Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trex 450 plus dfc mister høyde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trex 450 plus dfc mister høyde

    Hei, jeg har et problem med at helien mister høyde når jeg roterer (rudder), hva kan problemet være?

  • #2
    Originally posted by Cruerider View Post
    Hei, jeg har et problem med at helien mister høyde når jeg roterer (rudder), hva kan problemet være?
    Kompensere du når du roterer? Det må eg gjøre.....
    Kjell Ove
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------
    Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

    Comment


    • #3
      Er ganske fersk i gamet, men må man kompensere når man roterer? Har flydd litt simulator å der trenger jeg ikke det.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Cruerider View Post
        Er ganske fersk i gamet, men må man kompensere når man roterer? Har flydd litt simulator å der trenger jeg ikke det.
        Ja eg må gjøre det. I simulator er alt perfekt. Jo mer du flyr jo lettere er det
        Kjell Ove
        ---------------------------------------------------------------------------------------------------
        Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

        Comment


        • #5
          Originally posted by Cruerider View Post
          Hei, jeg har et problem med at helien mister høyde når jeg roterer (rudder), hva kan problemet være?
          Uten at jeg vet så kan jeg tenke meg at samtidig som du bruker rudder kommer du litt borti pitch samtidig. For at heliet skal piruette perfekt er det særdeles viktig at CG er korrekt.

          Comment


          • #6
            Jeg tror heller at du ubevisst drar ned collective mens du drar stikka til siden.
            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

            Anything worth doing is worth overdoing!

            Comment


            • #7
              Kan være man drar litt ned, men kan noen forklare litt om CG?

              Comment


              • #8
                Originally posted by Cruerider View Post
                Kan være man drar litt ned, men kan noen forklare litt om CG?

                CG = center of gravity. Når du holder heli i toppen av rotorhodet/på hovedaksling skal CG være akkurat der. Holder du på main shaft og tipper heliet på sida skal det henge level. Tipper det med halen først er det haletunkt osv. Reguleres somregel med plassering av batteri.

                Comment


                • #9
                  Har test det der og det virket ganske bra. Får ta meg en flight i kveld å se hvordan det går

                  Comment


                  • #10
                    På min Trex 500 må mine store batterier plasseres helt optil toppen , de mindre batteriene blir plassert 2 cm lengre nede for å gi samme balangsen. ( se link under ). . Når en da holder i toppen så er meiene i vater som Trulsen nevner
                    (MFN) ModellflyNytt.no

                    Comment

                    Working...
                    X