Unconfigured Ad

Collapse

QUICK OPTIONS

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rcmannen
    • Oct 2004
    • 20

QUICK OPTIONS

Er det flere en absolutt hobby på hamar som selger quick option til raptor i norge?
  • widowmaker
    • Mar 2004
    • 317

Mener å ha lest at xmode har begynt å føre quick deler (tidligere Tronds hobby).
    Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

Comment

• Tom Erik
      • Feb 2004
      • 1601

Husk at de aller fleste options til Raptor er "downgrades"....

Metall-deler er tyngre og de demper ikke vibrasjon så godt som de originale plast-delene.
      Tom Erik Smedal
      www.artistic3D.net
      www.photopia.no

Comment

• rcmannen
        • Oct 2004
        • 20

x-mode har fjernet quick delene sine fra hjemmesiden, har sett det der tidligere.
        Jeg skal bare ha halemontert servofeste.
        Så raptor 50 SE er en "downgrades"

Comment

• Morten
          • Apr 2002
          • 386

Hei

www.xmode.no har tail montert servofeste, du finner det her :http://www.mamut.com/controls/shop/s...s=xmode&gid=69 et stykke ned på siden.

varenummer: PV0321 Rear Mounted Tail Servo

Morten
          - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
          - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
          - Krill Avanti S m/ATJ220SV
          - Eurofighter m/Behotec 180 Gold

Comment

• rcmannen
            • Oct 2004
            • 20

Jeg har sett på den, men jeg vil ha den med carbonstang som quick lager.

Comment

• ThomasB
              • Aug 2004
              • 1305

Originally posted by rcmannen
              Så raptor 50 SE er en "downgrades"
              Jeg vil vel ikke si det, men hva er poenget med at en kræsj skal koste 3 ganger så mye? når det gjelder kræsj er det ikke om det skjer, men når det skjer.....
              Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
              www.airheads.no

Comment

• rcmannen
                • Oct 2004
                • 20

jepp, det er derfor jeg har en raptor 50 V2
                Men en halemontert servo er en grei ting, synes jeg.
                Rart ikke det kommer som standar på raptoren snart.

Comment

• ThomasB
                  • Aug 2004
                  • 1305

kjøp servo feste til haleservo fra caliber 30

og kjøp en løs carbon stang lengde som du kapper i to. det blir billigere, og du har reserve til du har ramla i bakken en gang, dessuten er det servofestet helt ok og koster 92 kr hos martinsen hobby
                  www.airheads.no

Comment

• rcmannen
                    • Oct 2004
                    • 20

takk for tipse

Comment

• hwm
                      • Oct 2004
                      • 73

å flytte en dyr servo (rask digital servo) bak til eksospotta når det fungerer utmerket i orginal festet er uten tvil downgrades.

Comment

• OAK
                        • Jul 2002
                        • 863

Originally posted by hwm
                        å flytte en dyr servo (rask digital servo) bak til eksospotta når det fungerer utmerket i orginal festet er uten tvil downgrades.
                        Er i utgangspunktet enig i det du skriver her, men Raptoren har en tendens til å bli nesetung og det alene var grunnen til at jeg flyttet servoen min. En dyr servo som du nevner er i de aller fleste tilfeller vanntette (spalsh & dust-proof) så å sette den eksponert for olje osv. er sjelden noe problem (selv om det ikke er ideelt selvsagt).

mvh.
                        Ole André

Comment

• ThomasB
                          • Aug 2004
                          • 1305

nå har jeg sett rappien til hvm i lufta med servo på standard plass, og for ikke å snakke om dr. phil sin, og at det er en meeeeeget bra løsning er hevet over enhver tvil. bruk aa batteri pakke så er ikke vekta noe problem i det hele tatt da. jeg har hatt begge deler, og på min nye 50 blir det std montering uten tvil
                          www.airheads.no

Comment

• hwm
                            • Oct 2004
                            • 73

raptoren min er ikke framtung med servoen foran og 2400 ma nicad batteri i nesa. har lest mye på run ryder de siste åra og de fleste klager faktisk over at raptoren er baktung dette er også min erfaring.

er også klar over at servoene er vanntette,men all oljen og dritten som fester seg på servoen bak på halen spiser opp pakningene etter hvert og da kan det bli problemer. har flydd caliber 30 , sceadu evo 50 , og freya90 med servoen bak på halen så jeg har litt erfaring med dette.

Comment

• OAK
                              • Jul 2002
                              • 863

Originally posted by hwm
                              raptoren min er ikke framtung med servoen foran og 2400 ma nicad batteri i nesa.
                              Jøss Det skjønner jeg virkelig ikke hvordan du får til. (det er en R50V2 vi prater om?) Hva slags annen hardware har du og hvor er det plassert? Hvis du legger batteriet på undersiden av servobrettet så kan det nok rime det du sier.

Originally posted by hwm
                              har lest mye på run ryder de siste åra og de fleste klager faktisk over at raptoren er baktung
                              Det er flest som klager på at den er nesetung der etter hva jeg kan se. De som har problem med haletung har gjerne lengre halebom, andre haleblader, uoriginal potte, eller lithuim batterier.

Uavhengig av hva de fleste skriver på Runryder så ble hvertfall min R50 nesetung med servoen i originalposisjonen og da har jeg 50g servoer over det hele og 1600mAh 2/3SC celler oppå brettet foran. Og jeg ville tror at de aller fleste har et setup som er temmelig likt dette vektmessig! ALLE "stock" raptorer jeg har løftet på har alle vært en anelse nesetunge.

Originally posted by hwm
                              er også klar over at servoene er vanntette,men all oljen og dritten som fester seg på servoen bak på halen spiser opp pakningene etter hvert og da kan det bli problemer.
                              Jepp, er enig i at dette ikke er ideelt, og at det i teorien KAN by på problemer, men i praksis viser det seg at dette aldri er noe problem.

mvh.
                              Ole André

Comment

Working...