Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan har DU kræsjet helikopteret ditt idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nice Jotto.
    Jan-Thomas MAXFACTOR Sollie
    Viking-Smackdown.com

    Whiplash 90N YS 91SRS V-Bar5,3-Rave ENV 90 YS 91SRS V-Bar5,3-Rave Ballistic FSO V-Bar5,3
    PM Yak53 DL50 KS pipe - TWM 46% Ultimate 3W 150QS - PILOT-RC 40%Extra 260 3W 150QS

    Jerofuel
    Lynx Heli Innovations

    Comment


    • Trulsen, det GÅR an å ta inverted auto med 500. Men det er vanskelig å lande pent siden headspeeden faller så raskt.

      Jeg knakk understellet igår, derfor havnet dette i kræsjtråden
      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

      Anything worth doing is worth overdoing!

      Comment


      • Originally posted by jotto View Post
        Trulsen, det GÅR an å ta inverted auto med 500. Men det er vanskelig å lande pent siden headspeeden faller så raskt.

        Jeg knakk understellet igår, derfor havnet dette i kræsjtråden
        Kult Er det spesielt mye vanskeligere med inverted auto enn vanlig auto?

        Comment


        • Originally posted by Trulsen View Post
          Kult Er det spesielt mye vanskeligere med inverted auto enn vanlig auto?
          Det er jo et element ekstra som gjør det mere komplisert enn vanlig auto: idet du flipper er det veldig lett å miste mye headspeed. Du må passe på å ha nøytral collective idet du flipper. Hvis du har litt positiv eller negativ collective, så ramler helikopteret som en stein.

          Jeg har positiv collective idet jeg tar en "flare" i starten av flippen, og så har jeg nøytral collective når jeg er på ca 45 grader. De får man faktisk bygd opp litt ekstra headspeed i starten av flippen (såfremt du tar en elevator flip, vel å merke).

          Ellers må du jo huske på å ha positiv pitch og ikke negativ når du seiler nedover. Det er litt mind fucking
          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

          Anything worth doing is worth overdoing!

          Comment


          • 500 auto er litt stress, ikke like ille som 450, men du må jo stuuuuuupe, dvs jeg må, men jeg suger litt

            har klart å gjøre det velykket flere ganger ved trøbbel, men er ikke noe kosefugl å autoe synes jeg.

            Comment


            • Som fast bidragsyter til denne tråden gjorde jeg min plikt idag også.

              Click image for larger version

Name:	2013-08-11 17.42.36.jpg
Views:	1
Size:	93.6 KB
ID:	602761

              En inverted auto kom for langt unna så jeg så ut til å havne uti bushen. Tok bailout, men halen slo ut og jeg mista orienteringa aaltfor lavt over buskene.

              Det var ikke så mange skadene, og jeg får endelig bytta halebommen med den irriterende bulken Men fast-lad har ikke på lager. Jeg får kanskje prøve å gi Mikronor en sjans da.
              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

              Anything worth doing is worth overdoing!

              Comment


              • jeg har halebom i 7hv reservelageret mitt..

                Comment


                • Originally posted by andersand View Post
                  jeg har halebom i 7hv reservelageret mitt..
                  Da kan jeg jo kjøpe din hvis det ikke dukker opp noe fra Mikronor...
                  Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                  Anything worth doing is worth overdoing!

                  Comment


                  • Nå ringte de fra Mikronor. De har ikke det jeg trenger på butikken i Oslo, men de kunne sende det fra Fredriksstad nå med vanlig post så jeg slipper oppkrav. Jeg ble positivt overrasket nå
                    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                    Anything worth doing is worth overdoing!

                    Comment


                    • Fikk jeg også bidratt litt, om stillestående krasj teller da ?

                      Dette var det som sto igjen på bakken i det heliet så å si destruerte seg selv rett før jeg skulle lette:
                      Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1376408731534.jpg
Views:	1
Size:	44.5 KB
ID:	602811

                      Resten av delene var spredd rundt i 3-4 meters avstand .

                      Ser ingen god grunn til det utenom at det er mulig beltet røyk (eller skader på ramma fra tidlikere krasj) men snålt..

                      Og hvordan jeg har klart ca 90 graders bøy på mainshaft uten å få noe serlig skader på bladene er også snålt...

                      Men får bygge sammen med reservedelslageret men en liten smule demotiverende å ikke få lettet en gang..
                      Attached Files
                      Rasmus Fauske
                      TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                      http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                      Comment


                      • video?!

                        Comment


                        • Skulle ønske det. Da hadde jeg i hvertfall sett hva som egentlig skjedde..
                          Rasmus Fauske
                          TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                          http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                          Comment


                          • Wow, den var imponerende. Det skal syke lrefter til for å få den bøyen på mainshaft, hater uforklarlige krasj, men trøsten får veø være at med alt som må byttes ut på den er det sansynlig at det som feila er blandt det

                            Comment


                            • Hva slags heli var dette rfauske?

                              Comment


                              • Originally posted by rfauske View Post
                                Dette var det som sto igjen på bakken i det heliet så å si destruerte seg selv rett før jeg skulle lette:
                                Shit... :O

                                Jeg skulle likt å sett den!
                                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                                Anything worth doing is worth overdoing!

                                Comment

                                Working...
                                X