Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align skall kopeira Gaui X3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Align skall kopeira Gaui X3

    se ut som den nya align 450L er veldigt likt gaui x3

    Click image for larger version

Name:	1011126_547869701939017_553936778_n.jpg
Views:	1
Size:	61.6 KB
ID:	634731


    Gaul unveil the New X3 on 4/29 at Beijing show this year. With worldwide release on August/2013. Now Mr. A coming out with this? Woooow! We're so proud Mr. A want to be like us!!
    Last edited by ragge1; 14-07-13, 13:15.
    Goblin 700 : vbar 5,3 pro
    Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

    HD 500 Cell : brain2

    DX9

  • #2
    Wow, jeg måtte faktisk se nøye etter for å se at det er snakk om to forskjellige modeller. Align må vel gjøre noe for å opprettholds salgstall, jeg ser mindre og mindre Aling modeller i lufta.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Hanzo View Post
      Align må vel gjøre noe for å opprettholds salgstall, jeg ser mindre og mindre Aling modeller i lufta.
      Ja, det har jeg også tenkt på. Nå har jeg ikke vært på veldig mange heli-treff, men jeg synes at det var få T-Rexer på Vestfold Smackdown i år og Viking Smackdown i fjor i forhold til Elefunfly de to årene før.

      Synd, for Align er jo det beste helikopteret
      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

      Anything worth doing is worth overdoing!

      Comment


      • #4
        Align fortsetter med møkkahode da. 1-0 til Gaui X3 der.
        Så er Gaui hodet programmerbart. En stor fordel for tilpasning av geometri mot FBL kontrollere. 2-0.
        Så liker jeg haleoverføringen til Gaui'en. Det ser ut på bildene som T-rex beholder sine. Så da beholder de vel six-pack'ene med drev også. 3-0? Det vil jo vise seg.
        Gaui har og en quick release på batteriet, men det har sikkert Align kopiert med seg de også.

        Gaui detaljene kan studeres her:
        【RCM獚家】GAUI X3党球銖床癌衚 - RCM綜合新聞 - RC Mania雜誌網 - Powered by Discuz!
        arhennie

        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
        http://hadelandmfk.no/
        www.henniehobby.no/arne

        Comment


        • #5
          DFC-hodet er jo det beste hodet. Det er noe alle vet.
          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

          Anything worth doing is worth overdoing!

          Comment


          • #6
            Originally posted by jotto View Post
            DFC-hodet er jo det beste hodet. Det er noe alle vet.
            Det er i allefall noe vi aldri kommer til å bli enige om.
            Men greit å ha noe å krangle om også
            arhennie

            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
            http://hadelandmfk.no/
            www.henniehobby.no/arne

            Comment


            • #7
              Bobby Watts er ikke spesielt imponert over plagiatet Align har prestert her ser jeg.
              arhennie

              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
              http://hadelandmfk.no/
              www.henniehobby.no/arne

              Comment


              • #8
                Hva er det du ikke liker med DFC hodet arne? Jeg må si jeg digger at det er så enkelt. En av de tingene jeg digga på 7HV og!

                Forøvrig ser disse heliene veldig bra ut. Det er ett lite pluss til Align siden Gaui ikke selges i Norge, noe som er veldig synd!

                Comment


                • #9


                  Dette er problemet med dfc, og grunnen til at goblin fåes uten...
                  Mvh
                  Bjørn Tore Espevik

                  Team Visa...

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Trulsen View Post
                    Hva er det du ikke liker med DFC hodet arne? Jeg må si jeg digger at det er så enkelt. En av de tingene jeg digga på 7HV og!

                    Forøvrig ser disse heliene veldig bra ut. Det er ett lite pluss til Align siden Gaui ikke selges i Norge, noe som er veldig synd!

                    Det jeg ikke liker er hvordan dempingen i hodet hindres av de stive pitcharmene. På et vanlig FBL hode har demperne en funksjon. På Align hindres demperne i å virke pga de dønn stive linkearmene. I tillegg overføres unødvendig mye stress til disse linkene som som fører til boomstrike når noe gir etter. Og det gjorde det også. Først røyk linkearmene i innfestingen til bladgriperne. Når de forsterket dette røyk plastlinkene nede på swashen i stedet. Så snudde de swash linkene 90 grader. Om det har blitt så mye bedre vet jeg ikke.

                    For å kompensere for det hele legger de opp til veldig høy headspeed slik at disken vil tilte mindre og det blir mindre stress på linkene. Sikkert greit for de som liker veldig høy headspeed, men jeg liker moderat headspeed.

                    Samme "problemet" er vel på Goblin, men de er jo på full fart vekk fra dette igjen. (Ja, jeg vet de påsto at de nye hodene bare var opsjoner for de som liker det. Jeg tenker at de har skjønt det, men vil ikke innrømme det).

