Unconfigured Ad

Collapse

Frekvensbånd i USA

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pleym
    • Dec 2001
    • 909

Det er forøvrig Post og Teletilsynet som bestemmer hvilke frekvensbånd som kan brukes til de forskjellige ting, og hvilke sendestyrker som kan brukes.
    Med alt som eksisterer av radiokommunikasjon i dagens samfunn så er det vel ikke vanskelig å forstå at det må være en styring på det?

Hva gjelder de senderne som ble solgt i steinalderen, så var det visst nok at en eller annen fisker nøklet radioen sin ute på havet for at man mistet all kontroll inne på land. På den annen side var kanskje ikke flyene så dyre da som nå?

Comment

• Tintin
      • Jan 2005
      • 4631

Min heliradio ble en god del billigere fra Cyberheli enn det jeg kunne få den for her hjemme da jeg kjøpe men prisene er bedre nå, ikke stor forskjell når frakt og moms er iberegnet mener jeg. Ja skal du ha stort heli så lønner det seg med sett med servoer, mottaker og radio. Om du får servoer du kan bruke med i kitet.
      Servoer til å ha i skuffen er ikke så interessant.

Comment

• ailoen
        • Sep 2005
        • 104

Cyberheli?? Hvor ligger det?
        -----------

Raptor 50 SE
        Raptor 30 V2
        T-rex 600 CF
        Honey Bee King 2

Hansen & Siri

Comment

• Tintin
          • Jan 2005
          • 4631

Hong Kong nett adressen har du...

Comment

• ailoen
            • Sep 2005
            • 104

japp
            -----------

Raptor 50 SE
            Raptor 30 V2
            T-rex 600 CF
            Honey Bee King 2

Hansen & Siri

Comment

• nubi
              • Nov 2005
              • 20

72 MHz båndet

Originally posted by joo
              Det kan IKKE umulig være forbudt! Der er andre brukere på 72-bandet. Blant andre politiet...

Så vidt jeg vet er det bare budbiler, høreapparat & militæret (SEM 52 radioer) som bruker 72 MHz i Norge - men jeg kan jo ta feil.

Har nettopp bestilt en 72 MHz Futaba 6EXA PCM fra USA - før jeg fant ut at frekvensen er ulovlig
              Radioen kjører på kanal 43 (72.650 MHz) som ikke er tildelt i Norge.

Er det noen som vet om denne radioen kan mod'es til 35/40 MHz båndet ved å bytte modul? Hvor får jeg eventuelt en slik modul fra? Er ganske blank, LENGE siden jeg holdt på med modellfly, og da bare linestyrte greier.

Hva er "worst case" scenario med å bruke en slik radio? Kommer IKKE til å bruke nær tettbebyggelse eller andre potensielle brukere av båndet (holder meg langt unna pensjonister og Box Delivery biler)...

"Rookie"
              Last edited by nubi; 04-11-05, 15:51.

Comment

• Tintin
                • Jan 2005
                • 4631

Naboen din får en hørselskade?

Comment

• nubi
                  • Nov 2005
                  • 20

Originally posted by Tintin
                  Naboen din får en hørselskade?

Det kan jeg leve med

Har dessuten bekjente i PTT så kanskje jeg bara skal la den være på 72 MHz...

Seriøst, er det noen som vet om konvertering er mulig og hvor jeg eventuelt kan kjøpe en slik modul?

Takker.

"Rookie"
                  Last edited by nubi; 04-11-05, 16:58.

Comment

Working...