Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Hanzo View Post
    Testa nye batteri fra RC batteri i dag, RC batteri prøver seg med eget merke tydeligvis. De var veldig lette, nesten hundre gram lettere en de fleste andre, og det merket jeg godt i luften! Noe høy IR, men fikk bare 3 turer på hver pakke så det kan komme seg håper jeg. Virker lovende, håper de holder seg bra.
    Ang IR så synker den en del etter rundt 10 turer, men ang IR sammenlignet med GA så er dei noe mer glade i varmt vær (mao litt lunkne pakker). Har merket er at dei holder spenningen oppe lenger siden temp øker noe i pakken under flight og får dermed spenningsflyten til å holde seg bedre til slutten av pakken.

    Merker det godt i MD6'en min når jeg flyr med kjip governor (kun HW sin innebyggede) at dei dropper vesentlig mindre av enn hva Dinogy batteriene jeg også bruker i det heliet.

    Men som sagt, merker du noe over tid så gi beskjed med en gang så vi kan ordne opp. Alle skal være fornøyd
    Rasmus Fauske
    TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
    http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

    Comment


    • Originally posted by rfauske View Post
      Ang IR så synker den en del etter rundt 10 turer, men ang IR sammenlignet med GA så er dei noe mer glade i varmt vær (mao litt lunkne pakker). Har merket er at dei holder spenningen oppe lenger siden temp øker noe i pakken under flight og får dermed spenningsflyten til å holde seg bedre til slutten av pakken.

      Men som sagt, merker du noe over tid så gi beskjed med en gang så vi kan ordne opp. Alle skal være fornøyd
      Foreløpig veldig fornøyd, spesielt med tanke på vekt. Men er vel natur veldig skeptisk til alt av ukjent opphav når det gjelder lipo. Men når det er sagt, så virker det som de fleste har fått mer konsis og likere kvalitet over hele linja. For 5 år siden kunne du lett ende opp med batteri som takla 40 turer før de gikk, når får jeg opp mot 200 eller flere på det meste. Rekorden er et gammelt sett med Gens ace 30c 5300mah med over 290 turer før de gikk. Jeg logger hver tur, og ser derfor fort hva som varer og ikke, og det er jo den virkelige testen. Batteri som kun varer 80 turer er dårlig butikk for en som flyr mye i løpet av et år

      Comment


      • Forøvrig, første tur med ny ladekoffert i går. Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1398501254995.jpg
Views:	1
Size:	130.8 KB
ID:	607606

        Comment


        • Originally posted by Hanzo View Post
          Batteri som kun varer 80 turer er dårlig butikk for en som flyr mye i løpet av et år
          Og ikke minst for butikken som selger batteriet (så lenge den er norsk)
          Rasmus Fauske
          TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
          http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

          Comment


          • Originally posted by Hanzo View Post
            Forøvrig, første tur med ny ladekoffert i går. [ATTACH]76627[/ATTACH]
            Tøff koffert! Finnes det en byggetråd på den?

            /Øyvind

            Comment


            • Originally posted by rfauske View Post
              Og ikke minst for butikken som selger batteriet (så lenge den er norsk)
              Kan neppe være mange, om noen andre en du, som kjører noen form for garanti på batter? Sente en mail til Smallsize angående servo til en 130X som døde i luften, og de ble veldig skeptisk og sa at de kunne jo ikke vite om helikopteret hadde vært utsatt for krasj. Jeg svarte som sant var, at det er en 130X, og de krajser jo 2 ganger pr batteri i snitt. Da mente de at all garanti var ugyldig. Forventer at de fleste hadde stilt store spørsmål om ikke batteriet hadde blitt laddet for langt ut eller behandlet dårlig, eller er det bare jeg som er skeptiske til dette?

              Forøvrig oppe i 6 turer nå, og IR har sunket endel så det lover bra så langt, og jeg merker godt vektforskjellen!

              Comment


              • Originally posted by OyvindB View Post
                Tøff koffert! Finnes det en byggetråd på den?

