Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan har DU kræsjet helikopteret ditt idag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Originally posted by jotto View Post
    Ta deg en møkkhøgg og kom deg ut og kræsj så du kan bidra med noe fornuftig!
    Hmpf. Møkkhøgg tror jeg det ikke er noe lurt å ta seg. Men jeg blir gjerne med ut for å krasje!
    Kristian Westgård
    Nittedal

    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
    — Neil Armstrong

    Comment


    • #92
      jeg må snurre ny ordre til rcpro, oversett at lagrene var skutt på 500en, typ toppen, og kjøpt 28mm ikke 54mm spacer.. arglee også spandere på nytt maingear på 700en og ny stålpinion

      Comment


      • #93
        Originally posted by kristianwest View Post
        Så på loggene også. Den sier meg ikke mer enn det jeg fant ut i sta - batteriet er i orden, men på 119 sekunder slutter motoren å be om strøm. Spenninga går opp og strømtrekket går i null.
        Dette kan vel også være et tegn på at OWB er gått? Verdt å sjekke i hvert fall.

        Comment


        • #94
          Man krasjer ikke noenting

          Ok. Som 5-12 år måtte jeg reparere noen flygende gjenstander.

          Etter utdannelse, og plikttjeneste i Luftforsvaret, så lærte jeg at krasj betyr katastrofe, og evt tap av liv.

          Og leste meg opp til ing. utdannelse på elektronikk

          Siden har jeg ikke krasjet noenting. Men flydd alt mellom himmel og jord, fra 35 gram opp til 50 tonn.

          Hvis jeg skulle krasje en modell, eller en fullsize, noe som ikke har skjedd siden, så ville jeg tatt det ansvaret og fortalt meg selv, at dette er du (jeg) ikke kvalifisert (skikket) til å drive med lenger.

          Så; jeg har ingen unnskyldning lenger hvis noe går galt. Jeg skal vite hva som funker og ikke funker, uten å flytte noe som helst opp i lufta først, for å "se" om det funker, bare ved å ta en kjapp titt på konstruksjonen. Enten det er power system, drivverk eller aerodynamisk konstruksjon.

          Mao; jeg bør begynne å hekle, eller strikke, evt male bilder i stedet, hvis jeg sender noe opp i lufta uten å vite om det funker eller ikke..

          RCModeller
          Last edited by rcmodeller; 20-06-13, 00:42.

          Comment


          • #95
            Originally posted by rcmodeller View Post
            Ok. Som 5-12 år måtte jeg reparere noen flygende gjenstander.

            Etter utdannelse, og plikttjeneste i Luftforsvaret, så lærte jeg at krasj betyr katastrofe, og evt tap av liv.

            Og leste meg opp til ing. utdannelse på elektronikk

            Siden har jeg ikke krasjet noenting. Men flydd alt mellom himmel og jord, fra 35 gram opp til 50 tonn.

            Hvis jeg skulle krasje en modell, eller en fullsize, noe som ikke har skjedd siden, så ville jeg tatt det ansvaret og fortalt meg selv, at dette er du (jeg) ikke kvalifisert (skikket) til å drive med lenger.

            Så; jeg har ingen unnskyldning lenger hvis noe går galt. Jeg skal vite hva som funker og ikke funker, uten å flytte noe som helst opp i lufta først, for å "se" om det funker, bare ved å ta en kjapp titt på konstruksjonen. Enten det er power system, drivverk eller aerodynamisk konstruksjon.

            Mao; jeg bør begynne å hekle, eller strikke, evt male bilder i stedet, hvis jeg sender noe opp i lufta uten å vite om det funker eller ikke..

            RCModeller
            Ta deg en kjempe bolle. Hadde det ikke vært for at folk tørr å prøve og teste ut nye ting deretter dele sine erfaringer hadde vi ikke kommet noen vei i denne hobbyen.
            Hansi

            Comment


            • #96
              Originally posted by Røde Baron View Post
              Ta deg en kjempe bolle. Hadde det ikke vært for at folk tørr å prøve og teste ut nye ting deretter dele sine erfaringer hadde vi ikke kommet noen vei i denne hobbyen.
              Ikke enig. Og det er det vel lov til å være?

