Announcement

Collapse
No announcement yet.

Filmeoppdrag for fjernstyrt helikopter?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Filmeoppdrag for fjernstyrt helikopter?

    Heii, mitt navn er Alex. Jeg lager en naturdokumentar om naturen i mitt nærområde (sognsvann, Nordmarka-syd). Det er på et hobbynivå men konseptet er å fange hvilke gode naturopplevelser man kan finne rett utenfor døra. Hittill har jeg fått elg i linsa ikke langt fra en av de tetteste befolka skiløypene midt på lyse dagen.For å komme til poenget. For å løfte dokumentaren bokstaveligtalt til et høyere nivå, lurer jeg på om noen som driver med fjernstyrt helikopter kunne tenke seg å hjelpe meg med å filme fra luften. Jeg har et Go-pro kamera og tanken er slik: Stroppe dette fast til helikopteret, å få bilder fra luften. Håper dette kan virke interessant for noen og at dette kan bli en vinn-vinn situasjon, at du med interesse for fjernstyrt helikopter får et spennende oppdrag, mens jeg får gode filmopptak til min dokumentar.
    Tenker å gjøre opptakene fra f.eks. sognsvann.
    Send meg gjerne svar på min mail: Alex_stranda@hotmail.com

  • #2
    Helikopteret er litt mer vanskelig å filme fint fra luften, da piloten må ha flyd mye helikopter for å få fine og stabile bilder. Men det er mye lettere å få til med man kaller multirotor "helikopter" da disse er mye mer stabile pga. den fine elektronikken som er tilgjengelig i dag. Ta en tur inn på et forum som fpv.no. Der finner du mange som driver med dette.

    Comment


    • #3
      Bare pass på at du ikke havner i et naturreservat eller andre steder der modellfly er forbudt. :Kategori:Naturreservater i Oslo – Wikipedia
      Bfight 210
      De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
      De Havilland DH 2 skala 1/5,3
      Phoenix RC Club

      Comment


      • #4
        Hei takk for svar! Ja det skal jeg sjekke ut.

        Comment

        Working...
        X