Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pitch RPM på Hornet CP2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Sjekk at carbon stanga som går fra hale servoen til halen ikke bøyer seg! Jeg hadde samme problem som deg.. Var umulig å fly! Så da limte jeg en ekstra carbon stang på den andre, slik at den ikke bøyer seg. Problem solved
    Noen som forresten har prøvd både Hornet og T-rex?? Lurer litt på å kjøpe meg en T-rex.. Men jeg gidder ikke å kjøpe den viss den ikke flyr bedre en Horneten.. Anyone?
    Align T-Rex 550e 3GX
    Align T-Rex 450 Sport

    Comment


    • #17
      Det er ganske artig det her og litt mer "mixomania" en jeg hadde regnet med. Jeg har nå fått helien litt mer stabil, og funnet ut at skyve bryeren min automatisk er mixet inn slik at den må stå på topp for å få høyere turtal når pitchen økes...Vel, fremdeles så har helien en tendens til å rotere mot klokka når jeg begynner å løfte, den fortsetter å rotere når den svever selv om jeg kompanserer fullt andre veien, og jeg jeg har satt max utslag. Jeg prøver å være litt forsiktig or ikke å overbelaste drevene. Mulig rotasjonen kommer av for lite turtall på halerotoren, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få mixet slik at den blir høyere....mulig jeg kan sette fullt turtall når pitch er lik null og.....forske forske....

      Comment


      • #18
        Har sjekket halerotor staget og det ser ikke ut til å bøye seg. Er det noen av dere som har noe kjenskap til K1 mixing på Graupner sender ?

        Comment


        • #19
          hvordan gyro har du? antageligvis har du en piezo gyro, og dermed skal all miksing være avslått. det kan forklare at helikopteret vrir seg.
          Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
          www.airheads.no

          Comment


          • #20
            Gyroen er en GWS gyro som er av piezo type men det er ikke heading hold så han må fortsatt kjøre revo mix.

            Comment


            • #21
              det er ikke alltid riktig serru. enkelte gyroen kompenserer for dette selv om det ikke er snakk om HH gyroer. jeg satt akkurat å titta i brukerveiledningen til gws pg o1, og der står det ikke noe om rev mix, eller pilot auth. mix i det hele tatt. tenkte kanskje dette kunne være årsaken til vridningen. men har du ca 8 grader pitch på halebladene dine sa? eller er det faste blader på den modellen?
              Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
              www.airheads.no

              Comment


              • #22
                Takk for masse input !

                Vel, jeg har gjort en litt vesentlig observasjon, når jeg gir utslag på halerotoren så synker antagelig turtallet på rotoren. Det som skjer er at det blåser en del med en gang jeg beveger stikka men så dabber luft strømmen veldig. Jeg ser at vridningen på bladene holder seg, men lufttrykker "forsvinner"...

                -u

                Comment


                • #23
                  Kanskje et tannhjul glir på akslingen sin når belastningen øker.

                  Comment


                  • #24
                    ....nå begynner jeg å blir litt råd vill.....det virker smo om hale rotoren har svært liten effekt. Har prøvd å sjekke alt etter manualen, men det virker som om hovedrotoren fører til så stor torque at halerotoren ikke makter å holde den igjen.


                    -U

                    Comment


                    • #25
                      Morn,

                      det ser ut til at jeg har funnet feilen, karbon stangen som går inne i halebommen hadde blitt ganske myk i forkant hvor drevet er festet, i tillegg var dette drevet så slitt at det gav etter når det ble belastning på hale rotoren. Nå hovrer og flyr modellen fint, men jeg driver enda å finjusterer litt på pitch og throltle kurver. Enda synes jeg at jeg må bruke vel mye hale rotor får å holde snuta rett, men det er mulig denne modellen bare er slik.
                      En annen ting jeg lurer litt på er hvordan jeg skal få hove rotor bladene til å rotere i "samme plan", jeg har sett en video på nettet hvor man gjør dette på en stor nitro modell men på denne lille Hortet II'en så finner jeg ingen skruer for å justere inn denne skevheten, any clue ?

                      -U

                      Comment


                      • #26
                        skru sammen/frahverandre linken som går fra blad holderen og ned til mikser armen.

                        jeg hadde en sånn for ett par år siden, og den hovret jo nesten av seg selv den men...
                        Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                        www.airheads.no

                        Comment


                        • #27
                          Takk Thomas,

                          jeg var faktisk inne på tanken men var litt usikker på om det var måten å gjøre det på, men det var det tydeligvis, og nå ser det meget bra ut ! Ned i garasjen å hovre litt....

                          -U

                          Comment


                          • #28
                            bra... det som gjør at trackingen er ujavn er jo at du har forskjellig angrepsvinkel på bladene. med andre ord , du har mer evt mindre løft på det ene bladet i forhold til det andre
                            Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                            www.airheads.no

                            Comment

                            Working...
                            X