Announcement
Collapse
No announcement yet.
Huff...
Collapse
X
-
Det reffereres friskt til "leketøy" og annen forståsegpå-terminologi.
Lensmannskontoret utaler seg som om det var til barn.
Ikke er det ulovelig å fly RC-heli, ikke er det ulovelig å ha uhell.
Jeg tror dette helikopteret har tatt seg en laaaang tur på egenhånd, gått tom og autorotert ned. De hørte jo ingen ting før det deiset i bakken.
Flott at det gikk bra med turgåeren, men sjansen for å bli truffet av lynet er større en ett RC helikopter.
Vedkommende kan trygt troppe opp på lensmannskontoret og avgi forklaring. Hvis han/hun da ikke har fløyet på suspekte kanaler eller gjort seg skyldig i annen grov uaktsomhet. La oss ikke hugge hodet av vedkommende. Kjenner så altfor godt at dette kunne like gjerne ha vert meg.Mvh
Olav Lund
Comment
-
Eller muligens Oppegård Helikopterklubb. Men det blir kun spekulasjoner. Er enig med Oddbob at uhell kan skje den beste. De jeg har sett som flyr helikopter her i området er rutinerte og flinke. Det flyes mye på den lokale fotballbanen - og det er ikke utenkelig at f.eks. et krystall har tatt kvelden og heliet har vandret på egenhånd. I luftlinje er det ikke mer enn 400-500 meter til den omtalte skiveien.Torgeir K. Haugstad
Comment
-
Fail safe vil jo også få fartøyet ned. Enten det er fly eller heli. Et eler annet skjedde, og ting skjer. Bra det ikke traff bare... Og hva er jo sjansen for å bli truffet av et modellflyhelikopter når du er ute på gåtur? Mindre enn å bli truffet av lynet, som noen nevnte.Simen
Why drink and drive, when you can fly so high?!
Comment
-
Failsafe hjelper ikke en tøddel hvis mottaker/servoer plutselig er strømløst, enten pga. brytersvikt eller et batteri som tar kvelden..
Hvis senderen gir opp derimot.. Men hvor stor er sjansen for akkurat det? Det er vel "den flyvende delen" av radioen som i de fleste tilfeller er feilkilden?
Eieren kan trygt møte opp for å hente hjulvispen sin, han har neppe gjort noe ulovlig. Og med min kjennskap til journalisten, leser jeg artikkelen flere ganger for å prøve å finne ut hva han virkelig mente å skrive.. Tror han hadde tillatelse til å bruke kalkulator i norsktimene..Bygger bedre enn jeg flyr...
ARF? Nei takk!
Comment
-
Det flyes mye på den lokale fotballbanen - og det er ikke utenkelig at f.eks. et krystall har tatt kvelden og heliet har vandret på egenhånd. I luftlinje er det ikke mer enn 400-500 meter til den omtalte skiveien.
Men dersom en alpinist hadde kommet i 100 km/t ned Karl Johan en snøfyllt vinterdag mellom turistene så tror jeg ikke det hadde gått så rolig for seg...
Det er denne uorganiserte flygingen jeg vil til livs. Det er garantert den som kommer til å skape problemer. Ikke at vi kutter en finger på en lukket flystripe. Vi må ha dette i tankene folkens. Ellers kan jeg love dere at det kommer kilometervis med lover og regler for dette før vet ordet av det.
Se forøvrig annen tråd jeg har startet om dette:
(MFN) ModellflyNytt.no
Jeg viste ikke debatten allerede var i gang etter nyhetsoppslaget.Anders Hauge
www.hang.no - Norges nye HANG-side!
www.JetsOfBergen.no
rc.andersh.com
Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
Byggeblog FPV SailCam Easyglider
Byggeblog for Eurosporten
Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys
There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....
Comment
-
Med det mener jeg i all hovedsak piloter som shopper seg en modell og finner seg et sted de tror er egnet, og bare gir gass med noe de ikke har greie på, eller kontroll over i det hele tatt.
På ledermøtet i NLF/NAK Modellflyseksjonen i Bodø 2004 (tema: sikkerhet) ble akkurat dette tatt opp som en av de største sikkerhetsmessige utfordringene vi står ovenfor.Anders Hauge
www.hang.no - Norges nye HANG-side!
www.JetsOfBergen.no
rc.andersh.com
Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
Byggeblog FPV SailCam Easyglider
Byggeblog for Eurosporten
Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys
There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....
Comment
Comment