Unconfigured Ad

Collapse

Honey Bee som hopper som en gal..

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hans Idar
    • May 2004
    • 174

Honey Bee som hopper som en gal..

Jeg har akkurat byttet ut min E-sky Honey Bee FP (som jeg var veldig fonøyd med), og avansert til en Honey Bee CP. Men her er det noe som ikke stemmer. Høyderorsservoen driver å jager(den som sitter lengst frem), som resulterer i at pitchen endres. Helien hopper som en gal, og er ganske uhåndterlig.
    En venn av meg plages med akkurat det samme.. Jeg leste i ett av disse innleggene at det kanskje var lurt å skifte krystall.. Jeg prøvde å sette i krystalla fra futaban min, men da funket det ikke i det hele tatt..
    Begynner å lure på om dette helikopteret kun fungerer til bevegelig luftmål..
    Noen som kan hjelpe meg..
    3
    Ja meget
    66.67%
    2
    Helt Greit
    0.00%
    0
    Nei!!
    33.33%
    1
    Hans Idar Haldorsen
    Alta

Sceadu Evo 50
    T-Rex 450 SE
    E-starter
    U Can Do 3D Elektro
    Great Planes Revolver 50
  • Tintin
    • Jan 2005
    • 4631

Har du forsøkt med Futuba krystall i mottaker og Futuba sender?
    Forsøkt å bytte om på servoene så du kan finne ut om det er et mottaker eller et servoproblem?
    Ligger antenna og gnisser mot et eller annet?

Comment

• Hans Idar
      • May 2004
      • 174

Originally posted by Tintin
      Har du forsøkt med Futuba krystall i mottaker og Futuba sender?
      Forsøkt å bytte om på servoene så du kan finne ut om det er et mottaker eller et servoproblem?
      Ligger antenna og gnisser mot et eller annet?

Hei og takk for raskt svar..
      Ja jeg prøvde futaba krystall i mottaker og futaba sender.
      Jeg prøvde også original sender med futabakrystaller i både mottaker og sender (litt rotete skrevet ).
      Antenna har jeg prøvd å sette opp på litt forskjellige måter, har også hatt den hengende løs, så det er ikke det som er problemet.
      Det kan jo være servoen... det har jeg ikke tenkt på..
      Skal prøve senere i ettermiddag.. Men litt rart at denne feilen er på flere Honey bee 3D (kollegaen min sin).
      Hans Idar Haldorsen
      Alta

Sceadu Evo 50
      T-Rex 450 SE
      E-starter
      U Can Do 3D Elektro
      Great Planes Revolver 50

Comment

• ThomasB
        • Aug 2004
        • 1305

jeg har og hatt en med servo feil. men det var en fp versjon. e sky elektronikken er ikke akkurat gull da
        Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
        www.airheads.no

Comment

• Hans Idar
          • May 2004
          • 174

Originally posted by ThomasB
          jeg har og hatt en med servo feil. men det var en fp versjon. e sky elektronikken er ikke akkurat gull da
          Hei hå!!
          Verden slutte ikke å bli mindre merkelig,... og ikke billige rc helikoptere heller...
          For å holde det på det rene... Det er "høyderorsservoen" som hopper og hakker som en gal..
          Jeg prøvde å bytte servoen som var problemet med en annen i mottakeren. Men problemet ble ikke borte.. Så prøvde jeg å koble ut motoren (som ligger veldig nært problemservoen). Da var problemet borte. Vel ikke helt da... Greit med servoer som fungerer, men man trenger motor for å fly heli..
          Derretter byttet jeg problemservoen med en av de andre som står på helien.. Altså de byttett plass..
          VOILA!! Problem borte...
          Servoene er helt lik, så jeg aner ikke hvorfor..
          Takk for hjelp og tips..
          Hans Idar Haldorsen
          Alta

Sceadu Evo 50
          T-Rex 450 SE
          E-starter
          U Can Do 3D Elektro
          Great Planes Revolver 50

Comment

• Tintin
            • Jan 2005
            • 4631

Det er ikke bare de billige det er plukk med. Har et el heli som nok ikke kan kalles billig men det er litt å pusle med der også.

Det skal site noen små duppeditter på motoren som jeg ikke husker navn på som skal dempe radiostøy. Har du de? Sitter mellom polene og chassis.

Prøv å få motorledningen lengst mulig unna alt radioutstyr/elektronikk.

Nå husker ikke jeg eksakt hvordan dette lille heliet er satt opp med servoer selvom jeg har hatt 3 innom huset, men det du kaller høyderor tror jeg nok de fleste andre kaller pitch bare, om du har kun 1 swervo som betjener bare pitch (bladvridning) som på bla T-rex. Eller har denne en 120 graders swash, 3 servoer på swashen som jobber sammen?

Comment

• ThomasB
              • Aug 2004
              • 1305

er 180 grader ccpm på twister/humblebee cp
              www.airheads.no

Comment

• tahustvedt
                • Feb 2004
                • 4601

Helikopter har pitch, roll og kollektiv. Pitch og roll er samme akser som balanseror og høyderor på fly.

Det ser jo unektelig ut som 120° CCPM på dette bildet her: http://www.elefun.net/webshop/aspx/p...px?vareID=1075

Comment

• ThomasB
                  • Aug 2004
                  • 1305

wooooh, sorry.mente selvfølgelig 120... hehe. satt å fikla på eco 8'en min, og den har 180 serru.
                  www.airheads.no

Comment

Working...