Unconfigured Ad

Collapse

Hva slags maskin er dette? JR-Sylfide 90

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heligutten
    • May 2004
    • 271

Hva slags maskin er dette? JR-Sylfide 90

Hei!

Lurte på om noen kunne komme med noe info/bilder om denne helikopter...
    Eller da noe linker hvor jeg kan finne info om den..

Jeg vet rett & slett ingen ting om den.. Har fått tilbud på en slik billig , siden jeg da er ute etter en 90maskin..

1valget har/er forsatt Raptor 90std..
    Tommy

Futaba 14Mz 2,4GHz
    Futaba 10CG 2.4GHz

Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
    Raptor 50Titan SE (x3)

Div. modell flyr.. (alt for mange)
  • ThomasB
    • Aug 2004
    • 1305

sylphide er gromt, men dyre deler. sjekk ut www.helizone.no Morten selger JR. Sylphide 90 kit koster 16495 kr hos han, uten motor.
    Attached Files
    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
    www.airheads.no

Comment

• Heligutten
      • May 2004
      • 271

oki..

Takk for info`n... ja, det var litt av en pris gitt..

Hva er da i grunn forskjell på denne modellen og i forhold til Raptor 90std model?

Har den mye bedre fly egenskaper enn Rap`n..?
      Tommy

Futaba 14Mz 2,4GHz
      Futaba 10CG 2.4GHz

Raptor 50Titan SE (x3)

Comment

• ThomasB
        • Aug 2004
        • 1305

er vel eCCPM på den som krever MEGET nøyaktige servoer, som også er ganske dyre, men flyegenskapene er nok ikke så forskjellige i hånda på den rette pilot. man ser jo hva Curtis youngblood gjør med JR koptere, men til sammenligning med Alan szabo så er det ganske likt, å szabo flyr jo raptor 90
        Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
        www.airheads.no

Comment

• Heligutten
          • May 2004
          • 271

blir nok..

Sjønner, har sett på disse to karene ja på videoklipp på nettet ja

De flyr for pokker hefftig gitt..

Skjønner ikke helt hvordan de klarere det + har kontroll over det , å ikke mist de kopterene må da bli "skikkelig utslitt" etter en tur med disse folka.. hehe

Så da blir det nok en Rappi 90 std , siden kjenner 50`n litt og syns ikke deleprisene på 90`n er så ille...

Blir vel litt for hefftig med første 90maskin som har pris lapp på 17store lapper
          Tommy

Futaba 14Mz 2,4GHz
          Futaba 10CG 2.4GHz

Raptor 50Titan SE (x3)

Comment

• Tom Erik
            • Feb 2004
            • 1601

Sylphide`n er en rendyrket F3C maskin, og er skreddersydd for den slags fin-flyving og presisjons-hovring. Mekanisk sett er den ett smykke! Men, det er ingenting å fly 3D med. Curtis flyr Vigor, ikke Sylphide...
            For hverdagsbruk og freestyle-flyving har den alt for mange kostbare deler og det er alt for mye å skru på, samt å holde vedlike. Til slik grise-flyving er en Raptor 90, Millennium, Fury, Freya eller evnt en Vigor et mye bedre valg. Btw, eCCPM krever ikke bare gode servoer, men også ett godt mekanisk oppsett for å fungere bra. Du gjør et bra valg med R90!
            Tom Erik Smedal
            www.artistic3D.net
            www.photopia.no

Comment

• Heligutten
              • May 2004
              • 271

OS91 motoren..

Ja, nu forstår jeg litt mere om den JR koptere ja... Litt greit å vite litt om saker å ting... Men det kommer til å bli en R90..

Men en ting jeg lurer litt på, på modellen jeg mulig har "tenkt" å kjøpe meg sitter da en Os91 Pumpe utgaven og har hørt noen har hatt "små problemmer" med akkurat denne type motoren.

Å få den til å funke på skikkelig vis...
              Hatt to stykker i klubben som hadde litt "små problemmer" med den... Han ene bytta ut den og satte inne den andre utgaven/"gull" topp, å den funka helt topp med en gang.

