Unconfigured Ad

Collapse

Liming av vinduer.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bjarte_
    • Sep 2005
    • 3

Liming av vinduer.

Eg lurer på hvilken lim eg skal bruke for å lime plastvinduer til en glassfiberkropp. Hør hørt at man kan bruke Goop, men ser ikke ut som den eksisterer her i Norge
    Bjarte
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

hva med medium eller tykk CA
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

Comment

• Tally-ho
      • Apr 2002
      • 219

Husk at hvis du bruker lynlim så bruk en som ikke "dugger".
      F.eks. denne : http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin...?&I=LXCX52&P=7

Det finnes også spesial lim for canopy, Formula 560.

Tror bl. a. NM har begge disse.
      Mvh
      Lars Erik Arntsen

Comment

• Lumbajack
        • May 2002
        • 635

Norwegian har et lim som er til formålet. Tror det er Pacer Tec. Samme produsent som Zap-hurtiglim.
        Det er melke-aktig når du påfører det og størkner helt blankt. "Dugger" ikke når det størkner. Genialt lim!
        Ring NM og spør etter det. Kan ikke finne det i nettbutikken men vet at de har det i katalogen.
        Mvh

Olav Lund

Comment

• Celtic-Griffin
          • Oct 2004
          • 873

Cyano is not good for plexiglass - I have found that either thin strips of double sided clear tape or thinned contact glue (Goop) carefully applied (with masking tape around glue line) works best.

After application the job can be improved by masking around the joint and applying clear silicone with your finger (dipped in soapy water).

Ken Bates
          Never Mind the Label

Comment

• esmel
            • Dec 2004
            • 2830

Kjøpte lim hos bygger'n... et eller annet "universallim til klar plastikk" eller noe slik...
            Brukte den på copiten på minifuntana'n ser ikke limet en gang... Sitter bra gjør det også Skal se om jeg får tatt et bilde av tuba om jeg finner den igjen.
            Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

Working...