              Først kunnskap, så utdannelse og så er man kvalifisert til å gjøre ting.

              Modellhobbyen er ikke på brødrene Wright stadium i dag.
              ALT som er tilgjengelig å benytte til denne hobbyen, hvor fysiske lover, konstruksjoner og systemer er allerede for lengst utviklet, og hver enkel person trenger ikke prøve, teste, finne ut selv.

              Har man kunnskapen, som man trenger på de fleste områder i samfunnet, før man sette i gang med saker og ting, så har man også kunnskap om hva man har foran seg, og på forhånd da vet hvordan dette vil fungere.

              Ikke misforstå, men jeg mener at bare ved å åpne en eske med en bil, båt, heli, fly og sjekket delene, så skal det være nok til å vite hva dette kan yte og hvordan dette vil oppføre seg.

              Jeg synes den rekkefølgen funker, og har spart meg for masse utlegg, og ikke hindret meg i noen ting.

              Når jeg ser en modell krasje, uansett hvem som eier den, så blir jeg bare trist til sinns. Overhode ikke noe morro i det hele tatt.

              Men folk er forskjellig, og det må man akseptere.

              RCModeller

              Comment


              • #97
                Jeg er litt mindre høytidelig enn rcmodeller og tok helikopteret med ut for å gjøre litt hagearbeid:





                Og her er grunnen til at den (nesten) kvalifiserer til kræsjtråden... det var visst et lite grantre der og ikke bare blomster:


                Click image for larger version

Name:	2013-06-20 21.49.56.jpg
Views:	1
Size:	58.1 KB
ID:	601163
                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                Anything worth doing is worth overdoing!

                Comment


                • #98
                  Fader Jotto. Jeg trodde du var en oppegående og utdannet person. Men tydeligvis ikke, for da hadde jo ikke dette skjedd.
                  Hva skal du gjøre nå da? Blir det å hekle eller brodere?
                  arhennie

                  MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                  http://hadelandmfk.no/
                  www.henniehobby.no/arne

                  Comment


                  • #99
                    Originally posted by arhennie View Post
                    Fader Jotto. Jeg trodde du var en oppegående og utdannet person. Men tydeligvis ikke, for da hadde jo ikke dette skjedd.
                    Hva skal du gjøre nå da? Blir det å hekle eller brodere?
                    Jeg må visst revurdere utdanningen
                    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                    Anything worth doing is worth overdoing!

                    Comment


                    • Jeg syns vel den "krasjen"
                      der så veldig billig ut Jotto. Ikke et knekt bein, ikke et forstuet rotorblad?!
                      Kristian Westgård
                      Nittedal

                      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                      — Neil Armstrong

                      Comment


                      • Tidens kræsj i dag
                        Attached Files
                        Kjell Ove
                        ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                        Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

                        Comment


                        • Så jo ut som det gikk ganske bra?

                          Comment


                          • Originally posted by andersand View Post
                            Så jo ut som det gikk ganske bra?
                            Det så ikke ut som det gik bra når den kom ned. Landa med full throttle og fløy nesten 10 meter bortover. KA-BLAM!!
                            Og kjellovel: er spent på komplett deleliste som trengs?
                            T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

                            Comment


                            • shit , ok tur det er ikke så dyrt med deler til 500
                              Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                              Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                              HD 500 Cell : brain2

                              DX9

                              Comment


                              • Triste greier. Ja ja, antar du tar ansvar nå og selger under helikopter til fordel for heklenåler!

                                Min Goblin 700 var nesten ferdig i går, så oppdager jeg minimale antydninger til kast i mainshaft, så nå er det bare å vente på enda mer deler.

                                Comment

                                Working...
                                X