Announcement

Collapse
No announcement yet.

12volt`s starter til OS91 motor? Hvilke merke/modell?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 12volt`s starter til OS91 motor? Hvilke merke/modell?

    Hei!

    Er det noen som kan gi meg litt tips til en rimelig bra starter som skal bruke på Raptor90..?

    Er ikke ute etter noe skikkelig fancy greier , men en enkelt grei god starter siden jeg har bestilt meg Raptor 90...
    Tommy

    Futaba 14Mz 2,4GHz
    Futaba 10CG 2.4GHz

    Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
    Raptor 50Titan SE (x3)

    Div. modell flyr.. (alt for mange)

  • #2
    Heisann

    Denne fungerer.

    http://www.helizone.no/forside%20funtech.htm

    sammen med en grei starter som de fleste hobby butikker selger.

    Morten
    - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
    - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
    - Krill Avanti S m/ATJ220SV
    - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


    Comment


    • #3
      funker det sammen med denne..?

      Jeg kjøpte denne starteren fra Norwegian Modellers..

      MYM712 STARTER SUPER 10CC , denne bruker jeg på Rap. 50 og funker fnt der..

      Men siden den Os91SX-Hring C-spec er på 15cc , så funker starteren vel dårlig..?

      Men denne saken her http://www.helizone.no/forside%20funtech.htm som Morten har nevnt, funker da det sammen med min starter jeg har fra før av eller?

      Kikka litt på denne fra rotordisc.dk / Century CN2256B 12V SUPER POWER STARTER & HOLDER til 440,-

      Funker denne tro?
      Tommy

      Futaba 14Mz 2,4GHz
      Futaba 10CG 2.4GHz

      Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
      Raptor 50Titan SE (x3)

      Div. modell flyr.. (alt for mange)

      Comment


      • #4
        Raptor .90 har enveislageret sittende i heliet, ikke i akselen.

        Personlig anbefaling til starter, som gir deg mye "bang for the buck", og har krefter nok: AEG 14.4volt batteridrevet drill. (trust me on this one)

        //Svein
        Med forbehold om dårlige dager:

        Svein Skogen

        Comment


        • #5
          Poenget med funtech startforlengeren er at du kan kjøre opp turtallet på starteren uten at den drar motoren rundt før du presser starteren ned slik at O-ringen får tak. Det gjør det mye enklere for starteren å dra motoren igang og det fungerer meget bra uansett om det er enveislager i helikopteret eller ikke.

          En batteridrill har normalt mye høyere moment enn de starterene som er beregnet for vårt bruk. Faren med å bruke batteridrill er at du kan skade både motoren og heliet dersom motoren er druknet i fuel i det du prøver å starte den.

          Funtech startforlengeren settes rett inn i gummien på starteren og passer dermed i alle standard startere.

          Comment


          • #6
            I så fall bruker du vel en svært gammeldags drill. Mine oppladbare har stillbar clutch noe vel de fleste har om dagen ergo vel så bra.....

            Comment


            • #7
              Nå er det ikke alle driller der denne sluremekanismen fungerer når du kjører den i revers. Jeg sliter vanligvis ut en batteridrill i året på jobb, og har enda ikke hatt en der sluringen virker i revers.

              Dette skyldes nok at det kun er helipiloter uten skikkelig starter som ville hatt bruk for denne funksjonen.

              Comment


              • #8
                Det er jo selvsagt et poeng...har brukt drill på nitro bil og den var mer skånsom enn den medfølgende starteren, selv i revers

                Eller kan jeg melde at Europris sin drill som jeg kjøpte for hyggelige kr 99,- har clutch også i revers. De har også en på 18V mener den kostet kr 149 i forrige uke..

                Comment

                Working...
                X