Unconfigured Ad

Collapse

Piloter i Bærum

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ehaga
    • Feb 2005
    • 1173

Piloter i Bærum

Hei,

Er det noen heli piloter som flyr en del i Bærum. Kunne tenke meg å komme inn i et miljø.

Fyr selv zoom.
    - Erik -

------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

Futaba 18MZ
  • nixxon
    • Feb 2005
    • 478

Re: Piloter i Bærum

Originally posted by ehaga
    Hei,

Er det noen heli piloter som flyr en del i Bærum. Kunne tenke meg å komme inn i et miljø.

Fyr selv zoom.
    Sjekk ut

Har lyst til å melde meg inn sjøl, selv om jeg bor i Oslo, - denne vår by...

Comment

• ehaga
      • Feb 2005
      • 1173

Sendte en mail til BMK. De svarte meg at de ikke hadde noe helikopter miljø og hadde heller ikke lyst å skape et. Noen flyr men da flyr de andre steder !
      - Erik -

Logo 600SX + 6003D
      Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• ThomasB
        • Aug 2004
        • 1305

. det var da en hyggelig velkomst. jeg flyr på røyse utenfor hønefoss. ca 5 mil fra sandvika. her har vi det morro
        Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
        www.airheads.no

Comment

• constrictor
          • Apr 2005
          • 12

Siden det ikke er noe heli miljø i området Bærum / Asker så kan man jo gå sammen å lage ett. Er det noe interesse for det.
          Kamikaze

Comment

• svein_christensen
            • Apr 2005
            • 7

Tror jeg må rette opp noen misforståelser her. Bærum Modellfly Klubb har et helikoptermiljø! Tingen er bare at de fleste ikke flyr på klubbstripa pga at den ikke akkurat er noe drømmested for helikopter.

Hvis du bor i Bærum og har lyst til å treffe andre heilpiloter anbefaler jeg at du melder deg inn i BMK. I klubben finner du piloter på alle nivåer, alt fra de som bare hovrer til F3C. I tillegg finnes det også et par 3D-piloter. Det eneste vi mangler er vel skala-heli!

Svein
            /Svein Olav Christensen
            member of
            \"3D Artistic Team\"

Comment

• Tintin
              • Jan 2005
              • 4631

Hvor flyr dere når dere flyr heli da ? (Bare så jeg ikke roter på et jorde i nærheten og sender noen i bakken )

Comment

• ehaga
                • Feb 2005
                • 1173

Originally posted by constrictor
                Siden det ikke er noe heli miljø i området Bærum / Asker så kan man jo gå sammen å lage ett. Er det noe interesse for det.

Jeg er i allefall interessert. Kan helt sikkert bidra dersom det blir en liten gruppe.
                - Erik -

Logo 600SX + 6003D
                Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• svein_christensen
                  • Apr 2005
                  • 7

Vi har dessverre dårlig med helikopter plasser i Bærum! På vinteren går det greit og det har vært flygning på isen på Bogstad og Damtjern. Sandvikaisen brukes også når den er sikker!

På sommerstid er det vanskligst, men noe flygning blir det på BMK's strippe. I tillegg reiser flere ut av Bærum for å fly, bla Oslo HK, Ringerike MFK, Hurum, osv,...

Svein
                  /Svein Olav Christensen
                  member of
                  \"3D Artistic Team\"

Comment

• Harpoon
                    • Nov 2003
                    • 168

Oslo er ett "sort hull" når det gjelder allt som flyr. Tidligere hadde vi en fin flyplass i Oslo den er nå vekk. Oslo Lufthavn Gardermoen du liksom, like bra som Oslo Lufthavn Sandefjord. Hvor ble det av småflyplassen som skulle komme i Oslo Området? (Eggemoen )

Det er pr i dag ingen godkjente modell flyplasser i Oslo (unntak linestyrt på Furuset?). I tillegg er de fleste klubbene i Oslo-området redde for stripene sine med hensyn til nabo- og grunneier problemer.

BMK har valgt å ikke prioritere Heli på sin stripe av blant annet overnevnte grunn, men også av plass hensyn. Det er pr i dag flere Heli piloter i BMK men de flyr også vanlig RC motor fly.

Den beste Heli stripen i Oslo/Akershus er uten tvil den til OHK og skal man fly organisert er det ett godt alternativ.

Bor selv midt i Bærum og fly selv RC Fly i BMK og Heli i OHK, selv med litt reisevei.

Uorganisert flyving forgår flere steder i Oslo området men det viser seg ofte at hvis det blir for populært blir det problemer. (Feks Fornebu).
                    Det finnes flere uorganiserte steder: Bogstad på isen er kanskje det mest kjente. Utover dette finnes andre steder, men jeg har selv ikke fløyet der. Vollen i Asker (Tilhører Asker Modellfly klubb), Rud i Bærum og Alfaset i Oslo.

Hvis noen greier å etablere en Heli plass i Asker/Bærum er jeg sikker på at det vil komme medlemmer.

Mvh
                    AndersHJ
                    BMK/OHK

Comment

• constrictor
                      • Apr 2005
                      • 12

Man får vell bare gå i gang med å lete opp et egnet sted da.javascript:emoticon('')
                      javascript:emoticon('')
                      Kamikaze

Comment

• Tintin
                        • Jan 2005
                        • 4631

Golfbanene langs Griniveien er fortsatt ledige

Comment

• ehaga
                          • Feb 2005
                          • 1173

Originally posted by Tintin
                          Golfbanene langs Griniveien er fortsatt ledige
                          Men tror du de tillater at man flyr der.

Jeg tenker på Øvrevoll eller Jar myra.

Men man må vel ha tillatelse fra grunneier dersom man skal gjøre noe organisert.
                          - Erik -

Logo 600SX + 6003D
                          Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• Tintin
                            • Jan 2005
                            • 4631

Det var en fleip men de hadde vært fine...

Har flydd litt på fotballbaner i området, ofte stille der.
                            Hva er definisjonen for organisert?

Det er en del som flyr ting med vinger på Fossum relativt (u)regelmessig.

Comment

• ehaga
                              • Feb 2005
                              • 1173

Originally posted by Tintin
                              Det var en fleip men de hadde vært fine...

Har flydd litt på fotballbaner i området, ofte stille der.
                              Hva er definisjonen for organisert?

Det er en del som flyr ting med vinger på Fossum relativt (u)regelmessig.
                              Ja egentlig fleip med Øvrevoll. Men Jar myra burde vel være mulig. Men jeg vet ikke en gang om det er kommunen som eier dette.

Organisert - noe litt mer formelt enn at noen venner møtes.
                              - Erik -

Logo 600SX + 6003D
                              Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

Working...