Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Trulsen View Post
    Welcome to the party, Jonny!

    Du har nok dremla litt for mye kanskje? Gjorde akkurat det samme feil på min

    Har ikke funnet ny aksling, men det er en enkel sak å dreie selv kanskje?
    Jepp. Den var slipt spor i ved bygging av heli. Deretter hadde det glippet, og jeg slipte nå mer i ett forsøk på å gjenbruke delen. Pyttsann, ny bestilt.

    Men synes den patenten fra align med de grunne hullene er latterlige. Tviler sterkt på att det holder uten modifikasjoner.
    Last edited by jonny; 31-07-13, 21:22.
    ---------------------------------------------
    Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
    Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
    Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
    Mikado logo 600 3D Vbar
    Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

    Comment


    • HOlder på å sette opp FBL/RjX på nytt etter vellt pga feil gyro respons.
      Click image for larger version

Name:	DSC00054.jpg
Views:	1
Size:	66.7 KB
ID:	602549

      må se om det blir bedre når jeg bruker veiledning
      (MFN) ModellflyNytt.no

      Comment


      • Originally posted by Pistepirkko View Post
        HOlder på å sette opp FBL/RjX på nytt etter vellt pga feil gyro respons.
        [ATTACH=CONFIG]70521[/ATTACH]

        må se om det blir bedre når jeg bruker veiledning
        (MFN) ModellflyNytt.no
        500 fra elefun?
        Kjell Ove
        ---------------------------------------------------------------------------------------------------
        Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

        Comment


        • En fra elefun og en fra FH , er ikke så flink med FBL så den ene kommer til å være original.

          Comment


          • Originally posted by Pistepirkko View Post
            En fra elefun og en fra FH , er ikke så flink med FBL så den ene kommer til å være original.
            Har fbl på alle mine, der samtlige står med AR7200BX
            Kjell Ove
            ---------------------------------------------------------------------------------------------------
            Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

            Comment


            • Originally posted by jonny View Post
              Jeg har hatt startproblemer på nitroen etter jeg kom hjem fra ferie. Virket som om motoren ikke ble dratt rundt av starteren, eller manglet komp. Motoren så fin ut, men starterkoppen ble glovarm. Ett klart indisium
              Har aldri hatt problemer med det der jeg, men jeg har brukt "rød" locktite på de skruene der (den permanente typen som må varmes for å få løs igjen...)
              Hadde litt trøbbel med det på gamle raptoren, men ikke etter at jeg begynte med locktite...
              Mvh
              Bjørn Tore Espevik

              Team Visa...

              Comment


              • Jeg la merke til att cluchlineren hadde blitt slitt igjennom grønnfargen ett par plasser når jeg byttet startershaftet. Selvsagt klarte jeg også å montere motoren litt ute av senter, samt jeg presset den ganske hardt idag når jeg justerte forgasseren. Halvveis i andre tanken, etter en småjustering var cluchen helt ferdig...regner med motor har vært skeiv nok til att den ikke har tatt skikkelig. Alternativt kan den rett og slett vært litt for mye slitt.
                Last edited by jonny; 04-08-13, 00:52.
                ---------------------------------------------
                Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                Mikado logo 600 3D Vbar
                Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                Comment


                • Det er for stort gap mellom clutch og klokke. Dermed spinner clutch og sliter ut liner veldig fort. Anbefaler lynx liner! Har en til overs som du kan ha i posten tirsdag om det er krise så kan jeg heller få en av deg om du har tenkt å bestille inn. Den er tykkere og hardere enn align sin så den tåler mer juling

                  Comment


                  • Ingen krise enda jeg har flere helier å fixe, og er ferdig med ferie imorgen.
                    Hvor tykk er den lynx lineren, og hvem selger den?

                    Murphys lov er forresten veldig aktiv for tiden. Når jeg skulle teste etter jeg hadde skiftet startershaftet, fungerte ikke bensinpumpen. Så da måtte den også demonteres og fikles med for å få liv i.

                    Ang den cluchen tror jeg også att th var litt for høy. Tok såvidt, så dette har nok også slitt mye.
                    ---------------------------------------------
                    Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                    Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                    Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                    Mikado logo 600 3D Vbar
                    Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                    Comment


                    • Jeg kjøpte på fast lad Usikker på hvor tykk den er, men merkbart mindre glis mellom clutch og klokke nå. Satte den på i går, skal teste i dag. Rapport kommer senere

                      Bensinpumpe som i den du fyller fuel med eller noe på heliet?

                      Comment


                      • Originally posted by Trulsen View Post
                        Jeg kjøpte på fast lad Usikker på hvor tykk den er, men merkbart mindre glis mellom clutch og klokke nå. Satte den på i går, skal teste i dag. Rapport kommer senere

                        Bensinpumpe som i den du fyller fuel med eller noe på heliet?
                        Jeg merket stor forskjell når jeg byttet selve clutchen, og gikk over til Lynx Heavy duty clutch.. Den tar mye tidligere og er mye mer presis.. Bruker original Align clutch klokke og liner..
                        Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                        T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                        T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                        Comment


                        • Elektrisk bensinpumpe for å fylle nitro på heli that is.
                          Klassisk når du skal fylle tanken for å prøvestarte etter mekking, og den ikke fungerer.
                          Tror jeg må ha ny. Noen som har en bra og holdbar å anbefale?
                          ---------------------------------------------
                          Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                          Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                          Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                          Mikado logo 600 3D Vbar
                          Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                          Comment


                          • Originally posted by jonny View Post
                            Elektrisk bensinpumpe for å fylle nitro på heli that is.
                            Klassisk når du skal fylle tanken for å prøvestarte etter mekking, og den ikke fungerer.
                            Tror jeg må ha ny. Noen som har en bra og holdbar å anbefale?
                            Ka som er galt med den? Skal eg se på den?
                            Kjell Ove
                            ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                            Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

                            Comment


                            • Enten leverer den 12v "el kjipo" børstemotoren for lite effekt, eller så har den primitive tannhjulspumpen plutselig fått mye mer motstand. Jeg heller til dårlig motor. Har ikke giddet se mer på det. Får den til å gå ved å justere litt på z skruen som justerer klaringen mellom drev og endelokk på hus. Dette reduserer motstanden i pumpen, men også effekten på pumpen.
                              Edit: mulig jeg bare hacker sammen noe midlertidlig. Har en 450 børsteløs motor med fartsregulator og en servotester liggende.
                              Last edited by jonny; 04-08-13, 10:15.
                              ---------------------------------------------
                              Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                              Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                              Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                              Mikado logo 600 3D Vbar
                              Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                              Comment


                              • Jeg har bare brukt en manuell bronto pumpe som forsovidt er OK. Kjøpte fra hobbyking en pumpe som fikk kjempebra kritikk (som alt annet på hobbyking). Kostet vell 12usd eller noe! Spent på om den er holdbar.

                                Brumm, det er samme clutch som jeg bruker

                                Comment

                                Working...
                                X