Unconfigured Ad

Collapse

De nye HiTec servoene

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • foobar
    • Oct 2005
    • 1

De nye HiTec servoene

Hei,

Jeg blir anbefalt hos flere forhandlere de nye HiTec servoene Hitec HS-6965HB. Det er ikke måte på hvor mye skryt disse får. Er det noen som har erfaring med dette.

Jeg trenger nye servoer til min Raptor 50.
  • ThomasB
    • Aug 2004
    • 1305

de blir ikke slarkete, de ser ut til å holde og holde, i motsetning til sine forfedre(5000 serien). strømforbruket virker også å være redusert i forhold til de eldre hitec digitale, pluss at disse har børseløs motor, det har ikke de gamle heller. alt i alt så er de oppmot like gode som f.eks S9252 fra futaba. har en kamerat som har disse 6965 servoene på en eCCPM maskin, og de virker skremmende nøyaktige også der.
    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
    www.airheads.no

Comment

• tahustvedt
      • Feb 2004
      • 4601

Er du sikker på at det er børsteløse motorer i servoene? Sikker på at det ikke er coreless?

Comment

• ThomasB
        • Aug 2004
        • 1305

hm.... kan stemme det. sorry.
        www.airheads.no

Comment

• Celtic-Griffin
          • Oct 2004
          • 873

http://www.rcuniverse.com/product_gu...m?servo_id=311

'Street price' at Kr. 650 + moms is rather expensive don't you think?

Ken Bates
          Never Mind the Label

Comment

• Supra25
            • Sep 2003
            • 1825

Compared to what, Ken? I'm afraid I have to disagree with you this time 650,- is a small price to pay for powerful and fast digital servos. One has to look at what it's intended use is, and when it comes to larger helis or large scale (1/4 scale and up) the need for more powerful digital servos is very aparent.
            I don't want to go into a long discussion about this in this topic (cuz it would be way off topic) but I will be putting appx. $600-650 worth of servos in my 2,3m Extra.
            Odd Sundet
            http://www.imacnorge.no

Comment

• Celtic-Griffin
              • Oct 2004
              • 873

Touché...the world would be a sad place if we all agreed all the time...

Ken Bates
              Never Mind the Label

Comment

• Minibønna
                *****istrator
                • Oct 2005
                • 390

Problemet med de gamle servoene i 5 serien til Hitec er faktisk kulelageret på utgangsdrevet, hvis man bytter de så blir servoene faktisk veldig bra. (de blir fort slarkete)
                Ellers så er de nye sevoene til Hitec meget bra, kjøpte fire stk av av de nye TG servoene med drev av Titanium, det er helt sykt hvor presise de er. Det er overhodet ikke slark i de servoene.

Til slutt vil jeg si til de som snakker engelsk, dette er vel en norsk side!?
                Tor Henrik Hernes

Comment

• sskogen
                  • Feb 2005
                  • 403

Minibønna: Joda, det er en Norsk side, men siden enkelte deltagere her faktisk ikke har Norsk som morsmål, velger vi å se litt igjennom fingrene. Engelsk er tross alt et obligatorisk fag på skolen, og har vært det i mange år.

Så, tilbake til temaet:

Vet at mange har en akutt Hitec-angst. Mest utpreget er denne angsten hos endel Heli-flygere, som driver sitt eget forum "ett annet sted på nettet". Enkelte av disse med Hitec-fobi vil gå så langt som å hevde at man ikke skal skifte ut defekte deler på helikopteret sitt, før man har skiftet ut alle Hitec-servoene. Skulle nesten tro de var betalt av Futaba/JR.

Jeg må innrømme at jeg aldri har sett noe til de problemene de skriker om. Med unntak av å ha kvestet endel servo-drev den gangen jeg drev med mikroelekrisk pengesluk, har jeg faktisk ikke annet enn gode erfaringer med Hitec-servoer (hvilket er mer enn jeg kan si om "aha"-opplevelsene jeg har hatt med Eclipsen min...)

Tror nok mye av Hitec-fobien skyldes snobberi fra enkeltes side, og at de er negative til servoer som er billigere enn deres.

Ser at på helifreak er det en som har nesten samme spørsmål, og svaret han får tyder jo på at disse fungerer.

Har selv vurderte 6975 på collective på R50, og 6965 på cyclic, men det er lenger frem i tid. Foreløpig holder 475-servoene, siden jeg ikke akurat gjør noe voldsom akrobatikk

//Svein
                  Med forbehold om dårlige dager:

Svein Skogen

Comment

• Tintin
                    • Jan 2005
                    • 4631

Nå kommer vel den servoen på snaut 900,- når man har fått på litt frakt og moms skulle jeg tro så forskjellen mot en Futuba er krympet betraktelig, en 9252 er vel passert, så kanskje det er en kur mot fobier?

