Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva har du gjort for helikopteret ditt idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ja, ikke noe er bedre enn at heliet overlever! Man går jo hen til "flyplassen" med litt tvil i sjelen, men dette gikk over all forventning. Gratulasjoner til deg med maiden as well!
    mSR, mSRX, Mini CP, mCPXv2, V120D02S, T-Rex250DFC/iKon, Forza450EX/iKon

    Comment


    • har bytt ut ikon mot vbar eg hade ligande , ikke noe problem med ikon vill testa hur gov virke mot hobbywing 100A v3 esc med innebyggdt phasesensor , får testa til helgen
      Attached Files
      Goblin 700 : vbar 5,3 pro
      Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

      HD 500 Cell : brain2

      DX9

      Comment


      • Er en del som bytter om dagen siden det er litt uroligheter rundt videre fw utvikling på ikon/brain. Samt at det er kommet en del nytt og gøy
        Rasmus Fauske
        TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
        http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

        Comment


        • Originally posted by rfauske View Post
          Er en del som bytter om dagen siden det er litt uroligheter rundt videre fw utvikling på ikon/brain. Samt at det er kommet en del nytt og gøy
          Ser ut som det går bra, se her: Official Announcement from MSH on Ikon/Brain Support - HeliFreak
          mSR, mSRX, Mini CP, mCPXv2, V120D02S, T-Rex250DFC/iKon, Forza450EX/iKon

          Comment


          • maiden med vbar fick ikke så bra eller så der , 30 sek i flyging skulle fliper den så kom en veldigt rar lyd tilbakk i rett vei å landa i ny klipped gress , alla tenger i main gear spis up , får testa igen imorgon
            Attached Files
            Goblin 700 : vbar 5,3 pro
            Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

            HD 500 Cell : brain2

            DX9

            Comment


            • Storrengjøring:

              -Fikset alle feilene på Mini CP etter endel harde kræsj i bakgården. Intet å bytte, kun justeringer. Du verden!

              -Montert Rakonheli swash og rotorhead/blade grips på mCPX_v2.

              -Testet governor med tre flate throttlekurver på Forzaen.

              -Peist inn blå loctite diverse steder på mSRX (fullstendig Rakonheli upgrade).

              -Gitt hele flåten litt Tri-Flow her og der.
              mSR, mSRX, Mini CP, mCPXv2, V120D02S, T-Rex250DFC/iKon, Forza450EX/iKon

              Comment


              • før noe dager sedan bytte boomen på min G700 , en ven i Sverige hade malt om den før meg ( lekte lite med paintbrush )
                men så idag skulle sjekker endpoint på hale , fyfan så glap den har bivit , den er original hale så har vart med x antal 100 flight med 4 krasher og henger med endå
                har haft den nya update hale set ligande men har vart lat å bytte om det tils idag

                Click image for larger version

Name:	IMG_0135.jpg
Views:	1
Size:	209.2 KB
ID:	609288
                gammal boom

                Click image for larger version

Name:	20140915_231259.jpg
Views:	1
Size:	272.3 KB
ID:	609289Click image for larger version

Name:	IMG_0741.jpg
Views:	1
Size:	281.4 KB
ID:	609290
                nya boom


                Click image for larger version

Name:	IMG_0743.jpg
Views:	1
Size:	99.7 KB
ID:	609291
                nya tail set til competition , og nu på vbar endpoint så har eg 102 og 104 ,


                Click image for larger version

Name:	IMG_0744.jpg
Views:	1
Size:	85.9 KB
ID:	609292
                den gamla , skall tar å bytte alla lager på den


                så hade eg en optipower BUG som eg skulle kasta , virke ikke men skulle testa den før den gikk i boset , så viste seg att kretskortet er helt ok bara batteriet som var kass , så nu mår bara køper ett nytt buffer batteri

                Click image for larger version

Name:	IMG_0745.jpg
Views:	1
Size:	190.7 KB
ID:	609293
                Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                HD 500 Cell : brain2

                DX9

                Comment


                • I dag, mitt siste forsøk på å få T-Rex 250 til å fly greitt (evig ustabil hale). Bestilte denne "berømte" DS95i servoen. Gjør ikke den jobben, så er det Align goodbye.
                  mSR, mSRX, Mini CP, mCPXv2, V120D02S, T-Rex250DFC/iKon, Forza450EX/iKon

