Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vurdere å bygge om t-rex 450 pro v2 til flybarless..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vurdere å bygge om t-rex 450 pro v2 til flybarless..

    Heisann.

    Sitter og leker med tanken på og bygge om 450 proen til flybarless, Og det eg lurer på... Er einaste forsjelen på pro v2 og den nye DFC kun hode?
    Har også forstått at 3gx enheten ikkje er så godt tatt i mott, og tenker da og gå for beast x. Har noen spørsmål da:

    1. Radioen eg bruker er JR xg7, har jo lest litt om sattelitter og sånt, men ikkje helt forståt meg på dette.. Visst eg kjører på med beast x, må eg da i tilegg bruker motakker, Eller bruker man bare sattelitt i beastx'en som tar imot signal fra sendern?

    2. Bruker man forsatt gyro til halen, eller er denne gyroen også inkl. i beast x'en?

    3. Hvilket hode burde eg kjøpe? orginal t-rex eller finnes det gode, eller bedre kopier ute i verden? og det er kun hode og main shaft som er annerledes?
    • T-rex 450L Dominator. BeastX
    • T-rex 550 Pro Dfc. BeastX
    • T-rex 600N. Ikon

  • #2
    Du kunne jo kjøpt en Ar7200bx, der har du mottaker og gyro i samme boks (er beastx)! hale gyro er i den gyroen ja.
    Goblin 500 Ikon
    Blade 230S
    Spektrum DX7

    Comment


    • #3
      ar7200bx går ikke mot xg7

      for å kjøre beastx mot denne, kjøper du da en microbeast, siden du kjører dmss og ingen av beastene støtter sats mot det

      fbl enheten inneholder halegyro også.

      original er nok safeste og av de billigere, men finnes endel andre bra også.

      Comment


      • #4
        Men med microbeasten så må eg ha en motakker utnom denne enheten igjen sant? Fordi dmss har ingen satelitter man kan koble til denne enda..? Vurdere å bytte ut radioen med DX8, da har eg en til Bnf, dem har billige motakkere på hk til mindre fly osv. Men visst kvalitenfølelsen går ned flere hakk iforhold til XG7'en blir dette uaktuelt!:P
        • T-rex 450L Dominator. BeastX
        • T-rex 550 Pro Dfc. BeastX
        • T-rex 600N. Ikon

        Comment


        • #5
          DFC hode er vel ikke helt lurt å satse på til trex 450 pro. Veit ikke hvordan v2en er men på pro går det dårlig. Ihvertfall med vbar.

          Problemet blir geometrien i hode. Med det "gamle" FBL hode til 450 går det mye bedre.

          Comment


          • #6
            Jeg har en Trex 450 Pro V2 med DFC hode, funker helt fint hos meg
            Goblin 500 Ikon
            Blade 230S
            Spektrum DX7

            Comment


            • #7
              er bare å sette servohulla riktig, så fikses geometrien mot dfc hodet

              Comment


              • #8
                Jeg satte DFC hode på min 450pro. Funket helt utmerket det. Ingen geometriproblemer i Vbar.
                arhennie

                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                http://hadelandmfk.no/
                www.henniehobby.no/arne

                Comment


                • #9
                  Er det på den gamle proen da? Jeg flytta på det som gikk ann å flytte på men hjalp ingen ting.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by thomas.kjolstad View Post
                    Er det på den gamle proen da? Jeg flytta på det som gikk ann å flytte på men hjalp ingen ting.
                    Så vidt jeg vet finnes det kun én 450 pro. Dvs den kom som V2 også, men det var bare noen små oppgraderinger og kulere canopy.

                    Slik så 450pro ut:
                    Click image for larger version

Name:	Hobby_20111216_039.jpg
Views:	2
Size:	75.6 KB
ID:	600499


                    Så byttet jeg canopy og batteriplate og den var langt på vei en 450pro V2:
                    Click image for larger version

Name:	Hobby_20111216_037.jpg
Views:	2
Size:	71.8 KB
ID:	600500


                    Og med DFC hode og tilhørende mast:
                    Click image for larger version

Name:	Hobby_20120516_020.jpg
Views:	2
Size:	63.6 KB
ID:	600501


                    Modellen før 450pro hadde litt forskjellige navn avhengig av utgave.
                    Jeg hadde en med plast hode og hale og den het 450XL. Full-alu utgaven het SE V2.
                    Her er min gamle 450. Først som XL og som oppgradert til SE V2:
                    Click image for larger version