                    Men Compass har ikke dette problemet pga deres link er ikke stiv. Den er faktisk veldig fleksibel, og jeg tror i min enfoldighet at den er litt for myk, slik at det kan påvirke phasing i enkelte situasjoner. (Så en her inne som beskrev det som automatisk fasejustering en gang he-he). Men det kan umulig være noe problem i virkeligheten med tanke på hvor mange fanboys som Compass har. Men uansett så kan ikke Align DFC sammenliknes med Compass.

                    Jeg var litt skeptisk til JR Forza 450 også, da jeg så de og kjørte DFC hode. Men jeg har tenkt som så at problemet er lite på en 450 pga mindre krefter og at man kjører relativt høy headspeed uansett. Men jeg ble gledelig overrasket når jeg så at Forza'en hadde fleksibel link akkurat som Compass. Bare at på JR var denne mye stivere. Barre akkurat så mye flex som behøves for å fjerne stress i linken.

                    Det er hva jeg mener om DFC, og hver gang jeg hører om en T-rex eller Goblin med DFC hode som eksploderer så tror jeg uten unntak at stressbrudd ifm denne linken er årsaken. I allefall i 99% av tilfellene
                    Jeg ser Heliman har postet filmen som beskriver dette med Align DFC hodet mens jeg har sittet her og knottet....



                    At ikke Gaui finnes i Norge ser jeg ikke på som noe stort problem, for den er tilgjengelig hos de aller fleste av de større sjappene i utlandet. Men det er klart at norsk forhandler hadde vært et stort pluss. Gaui selges og som combo løsninger og kan sånn sett være like prismessig fordelaktige i innkjøp som Align. Gaui har vel gått for å være litt så som så opprinnelig, og gamle X4 har fått mye tyn. Men X5 får skamros rundt omkring. NX4 synes jeg virker veldig fin, og nye X4II likeså. Jeg vet ikke om disse har noen barnesykdommer? Vet ikke så mye om X7 heller, men den ser jævlig tøff ut da. Men det var den som dro Svarteper i Sveits nylig.
                    Last edited by arhennie; 14-07-13, 18:49.
                    arhennie

                    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                    http://hadelandmfk.no/
                    www.henniehobby.no/arne

                    Comment


                    • #11
                      De nye DFC har ikke dempere men stivt hode. Samme som Compass Warp. Warpen kan flys på 1400omdr til 4000omdr uten wobble. Nye DFC og boom strike er ikke-eksisterende. Align 700 DFC flys på alt fra 1600 opp til 2200+-

                      Videoen til Heliman er gammel og ikke lenger et tema.

                      Comment


                      • #12
                        Jeg tror vel det jeg vil om hvor bra det vil være i lengden
                        arhennie

                        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                        http://hadelandmfk.no/
                        www.henniehobby.no/arne

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by arhennie View Post
                          Jeg tror vel det jeg vil om hvor bra det vil være i lengden
                          Hehe, det gjør jeg også
                          Mvh
                          Bjørn Tore Espevik

                          Team Visa...

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Trulsen View Post
                            De nye DFC har ikke dempere men stivt hode. Samme som Compass Warp. Warpen kan flys på 1400omdr til 4000omdr uten wobble. Nye DFC og boom strike er ikke-eksisterende. Align 700 DFC flys på alt fra 1600 opp til 2200+-

                            Videoen til Heliman er gammel og ikke lenger et tema.
                            Jeg er nok ikke enig med deg i det, så lenge det er bevegelse i spindelen så vil det overføres krefter til linkene på bladholderene på et dfc hode.
                            Problemet blir mindre jo stivere hodet er, men helt borte blir det ikke.
                            Mvh
                            Bjørn Tore Espevik

                            Team Visa...

                            Comment


                            • #15
                              Vær snill og ikke misforstå meg som en bedreviter som sitter her og tror jeg kan bedre enn Align sine ingeniører. Jeg kun svarer på spørsmålet om hvorfor jeg ikke liker løsningen, og da svarer jeg med mine egne meninger. At vi ikke er enige er helt okay

                              Så mulig Align har fjernet stresset fra linkene ved å gjøre hodet stivt. Men da tenker jeg at de kun flytter problemet videre opp i hodet. Jeg vet ikke, men jeg tror. I mitt hode høres det nesten idiotisk ut dersom de kjører stivt hode på en 700 3D maskin. Men hva vet vel jeg, jeg er ingen heli designer.

                              Nå er jeg usikker på om Align i det hele tatt gjør noen skikkelig utvikling rundt design de gjør. Jeg har inntrykk av at de bare gjør, også slipper de det ut så brukerne kan teste om det ble bra (for egen kost). Så kommer opsjonene med nye brukertest (fortsatt for egen kost) og sånn fortsetter det. Og historien bak DFC hodet er vel et godt eksempel på det. Å stive av hodet blir vel da den 3. endringen de gjør for å endre på dette problemet. Eller endre blir feil ord, jeg burde si flytte på det. For hodet er jo fortsatt stivt. Men kanskje alle gode ting er tre...
                              arhennie

                              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                              http://hadelandmfk.no/
                              www.henniehobby.no/arne

                              Comment

                              Working...
                              X