                  Comment


                  • Små Heli ender en ofte med å bli sur på.
                    Rasmus Fauske
                    TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                    http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                    Comment


                    • Ja det er sant, men jeg er sånn at jeg kan ikke gi opp i første forsøket. Så jeg grapset noen torque tubes i starten. Ble jo raskt drittlei av det. Bygde så om halen til beltedrift. Har ennå en farlig hale uansett gyro setting. Så jeg gir meg ennå ikke på tørre møkka. Før jeg selger denne stridigheten av et helikopter, som jeg flyr med iKon, skal jeg for pokker fly med DS95i som tail servo før jeg gir meg Men jeg innser jo etterhvert at denne saken er en jævel å kaste bort sin tid på.
                      Last edited by Loke; 27-09-14, 17:21.
                      mSR, mSRX, Mini CP, mCPXv2, V120D02S, T-Rex250DFC/iKon, Forza450EX/iKon

                      Comment


                      • Tok endelig å monterte VX1n samt en Xera (samme som Xnova) 4530 450kv, og en YGE 160HV i TDR'n min. Samt avstivingsbrakett og ny motor mount. Spennende å se om det merkes å gå fra 3000W motor til 5000W (begge kontinuerlig)

                        Tenkte å sette opp som speed heli siden jeg bruker MD heliene som fjase rundt heli


                        Click image for larger version

Name:	2014-09-27 19.26.07.jpg
Views:	1
Size:	110.9 KB
ID:	609306Click image for larger version

Name:	2014-09-27 19.26.24.jpg
Views:	1
Size:	144.8 KB
ID:	609307

                        Om noen ser micro servoen til høyre for VX1n'en så har den ingen funksjon, det var nok 2.5 åringen her i huset som mente at den burde stå der (la først merke til den selv etter å ha tatt bilde
                        Rasmus Fauske
                        TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                        http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                        Comment


                        • Originally posted by Loke View Post
                          I dag, mitt siste forsøk på å få T-Rex 250 til å fly greitt (evig ustabil hale). Bestilte denne "berømte" DS95i servoen. Gjør ikke den jobben, så er det Align goodbye.
                          250'er flyr best i fiskesnøre hengt opp i taket egentlig. Fikk etter masse styr Gaui 200'en min til å fly sånn noenlunde, men den var aldri helt bra. Minste jeg flyr nå er 500 size, alt annet blir for knotete - Og så skal en være så ærlig å innrømme at en faen ikke ser skjiten en gang når det er mindre 500...
                          Last edited by bjornal; 27-09-14, 21:02.
                          Propellen skal være på toppen!
                          Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                          Comment


                          • Originally posted by rfauske View Post
                            Tenkte å sette opp som speed heli siden jeg bruker MD heliene som fjase rundt heli
                            Det er speed jeg har hengt meg opp i for tiden, og som andre sier her på forumet, er det nok på tide jeg sjekker øya også. Kræsjtesta jo Forzaen fordi den ble en prikk, men det var nok en kraftig updraft over åkrene jeg ikke var forberedt på, først og fremst (ro ro til fiskeskjær). I andre rekke at jeg må få meg briller. For det tredje å holde igjen på gassen.

                            PS: Du har jo mer kjølekapper på heliene dine enn jeg har på skjermkortet til PC'en!
                            Last edited by Loke; 27-09-14, 21:38.
                            mSR, mSRX, Mini CP, mCPXv2, V120D02S, T-Rex250DFC/iKon, Forza450EX/iKon

                            Comment


                            • 700 er grei slik. Så lenge du har litt kontroll på retningen før det blir en prikk så er de gjerne samme vei når den er på vei tilbake.
                              Rasmus Fauske
                              TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                              http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                              Comment


                              • Jeg har skjønt jeg må ha en 700 med tiden. Men foreløpig er 450 "stor" for min del (hmm svært mange andre kaller de "små"). Det som er fint med litt større helikoptre, er at man har plass til ekstra elektronikk som "FlyMeHome" systemer. Jeg har oppdaget at iKon er så stabil at jeg omtrent ikke trenger self leveling. Vil heller ha en funksjon som sender prikken tilbake til piloten.
                                mSR, mSRX, Mini CP, mCPXv2, V120D02S, T-Rex250DFC/iKon, Forza450EX/iKon

                                Comment

                                Working...
                                X