Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ikon-trøbbel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ikon-trøbbel

    Jeg bytta ut BeastX med Ikon på et av Jr NEX E8-maskinene mine. Men jeg har en helt utrolig frustrerende hoderisting etter byttet. Det forsvinner ikke, samma hva jeg gjør.

    Jeg har lest mye om folk som sliter med å få cyclic gain til å sitte i Ikon-setup, og hadde et håp om å klare å sirkle meg inn, men nå gir jeg opp.

    Det kan selvsagt være noe mekanisk også, men heliet har flydd fint med BeastX uten noen tendenser - så det er fristende å tenke at det er et eller annet feil i Ikon-oppsettet.

    Dere som har peiling - er det noe mer man kan gjøre enn å bare dra cyclic gain-spaken fram og tilbake i oppsettet? Er det noe å hente på å sette seg inn i PID-parameterne?
    Kristian Westgård
    Nittedal

    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
    — Neil Armstrong


  • #2
    hvor mye pitch og cyclic har du i grader, og hvor mange % står det da i menyene?

    Comment


    • #3
      Ikon-trøbbel

      12 grader pitch (46%), 10 grader cyclic (26%).
      Last edited by kristianwest; 12-09-14, 06:37. Reason: feil
      Kristian Westgård
      Nittedal

      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
      — Neil Armstrong

      Comment


      • #4
        ingen erfaring med iKon men høres ut somom servoarmene er i lengste laget.
        Rasmus Fauske
        TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
        http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

        Comment


        • #5
          Ja, er enig i det. Men verdiene er ikke så dårlige at det burde bli så ille. Og hvilke verdier det bør være er dårlig dokumentert. Får prøve å skru kulene ett hakk nærmere sentrum.
          Kristian Westgård
          Nittedal

          Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


          Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
          — Neil Armstrong

          Comment


          • #6
            høres ut som helt merkelig geometri på hodet, men flytt 1 hakk inn og se hva som skjer.

            Comment


            • #7
              For en utrolig irriterende gyro. Er det noen som flyr med Ikon lenger, eller er det et oppgitt prosjekt for de fleste?
              Kristian Westgård
              Nittedal

              Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


              Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
              — Neil Armstrong

              Comment


              • #8
                jeg har utelukkende brain/ikon og det fungerer finfint!

                Comment


                • #9
                  eg å bruker ikon og den fungera veldigt bra
                  Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                  Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                  HD 500 Cell : brain2

                  DX9

                  Comment


                  • #10
                    Damn it. Da er det meg det er noe feil med
                    Jeg begynner å tro det er noe mekanisk. Dvs - nå har jeg skrudd meg inn så heliet flyr bra på høy headspeed, men på normal er det sankteveisdans.
                    Kristian Westgård
                    Nittedal

                    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                    — Neil Armstrong

                    Comment


                    • #11
                      Av erfaring (er elektriker av yrke), vet jeg at folk flest i disse elektroniske dager har lett for å henge seg opp i software før man går gjennom hardwaren. Generally speaking - retter ikke noen finger mot noen. Så godt mulig det er noe mekanisk ja. I løpet av et par måneder har jeg blitt kjent med 2 stk. iKon. Har bare godt å si om den så langt, men har sett enkelte møte veggen med den også, uten at jeg kommer på detaljene i farten. Det kan jo være noe med lav headspeed/gyro setting...stusser litt på av og til, at man skal stille inn gyro gain så man får 45 i iKon softwaren. Dette ga kraftig tail wag med Forzaen, og jeg dro ned til 35 på Tx. Da har jeg 27 i iKon SW, og fremdeles "grønt lys" for Heading Lock. Skal prøve meg litt frem med lavere headspeed etterhvert, men det blir med T-Rexen. Når jeg får den UT av hangaren, vel og merke (bygger om til beltedrift).

                      PS: En skal selvfølgelig ikke se bort fra problemene forsvinner med en ny SW oppdatering heller
                      Last edited by Loke; 13-09-14, 07:50.
                      mSR, mSRX, Mini CP, mCPXv2, V120D02S, T-Rex250DFC/iKon, Forza450EX/iKon

                      Comment


                      • #12
                        jeg kan fly min DFC goblin 700 på så lav headspeed at den knapt hovrer med 14-15 grader pitch, og den er ikke ustabil...

                        Comment


                        • #13
                          Testing av yttergrenser, skjønner jeg - slettes ikke verst! Gleder meg til å bruke T-Rexen til eksperimentering til uka. Har flydd mCPXv2 lenge med lav headspeed, men mister da tail ved pitch pumps, men den er grei å ta inn igjen. Blåser det fælt, har jeg full headspeed.

                          PS: Jeg skulle likt å vite hva dere har som gyro gain i Tx, men spesielt (for 450 size) hva det ender opp med i iKon softwaren. Jeg bruker DX8 og DSMX satelitter, og endte som sagt opp med 35 i Tx/27 i softwaren.
                          Last edited by Loke; 13-09-14, 17:44.
                          mSR, mSRX, Mini CP, mCPXv2, V120D02S, T-Rex250DFC/iKon, Forza450EX/iKon

                          Comment


                          • #14
                            gyro % avhenger av heli, giring, servo, bus, sender, endpoints osv.. = 100 individuelt

                            Comment


                            • #15
                              Gain kan jo være alt mulig, egentlig. Som Anders sier. Bortsett fra at heliet (eller halen) blir som softis hvis den står for lavt. I mitt tilfelle må jeg langt ned på 20-tallet for å få bort oscilasjon, men da er ikke maskina god å fly. Altså er det noe galt et sted. Kan være et lager, kanskje. Må nok finne fram skrutrekkeren.
                              For å sette gain skrur man opp til man får risting, og så skrur man tilbake et par knepp.
                              Kristian Westgård
                              Nittedal

                              Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                              Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                              — Neil Armstrong

                              Comment

                              Working...
                              X