for det + glow + gjorde endel setup og tuning, heli var jo ikke av hele kanna.



                  har fb armer på fbl, merker jeg ikke har nok oppløsning, på baklengs øvelser ble det litt bob bob

                  Retro canopy!

                  Click image for larger version

Name:	12417.jpg
Views:	1
Size:	168.8 KB
ID:	601354

                  Comment


                  • Hvordan rx pakke flyr du med, Anders?
                    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                    Comment


                    • fløy med 2900mah life, putta 3082 tilbake

                      Comment


                      • Originally posted by andersand View Post
                        fløy med 2900mah life, putta 3082 tilbake
                        Uff da.. Hvor mange flighter får du på den? Er det HV oppsett på den?
                        Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                        T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                        T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                        Comment


                        • Jeg har flydd 700N uten strøm, og det er svært spennende/utfordrende/nervepirrende.
                          Får en fin delay på alle inputs.
                          Tom I. Arntsen

                          Comment


                          • Originally posted by Brumm View Post
                            Uff da.. Hvor mange flighter får du på den? Er det HV oppsett på den?
                            var igjen ca 2cm igjen av kanna med fuel, så ble jo endel flighter, hadde jo endel setup innimellom også for å få gov, hale, gain, cutoff, ar bailout osv optimalt. Burde kanskje tatt hintet når vi lada startern halveis i flyvinga

                            ds610 cyclic, ds650 gass, ds655 hale, brain fbl + dsmx + gryphon autobooster lite + align sensor med brain gov, idle1 på 1850, idle2 på 1851.

                            6:30 var safe'ish flight time på idle2, på 7 så gikk tanken tom og det var auto på gang, litt skuffet så googla en hel del, men ser ut som folk ligger ca der på den hs med gov.

                            nitro var litt gøy, cyclic føltes veldig rask og fin, men har skrudd ned pitch ganske mye, kan nok gå opp litt, for den bogger mer på cyclic enn collective, har ca 12,7-12.8 nå på pitch. Ville hatt mere røyk egentlig, røyk + lukt er jo halve poenget med nitro føler jeg.

                            Comment


                            • Jeg flyr med omtrent samme setup, men med vbar på min.. Har kommet frem til at jeg bruker noe sånt som 300 mAh pr flight, så da flyr jeg gjerne 6 flighter på 2600 mAh lipo'ene..

                              Hvilken motor har du? Jeg flyr Align 91H og den trives godt på 1950 rpm.. Når du flyr nitro avslører du fort om du har collective managment i orden
                              Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                              T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                              T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                              Comment


                              • os 91 hzr-3d speed er vel hele betegnelsen, så litt mer power enn den du har og litt tørstere?

                                jeg bedriver jo pitch-tocs til tider, ikke tic tocs, så collective mgmt er bob bob

                                sliter litt med at den er baktung, så tror jeg ender med ca 200 gram rx pakke eller rundt der, tenker på å kombinere en 3000 og en 1450 for å få den litt mer riktig på CG, da bør det også holde en hel kanne, evnt 2stk veldig lette 2s 2500, kobla som 5000, de veier også veldig liten, men er lange og hjelper på cg, bare 5c, men holder jo plenty på 5ah.


                                Prøver finne ut hvem som har silicone bend med 12mm dia, og tetteplugg, hittils ikke funnet.

                                300 per flight med gov er nok ganske riktig, tenkt å gjøre det litt mer vitenskaplig neste gang

                                Comment

                                Working...
                                X