Name:	Hobby_20080914_010.jpg
Views:	1
Size:	192.1 KB
ID:	600511 Click image for larger version

Name:	Hobby_20090328_035.JPG
Views:	1
Size:	222.7 KB
ID:	600512
                    arhennie

                    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                    http://hadelandmfk.no/
                    www.henniehobby.no/arne

                    Comment


                    • #11
                      Ikke meninga å kuppe tråden, men lurer på hvorfor er BeastX bedre enn 3GX ?
                      Tor Erik W

                      Comment


                      • #12
                        prøv så forstår du, på 450 synes jeg det er natt og dag.

                        Comment


                        • #13
                          Njæ, vanskelig å få prøvd, vurder å begynne med heli igjen og kjøpe meg Trex Combo se......... derfor jeg lurer. Er den ikke noe bra vil jeg heller kjøpe uten combo og best X
                          Tor Erik W

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by arhennie View Post
                            Så vidt jeg vet finnes det kun én 450 pro. Dvs den kom som V2 også, men det var bare noen små oppgraderinger og kulere canopy.

                            Slik så 450pro ut:
                            [ATTACH=CONFIG]68012[/ATTACH]


                            Så byttet jeg canopy og batteriplate og den var langt på vei en 450pro V2:
                            [ATTACH=CONFIG]68013[/ATTACH]


                            Og med DFC hode og tilhørende mast:
                            [ATTACH=CONFIG]68014[/ATTACH]


                            Modellen før 450pro hadde litt forskjellige navn avhengig av utgave.
                            Jeg hadde en med plast hode og hale og den het 450XL. Full-alu utgaven het SE V2.
                            Her er min gamle 450. Først som XL og som oppgradert til SE V2:
                            [ATTACH=CONFIG]68024[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]68025[/ATTACH]
                            Hm ja det er jo den. Da må jeg prøve en gang til. Brukte du de linkene som var eller tilpasset du noe?? Servohorn etc? Kan du ta et nærbilde av dfchode med swash ++

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by thomas.kjolstad View Post
                              Hm ja det er jo den. Da må jeg prøve en gang til. Brukte du de linkene som var eller tilpasset du noe?? Servohorn etc? Kan du ta et nærbilde av dfchode med swash ++
                              De eneste linkene som gjenstår på et DFC hode er de fra servo til swash. Og de endret jeg antagelig ikke noe på, men jfr manualene så har 3GX versjonen av 450pro (tradisjonell FBL) 1mm lengre linker enn FB utgaven. 32,5mm c/c.

                              Jeg byttet hull i servohornene ja. Det følger med egne horn i kit'et. Tror det står DS4 på de. På FB brukes de ytterste hullene, men på FBL brukes de innerste hullene. Det er normalt ved ombygging å gjøre dette da man må kompensere for utvekslingen i FB systemet som fjernes.

                              Noen T-rex modeller bytter også kulelinker på innerste swashringen, men de byttes ikke på 450pro. Men du kan jo gjøre det likevel om behov dersom du finner kulelinker med andre lengder. Typisk er dersom du kommer i mål på collective men ikke på cyclic så tilpasser du lengden på disse kulene. For lengden på disse påvirker ikke geometrien for collective, men det gjør de på cyclic.

                              Nå husker jeg ikke i farten, men mener det er samme mast på FB og standard FBL, men kortere mast på DFC. Det følger forøvrig gjerne med en manual om du kjøper et knverteringskit som forklarer alle nødvendige modifikasjoner og om du behøver ytterligere deler. Se om du kan finne en slik manual om du søker litt på nett.

                              Får ikke tatt noen bilder til deg for denne modellen solgte jeg for en god stund siden. Men har et gammelt bilde som er litt mer up close av hodet. Men det er ingenting å se der. Ingenting spesielt er gjort.

                              Click image for larger version

Name:	Hobby_20120516_019.jpg
Views:	1
Size:	62.8 KB
ID:	600514
                              Last edited by arhennie; 16-05-13, 10:45.
                              arhennie

                              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                              http://hadelandmfk.no/
                              www.henniehobby.no/arne

                              Comment

                              Working...
                              X