Announcement

Collapse
No announcement yet.

Løkeberg-feltet i Bærum, det måtte bare komme.....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Løkeberg-feltet i Bærum, det måtte bare komme.....

    Hei,

    Nå har de gretne naboene dessverre våknet fra vinterdvalen. Fant dette skiltet liggende på bakken i dag:

    Click image for larger version

Name:	IMG_0431.jpg
Views:	1
Size:	150.4 KB
ID:	634235

    Dette er nok satt opp av en privatperson i dårlig humør. Jeg vil fortsette å fly der inntil videre. Anbefaler likevel at vi viser en viss moderasjon, for eksempel at vi unngår å fly i "kirketiden" på søndagene. Vi bør også unngå høy headspeed.

    De eneste skiltene jeg respekterer er dersom de er satt opp av:

    1. Det lokale politidistriktet
    2. Kommunen
    2. Grunneier

  • #2
    Kan jo lage et skilt om at sure og gretne naboer er uønsket og se om det gir noe effekt...
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Hei, vi inngår å fly der på helliddager og søndager nå hilles, som en ordning med naboer, så blir lite flygning der i påsken, vi prøver også begrense de store litt

      Comment


      • #4
        Den er grei. Da holder jeg med unna nå i påsken. Var oppe en tur i dag for å fly inn noen nye batterier. Kun hover på lavt turtall.
        Har dere dialog med naboene?

        Jeg sender deg mobilnummeret mitt på PM, så vi kan organisere oss litt bedre. Greit at vi som er "fast inventar" ivaretar hverandres interesser.

        Comment


        • #5
          vi har dialog med naboer, og ønsket var å ikke fly søndager/helligdager, så jeg kommer til å overholde det, og håper andre også gjør det så vi unngår bråk.

          blir litt hellerud, damtjern, og bjørkelangen på meg neste dagene.

          Comment


          • #6
            Får håpe de naboene roer seg når vi ikke flyr på helligdager da. Synd å miste denne flyplassen

            Comment


            • #7
              Originally posted by xilian View Post
              Kan jo lage et skilt om at sure og gretne naboer er uønsket og se om det gir noe effekt...
              Det er lov å håpe.
              Attached Files
              Karl Hans Glommen.
              Mjøsa Modellflyklubb

              Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

              Comment


              • #8
                Hvordan har det gått den siste tiden på feltet?

                Comment


                • #9
                  Originally posted by andersand View Post
                  vi har dialog med naboer, og ønsket var å ikke fly søndager/helligdager, så jeg kommer til å overholde det, og håper andre også gjør det så vi unngår bråk.

                  blir litt hellerud, damtjern, og bjørkelangen på meg neste dagene.
                  Bærum modellflyklubb har en utmerket plass. Har du vurdert den?

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Torstein View Post
                    Bærum modellflyklubb har en utmerket plass. Har du vurdert den?
                    Jada, har vært der og var ikke veldig imponert, drar heller til eriksrud/asker og hellerud enn å fly der desverre.
                    Ankepunkter er å gå mange turer relativt langt, si 4 for å få ut utstyret, solretning + mye i bakgrunn som hindrer sikt til modellen med mindre du flyr høyt, og var begrenset mottagelse da jeg sjekket mulighet for å fly bensinmodellen min der.
                    Last edited by andersand; 21-04-13, 09:11.

                    Comment


                    • #11
                      Fordelen med plassen til Bærum Modellflyklubb er at den er regulert som modellflyplass, så vi slipper konflikter med naboer. Bensinmodellen din er velkommen, gitt gjennomført og godkjent støymåling som de aller fleste passerer med glans.

                      Mange flyr helikopter der og sier det fungerer godt for dem.

                      Comment


                      • #12
                        Går det greit å fly 600-size på Løkeberg nå, eller kan det bli kleint?

                        Comment


                        • #13
                          Har forstått det som at det ikke er ønsket med nitrohelikopter på plassen til Bærum? Det var ihvertfall svaret jeg fikk da jeg spurte for ca 2 år siden.

                          Comment


                          • #14
                            Kravet er slik jeg oppfatter det kun i forhold til godkjent støymåling, og ikke type drivstoff.
                            Ta evt kontakt med styret i klubben.

                            Comment


                            • #15
                              Er det noen som har fløyet nitrofly på Løkeberg? Eller er det bare elektro? Er oppvokst i området, og de som bor der er ikke så nøye på om de bruker motoriserte hageredskaper hele søndagen. Men de innbiller seg at modellfly støyer, selv om de bare ser et i luften.
                              Vennlig Hilsen
                              Arne Husby

                              Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                              Comment

                              Working...
                              X