Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gennerelle spørsmål deler til helikopter.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gennerelle spørsmål deler til helikopter.

    Hei.
    Er fersk innenfor byggingav heli, og har gått til innkjøp av en Raptor 50 Titan (sikkert ikke ukjent pga. tilbudet som har vært på denne)
    Har prøvd å orientere meg litt vedr. deler, og det er jo spes. servoer og gyro som har opptatt meg. Har vært inne og sett på Hobbyking, hvor det som kjent er et helt annet prisnivå, og jeg tenker jo at dette naturlig nok må gå på bekostning av kvaliteten.

    Nysgjerrig på å høre noen oppfatninger og erfaring mht. til kvaliteten fra denne, evt. om det kan betraktes som "forsvarlig" kvalitet. Er jo unødvendig å kjøpe billige produkter om ikke de fyller funksjonen de skal.
    Er som jeg tilkjennega over spesielt servoer og gyro jeg tenkte på, men er jo interesant å hore evt. erfaringer med andre produkter også.

    Jon.

  • #2
    Re: Gennerelle spørsmål deler til helikopter.

    Hei jon. Billige servoer er ofte svake, sentrerer dårlig, mye slarke og vanskelig å få fatt i deler til. Dette gjør at hele helikopteret vil være ustabilt og det er vanskelig å kontrollere.

    Det siste du bør spare på er dårlige servoer. Jeg anbefaler Align DS610 på swash og DS650 på halen. Dette er "billige" servoer som er meget bra. Halegyro bør du velge feks Futaba 401, Spartan Quark eller Microbeast om du planlegger å gjøren om til FBL senere..

    Comment


    • #3
      Hei igjen.
      Tror du en Align gp 780 kan være et fornuftig alternativ vedr. gyro?
      Har jo kikket på de servoene du nevner. Har du ellers noen oppfatning av kvaliteten på produktene til Hobbyking. Er litt nysgjerring på denne.

      Takk for effektiv og rask respons.

      Comment


      • #4
        Hobbyking har både billig og dyrt. Dyrt er ikke alltid bra og billig er ikke alltid dårlig. Det kommer litt ann på produktene.

        GP780 er litt hit or miss. Mest miss føler jeg. Jeg var iallefall langt fra happy med min da den aldri ble helt god på wobbling på halen osv. Det som virkelig funker bra er Spartan Quark.

        Er det noe spesielt produkt du lurer på fra HK?

        Comment


        • #5
          Ok, fint.
          Tenker spes på rotorblader, og så servoer som nevnt før. Prinsippet er vel at det ikke har noe for seg å "gamble" med kvaliteten på disse, men synes likevel det er litt morsomt å vite om noen av de HK leverer er av en kvalitet som er tilstrekkelig.
          Leser jo review av produktene, men har ikke noe referanse om de er objektive.

          Tror du denne kan være noe åšvurdere. Hadde vært litt morsomt å kjøpt den og kanskje på et eller annet hvis testet den...
          Assan GA-510 Tail Lock Gyro

          Takk igjen for nyttig svar og info

          Comment


          • #6
            Rotorblader fra hobbyking har jeg god erfaring med, men skip treblader og glassfiberblader. Kjøp carbonblader, gjerne "3D" blader som de selger. Husk også å balansere de. De kan være litt ute av balanse når du får de.

            Assan GA510 gyro, glem det! Den er crappy etter min subjektive mening. Gå for feks Spartan Quark eller Futaba 401, Futaba GY502 eller lignende. Du har så sykt mye mer igjen for en hale som holder 100% hele tiden enn noe møkk fra hobbyking....

            Comment


            • #7
              Kjempefint.Da glemmer man det.
              Vellykket med dette forumet, motiverende.

              Comment


              • #8
                eneste 100% sikre, er at de IKKE er i balanse, men flyr helt ok, i starten går det jo "en haug" med blader.

                siden de fleste nå har fbl, kryr det av knallbra brukte gyroer på rcmarked til laaaave priser.

                Comment


                • #9
                  Var akkurat inne og kikket der.
                  Fint.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Trulsen View Post
                    Assan GA510 gyro, glem det! Den er crappy etter min subjektive mening. Gå for feks Spartan Quark eller Futaba 401, Futaba GY502 eller lignende. Du har så sykt mye mer igjen for en hale som holder 100% hele tiden enn noe møkk fra hobbyking....
                    Eventuelt Spartan DS760..
                    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                    Comment


                    • #11
                      Gennerelle spørsmål deler til helikopter.

                      Jeg har en Spartan ds760 liggende hvis du er interessert. Knall god Gyro det.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by thomas.kjolstad View Post
                        Jeg har en Spartan ds760 liggende hvis du er interessert. Knall god Gyro det.
                        Sendte deg en mld. vedr. denne.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gennerelle spørsmål deler til helikopter.

                          404 - File or directory not found.

                          Comment


                          • #14
                            Beste halegyroen som noen gang er lagd IMO..
                            Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                            T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                            T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                            Comment


                            • #15
                              Kjempefine tips, mange takk.

                              Comment

                              Working...
                              X