Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by jotto View Post
    Det mangler en del!

    Det skal sitte to lagere med krans ferdig montert i "tail belt idler assembly", men det er bare én der.


    [ATTACH=CONFIG]74697[/ATTACH]

    er nok 1 fra hver side, som møtes i den ene enden skal du se

    Comment


    • Originally posted by andersand View Post
      er nok 1 fra hver side, som møtes i den ene enden skal du se
      Ja, det skal være en fra hver side. Bildet viser at det bare er én.

      Jeg fikk svar på mail fra RCPro nå (etter 10 minutter kl 22:15). De sender en ny
      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

      Anything worth doing is worth overdoing!

      Comment


      • Originally posted by andersand View Post
        er nok 1 fra hver side, som møtes i den ene enden skal du se
        Å søren, jeg trodde at de skulle sitte på utsiden av hylsa. Men da blir jo ikke skruen lang nok. Er det forskjellig diameter på hullene på hver side av hylsa?
        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

        Anything worth doing is worth overdoing!

        Comment


        • Originally posted by jotto View Post
          Å søren, jeg trodde at de skulle sitte på utsiden av hylsa. Men da blir jo ikke skruen lang nok. Er det forskjellig diameter på hullene på hver side av hylsa?
          Haha, trodde akkurat det samme når jeg bygde første G700'en min..
          Ett tips, når du kommer til halen så må du passe på at du har strammet reima å alt satt sånn det skal være før du limer sammen
          og tilpasser tail push rod'en... det gjorde ikke jeg første gang så den ble litt kort.

          Comment


          • Originally posted by knickname View Post
            Haha, trodde akkurat det samme når jeg bygde første G700'en min..
            Ett tips, når du kommer til halen så må du passe på at du har strammet reima å alt satt sånn det skal være før du limer sammen
            og tilpasser tail push rod'en... det gjorde ikke jeg første gang så den ble litt kort.
            Takk for tips, skal ha det i bakhodet
            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

            Anything worth doing is worth overdoing!

            Comment


            • ref halestag, røff opp overflaten her med grovt sandpapir, og bruk 30 min epoxy, føler du deg flink kan du forsterke med litt sytråd.

              husk at man får sånn slags trykk effekt når man stapper noe inni rør, så vær forberedt på at du må justere litt mens limet tørker, så følg med på lengden

              Comment


              • Originally posted by jotto View Post
                Å søren, jeg trodde at de skulle sitte på utsiden av hylsa. Men da blir jo ikke skruen lang nok. Er det forskjellig diameter på hullene på hver side av hylsa?
                bare skru inn skruen, tenk mindre

                Comment


                • så idag kom RJX servo , tenkte å bytte ut align servo på min 6HV , men nu får man hemta in ork till å gjøre det

                  Click image for larger version

Name:	2014-01-06 16.45.47.jpg
Views:	1
Size:	69.9 KB
ID:	605654

                  se veldigt bra ut
                  Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                  Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                  HD 500 Cell : brain2

                  DX9

                  Comment


                  • Originally posted by ragge1 View Post
                    så idag kom RJX servo , tenkte å bytte ut align servo på min 6HV , men nu får man hemta in ork till å gjøre det

                    [ATTACH=CONFIG]74704[/ATTACH]

                    se veldigt bra ut
                    Er du så proff at du regner med å merke noen forskjell?

                    Eller er det bare bling-upgrade (noe jeg er 100% med på)?
                    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                    Anything worth doing is worth overdoing!

                    Comment


                    • Originally posted by jotto View Post
                      Er du så proff at du regner med å merke noen forskjell?

                      Eller er det bare bling-upgrade (noe jeg er 100% med på)?
                      proff , nei ikke i detta livet
                      align servo suger før mye strøm att scorpion BUG klare ikke å levera , skall man har BUG som en førsikring og klare ikke det med align servo så er hella BUG obruklig , hade en episoder på min G700 , allså kabel till BEC gikk av vid løddning men merkte ingenting till eg landat , vid loggen på telemetry så viste hade flydd i 5min bara på BUG , detta med futaba servo , hade vart align så hade man sikert krashat
                      også bling upgrade ja og kanske til senare kan man gå på HV
                      du har sikert sett min test av BUG med align servo

                      Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                      Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                      HD 500 Cell : brain2

                      DX9

                      Comment


                      • Hvor svake må servoene være før man merker det? Jeg har futabas3050 på trex 600 og lurer på om de er ubruklige når jeg går over til 12S.
                        T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

                        Comment


                        • det skall ikke var det , strømen til servo blir det samma om det er 6s eller 12s
                          Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                          Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                          HD 500 Cell : brain2

                          DX9

                          Comment


                          • Ja, lurte mest på om servoene fikk økt belastning når jeg har kraftigere effektuttak, men det er kanskje ikke sånn? Tror de futabaene bare har en 6-7kg kraft. Husker ikke hastigheten. Men de får virke på testturen i alle fall. Mangler bare ny mainshaft nå.

                            Noen som hvet hvilken mainshaft jeg må ha får å nå igjennom 3 hjullager? Det orginale 600dfc-hodet rekker bare igjennom de to øverste.
                            T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

                            Comment


                            • Spørs vel hvor hardt du flyr, og headspeed vil jeg tro. Stor ombygging på gang?
                              ---------------------------------------------
                              Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                              Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                              Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                              Mikado logo 600 3D Vbar
                              Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                              Comment


                              • Originally posted by jonny View Post
                                Spørs vel hvor hardt du flyr, og headspeed vil jeg tro. Stor ombygging på gang?
                                Fikk fatt på en 600mx 510kv til en rimelig penge, hadde cc hv 80 liggende så det var plug and play tenkte jeg.... Men ser at jeg må bytte tannhjul på giret til halen også... Baller vel på seg og blir dyrt til slutt. Men det er mest for moro skyld. Flyr ikke hardt i det hele tatt ennå. Klarte ikke å få 70A escen som sto på før6S) til å bli varm så har vel ikke det store behovet heller
                                T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

                                Comment

                                Working...
                                X