Men i ettertid tok han den Os pumpe motoren i benk og testkjørte den litt og da klarte han å få den til å funke skikkelig.

Han som har R90 jeg har "tenkt" å kjøpe av , fortalte at han hadde fått motoren til gå skikkelig...Så det var ikke noe problem med denne motoren på modellen..

Er det flere som har "opplevd" det samme type "problem"? Planen var da å kjøpe alt helt nytt R90 utstyr, hadde jeg da tenkt å bruke den OS91 med "gull" topp og ikke OS 91 pumpe..

hva er i grunn forskjell på akkurat disse to motorene..?
              Tommy

Futaba 14Mz 2,4GHz
              Futaba 10CG 2.4GHz

Raptor 50Titan SE (x3)

Comment

• Tom Erik
                • Feb 2004
                • 1601

Er litt usikker på hva du mener med OS91 pumpe-motor, men slik er nå historien:

OS 91 motoren for helikopter finnes i 3 utgaver. Den første som kom var basert på flyutgaven (91sx), men med større kjøletopp. Denne motoren er aluminiums farget. Den er vanskelig å få til, men med modifisert Perry-pumpe og varm plugg fungerer den greit. Så kom OS med OS70sx som skulle bli den nye F3C super-motoren. Denne med ny 3-nåls forgasser, 60K og riktig stilt inn er denne motoren super-smooth.
                Med erfaringer fra 70sxh kom så en ny motor i 15ccm-klassen, "91- C-Spec", den er sort og har gullfarget topp, 3-nåls 60K forgasser og ny veiv som er avbalansert for ett høyere turtall. Denne fungerer godt, men blir enda bedre med ett Perry-pumpe oppsett med retur og en-veis ventil. Her ser du bilde av dette systemet: http://www.gmfk.net/Helikopter/Artik...erryPump_1.jpg

Dette oppsettet fungerer så godt at OS like så godt kom med en ny motor der en modifisert Perry pumpe er montert inn i baklokket. Denne heter "C-spec PS" og har blå topp og baklokk med kjøleribber. I tillegg har den en ny 2-nåls forgasser med integrert en-veis ventil. Denne motoren går også veldig bra.

Jeg bruker begge utgavene av C-Spec`n og er godt fornøyd med begge. Savner litt 60K forgasseren på den nye PS`n. Jeg kjører JeRo 15% fuel med Enya 3 på vinteren og Enya 4 på sommeren.

Justering av heli-motor i benk er litt meningsløst for annet enn å finne en god tomgangsjustering. Husk at med en propell får man en helt annen belastning og kjøling enn hva man får i ett helikopter. En heli-motoren skal normalt gå i et høyt og smalt turtallsområde og under høy belastning. Når man gir på skal turtallet fortsatt være det samme, men dreiemomentet skal øke. Dette er vanskelig å få til med en propell på veiva.
                Tom Erik Smedal
                www.artistic3D.net
                www.photopia.no

Comment

• Heligutten
                  • May 2004
                  • 271

det ble...

jaja...valget ble en Raptor 90 std modell. Bestilte den fra Cyberheli med Os90 C-spec motoren + C.youngblood potta og SAB/MS carbon blader.

Fikk den rett før påska og koste meg med bygging i påska... Men dessvere fikk jeg gjort det store og ikke fått den ferdig pga det...*sukk*

Fikk tatt for mye "hurtig lim" i ene kulelagere som sitter på halerotor aksel som skal sitte i halebommen..Ettersom kulelagere skal sitte fast på akselen.

Så den går litt "tung" pga det.. Men men gjort er gjort. Har bestilt 2 nye lagere (99,-). Så det order seg nok...

Manlger da kun elektronikk å slik for den kan ble flyklar...

Det blir komplett futaba..
                  Tommy

Futaba 14Mz 2,4GHz
                  Futaba 10CG 2.4GHz

Raptor 50Titan SE (x3)

Comment

Working...