På den annen side, uten alt for mange unntak så får man jo det man betaler for, billige ting er vel sjelden like gode som dyre (om man sorterer bort ting der verdien er hypet opp av merkehensyn som Levis, BMW, SAS, MB, Louis Vutton, B&O etc etc)

Men det er en kunst å nøye seg med det man kan klare seg med og være fornøyd med det når det funker utmerket, i stedet for å lengte etter noe man overhode ikke har bruk for fordi det er av "riktig" merke......det må være tungt å være tenåringsjente...

Comment

• Morten
                      • Apr 2002
                      • 386

Nå kommer vel den servoen på snaut 900,- når man har fått på litt frakt og moms skulle jeg tro så forskjellen mot en Futuba er krympet betraktelig, en 9252 er vel passert
                      du kjøper de mye billigere her, http://www.xmode.no/default.asp?Kat_...8&Vare_ID=1527 kun 695.-

Jeg har brukt disse i år på min R50 maskin, og det har fungert helt supert.
                      ( de har fløyet en 80-90 liter fuel i år og jeg merker ingen slark eller andre feil ) Jeg flyr kun 3D det heter vel trener på å fly 3D.

Hitec HS-6965 er et godt kjøp når du får de for 695.-

Mvh
                      Morten
                      - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
                      - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
                      - Krill Avanti S m/ATJ220SV
                      - Eurofighter m/Behotec 180 Gold

Comment

• Tom Erik
                        • Feb 2004
                        • 1601

Kjøpe Hitec servoer? Si meg, er det tomt for JR og Futaba???
                        Tom Erik Smedal
                        www.artistic3D.net
                        www.photopia.no

Comment

• Jon Roger
                          • Mar 2004
                          • 120

Vet at mange har en akutt Hitec-angst. Mest utpreget er denne angsten hos endel Heli-flygere, som driver sitt eget forum "ett annet sted på nettet". Enkelte av disse med Hitec-fobi vil gå så langt som å hevde at man ikke skal skifte ut defekte deler på helikopteret sitt, før man har skiftet ut alle Hitec-servoene. Skulle nesten tro de var betalt av Futaba/JR.
                          Herr Skogen

Her får du det til å høres ut som om vi på 3dheli har anbefalt folk å fly rundt med defekte deler på heliene sine, og akkurat det må jeg innrømme gjør meg en smule forbannet. Det sammen med spekulasjoner om at vi er kjøpt og betalt synest jeg du kunne spart deg for.

Når jeg råder folk å kjøpe ett fabrikat og fraråder dem et annet gjør jeg det på grunnlag av egne erfaringer. Jeg kjøper selv utelukkende produkter fra JR og Futaba(ja kjøper, jeg får dem ikke) og jeg ville ikke brukt Hitec produkter i heliene mine om de så hadde blitt delt ut gratis.

Jeg synest det er merkelig at samme personen som anbefaler nybegynnere en haug med totalt unødvendige metalloptions til heliene sine synest det er snobberi å investere i driftssikker og slitesterk elektronikk.

Når det gjelder modellflygeres forhold til Hitec kan det deles inn i 3 kategorier.

1. De som har hatt trøbbel med Hitec.
                          2. De som ikke har hatt trøbbel med Hitec. ennå........
                          3. De som lytter til de rette rådene og unngår trøbbel.

Comment

• Supra25
                            • Sep 2003
                            • 1825

Til opplysning så brukes det faktisk SVÆRT mye Hitec servoer i Imac og stor-skala miljøet, både her i Norge og internasjonalt. Når merket er godt nok for flere av verdens beste piloter (og da snakker jeg ikke om fabrikkspiloter), er det godt nok for de fleste av oss også.
                            Jeg ønsker ikke å uttale meg om akkurat den typen som det blir spurt om her (les første innlegget gutter...hva skal det svares på her!!??), fordi jeg ikke hverken har prøvd de sjøl eller kjenner noen som har de...enda.

Flåsete uttalelser og kategoriseringen som ikke har noe med trådstarters spørsmål kan vi godt spare oss for!!
                            I posten over er det kun nr 3 som det er verdt å bite seg merke i. De to første kan like lett gjelde alt som er av andre merker også.
                            Odd Sundet
                            http://www.imacnorge.no

Comment

• ThomasB
                              • Aug 2004
                              • 1305

jeg HAR brukt hitec, og bruker nå ..... FUTABA S9252, og JR DS 8301 og 8401.... har hatt ett par smeller for mye med HITEC utstyr. Brent barn skyr ilden også videre.
                              www.airheads.no

Comment

Working...