                /Øyvind
                Dårlig med byggetråd, men har i hvert fall et par bilder til Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1398539441552.jpg
Views:	1
Size:	65.0 KB
ID:	607608Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1398539479883.jpg
Views:	1
Size:	40.4 KB
ID:	607609Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1398539514082.jpg
Views:	1
Size:	74.2 KB
ID:	607610

                Comment


                • Originally posted by Hanzo View Post
                  Kan neppe være mange, om noen andre en du, som kjører noen form for garanti på batter? Sente en mail til Smallsize angående servo til en 130X som døde i luften, og de ble veldig skeptisk og sa at de kunne jo ikke vite om helikopteret hadde vært utsatt for krasj. Jeg svarte som sant var, at det er en 130X, og de krajser jo 2 ganger pr batteri i snitt. Da mente de at all garanti var ugyldig. Forventer at de fleste hadde stilt store spørsmål om ikke batteriet hadde blitt laddet for langt ut eller behandlet dårlig, eller er det bare jeg som er skeptiske til dette?

                  Forøvrig oppe i 6 turer nå, og IR har sunket endel så det lover bra så langt, og jeg merker godt vektforskjellen!



                  Har ikke hatt noen som har utnyttet ting så da går det greit å tilby litt service. Men er ikke rare garantien produsentene tilbyr for å si det slik..
                  Rasmus Fauske
                  TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                  http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                  Comment


                  • Er det noen som har testet disse nye pakkene fra RC-Batteri som kan si noe om IR/celle eller IR totalt på de pakkene de har?

                    Kunne vært interessant å sett hva vi snakker om slags tall, siden det sies at de bare er litt høyere enn Gens Ace (som etter min erfaring har veldig gode celler mtp. motstand spesielt over et større antall cycler og ikke minst god cellematching/QC).

                    Hvis jeg får opp noen flere tall og erfaringer om disse kan jeg være fristet til å handle. Selv om spesifikasjonene nesten virker for gode til å være sanne. Kan ikke si jeg har sett andre pakker til samme pris med så heftig C/vekt/IR, så hvis de holder det som oppgis prøver jeg mer enn gjerne.

                    Comment


                    • Originally posted by northwood View Post
                      Er det noen som har testet disse nye pakkene fra RC-Batteri som kan si noe om IR/celle eller IR totalt på de pakkene de har?
                      Så langt har IR svingt mellom 2 og 3,5 avhenging av temperatur og ladestatus, men har bare 6 turer. De er veldig lette, og det er jo et stort plus. Jeg var overrasket over hvor godt jeg merket 100g mindre vekt på min Goblin 500! Når det gjelder C raiting er jo dessverre bare humbug hos så og si alle, alt over 30C er bare oppspinn. Det finnes vist batteri opp mot 60-70C, men de koster en formue og pga. vekt ikke egnet for vårt bruk. Dessverre er det vist blitt en industristandard å finne opp disse talene helt ut av det blå? Jeg har ikke sjekket hvor godt de holder på spenningen, men skal sjekke det neste gang jeg får flyd. Men foreløpig er jeg veldig godt fornøyd.

                      Comment


                      • 2-3,5 mOhm/celle er jo absolutt godkjent. Hvilken celle er dette? 4600 mAh?

                        Comment


                        • Originally posted by northwood View Post
                          2-3,5 mOhm/celle er jo absolutt godkjent. Hvilken celle er dette? 4600 mAh?
                          Det er 4600mAh 6S pakkene ja

                          Comment


                          • lite pimp my flight

                            Click image for larger version

Name:	2014-05-13 19.12.33.jpg
Views:	1
Size:	126.0 KB
ID:	607813
                            V2 canopy tilmin HD500

                            Click image for larger version

Name:	2014-05-13 20.26.50.jpg
Views:	1
Size:	116.1 KB
ID:	607814
                            nya plastik understell
                            Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                            Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                            HD 500 Cell : brain2

                            DX9

                            Comment


                            • Originally posted by ragge1 View Post
                              [ATTACH=CONFIG]76861[/ATTACH]
                              nya plastik understell
                              Goblin Conchita Wurst style
                              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                              Anything worth doing is worth overdoing!

                              Comment


                              • MD7'en min vokste 10 cm og svinger nå 80cm bader.

                                Motoren ble også endret til en Xnova XTS 4535 400kv motor, strømtrekket ble mye det samme som med gamle 71cm bladene. Men selvsagt noe opp.

                                Rå lyd og super til auto Fikk også justert opp gain på VX1n'en min med 10punktClick image for larger version

Name:	2014-08-17 16.50.30.jpg
Views:	1
Size:	128.5 KB
ID:	608706Click image for larger version

Name:	2014-08-17 16.53.25.jpg
Views:	1
Size:	145.6 KB
ID:	608707
                                Rasmus Fauske
                                TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                                http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                                Comment

                                Working...
                                X