Unconfigured Ad

Collapse

Bestille heli-utstyr fra utlandet

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kian
    • Jul 2005
    • 41

Bestille heli-utstyr fra utlandet

Hvordan er det å bestille heliutstyr fra utlandet? Hvordan er det med moms og slikt? pleier firmaene å skrive at det er gift og under så og så mye dollar osv?

Jeg tenkte på å bestille Align T-Rex 450 med en radio, gyro, og servoer... Noen som har noe peiling på hva dette evt vil komme på om jeg bestiller fra Østen?
    Hvilken radio er forresten OK for en nybegynner?

hvilke butikker er til å stole på?

Takker på forhånd for alle tips jeg kan få om bestilling fra utlandet!
  • tahustvedt
    • Feb 2004
    • 4601

Man må betale moms på RC-ytstyr man bestiller fra utlandet, men ikke noen andre avgifter. Gang prisen på varene med 0,25 så får du det du må betale i moms når det fortolles. Du får enten et brev om at fortolling må foretas, eller en regning etter at pakken er kommet til tollen. Hvis du bestiller ting som sammenlagt koster under 200 kr så slipper du automatisk momsen. Jeg har handlet en del fra www.aircraft-world.com men de er på ferie til 2 august så du får ikke tak i de akkurat nå.

Nå for tiden så tror jeg ikke du vil spare så mye på å handle det utstyret du nevner fra utlandet. Det er mange norske butikker som har det du trenger til vettuge priser, for eksempel elefun.no

Et eksempel på en bra radio for nybegynnere er Hitec Optic 6.

Comment

• ThomasB
      • Aug 2004
      • 1305

cyberheli er jo bra på servoer, radio, mottaker, esc og motor, men de har ikke Align T-Rex , bare ARK x400, som er samme som har tengna, men den har alu ramme, og er annerledes oppbygd.
      Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
      www.airheads.no

Comment

• Raptor 50 abuser
        • Sep 2005
        • 26

Hei Kian!

Har bestillt masse ganger fra utlandet uten problem.

Når det gjelder avgifter er det ikke bare moms du betaler, men også

et fortollingsgebyr. Det er jo moms og tollfritt opp til 200,-

over 200-1000 er det 75,-. fra 1000 og oppover er det 150,-.

Jeg vet ikke eksakt hvor mange utenlandshandler jeg har utført

(sikkert 100 ganger) så har jeg antagelig betalt avgifter på rundt

20 av de hundre

Sjekk ut www.rc-expert.com firmaet ligger i Hong Kong.

Jeg har bestillt 2 helier derfra uten problemer og avgifter.

Comment

• Tintin
          • Jan 2005
          • 4631

Et lite obs når det gjelder rc-expert. De putter ofte i litt middelmådige komponenter i sine pakker, som gyro, servoer og batterier. De har så vidt jeg vet nå også esc/motor med eget merke på og etter hva jeg har lest var det ikke noe videre. Vet i allefall en som har fått erstatningsmotor.
          For et år siden solgte de esky servoer til Rexene, de har 0,4 kg/
          cm mens Align sine har 1 kg/cm. Batteriene de den gang leverte var noe skikkelig søppel for å si det rett ut.
          Pakkene er bedre nå men er redd du fort "vokser fra" en del av komponentene og da er det ikke billig lengre....
          Ellers er servicen deres god så lenge alt går godt...

Kjøp kjente merker av servoer og gyro i det minste og batterier som kan levere rundt 20A eller mer hvis du vil at den skal vare. En Futuba gyro med en gang f.eks. sparer deg for mye ergrelser selv om den koster noen hundrelapper mer.

Comment

• tahustvedt
            • Feb 2004
            • 4601

Nå har jeg bestilt et par ganger fra www.fxaeromodels.com i USA og de er veldig raske å levere og har gode priser.

Comment

Working...