Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
har fått tilbudet om å kjøpe en raptor 50v2 med tt pro motor, en futaba 9253 servo, og resten jr es 539 servoer. hitec mottager, futaba 401 gyro, batteri, el. starter, fuel pumpe. motoren har bare gått 2 tanker!
er servoene gode nok??? får den med alt for 5000kr. bør jeg kjøpe?
hva kan jeg eventuelt ff¨solgt den i gjenne for?
mvh
Gard Haug
T-rex 600n Pro
DX7, Os Hyper, 9351, 611, jk50 potta, gv1, Fromeco
Jeg har en neste slik, dvs det var slik min var når jeg bygde den opp.
Servoene fungerer greit for å lære seg å fly. Men du må regne med at du må bytte JR servoene etter ca 15-20 timer. De blir slarkete.
Motoren er også helt grei. Men jeg tror jeg kan si at helikoptermiljøet har litt forskjellige erfaringer knyttet til motoren. Det er flere som har slitt litt med både høy temperatur og kanskje litt vanskelig å stille riktig.
For å si det slik så har jeg byttet ut både motor og servoer. Det kan bety at du må investere ca 1600 for ny motor og ca 600 - 900 pr servo.
Lykke til
- Erik -
------------------------------------------
Logo 600SX + 6003D
Logo 400SE
Det er flere som har slitt litt med både høy temperatur og kanskje litt vanskelig å stille riktig.
Da tør jeg påstå at de ikke kan eller vet hvordan en TT50 motor skal justeres.......
TT50 motoren fungerer glimrende til sitt bruk, men er ikke blant de motorene på markedet med mest power.
Som nybegynner vil du ha mer en nok power med denne motoren, og den er faktisk veldig lett å justere inn.
Mvh
Morten
- Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
- Skymaster Hawk m/ATJ220SV
- Krill Avanti S m/ATJ220SV
- Eurofighter m/Behotec 180 Gold
Jeg syntes ihvertfall TT50'n fungerte meget bra.
Greit med futt, og ikke i nærheten så tørst som hyperen min er.
Selvfølgelig er hyperen hissigere, men synes ihvertfall det var topp med lengre flytid, spesielt i begynnelsen når motorkraft ikke er det viktigste.
takk for hjelpen alle sammen. jeg får den nå for 4500. da kjøper jeg den. ville tro det var en grei pris!?. motoren funker vel ganske bra til lit 3d øvelser også eller?
så er det dette med grader på pitch og padlere. hvor mange +/- grader bør jeg ha på pitchn? og hvor mye utslag på cyclicen (padlene) ved stille og ved mer rå flyving? noen som har forslag til %motor ved hovring, 3d osv?
mvh
Gard Haug
T-rex 600n Pro
Det å bruke en turtallsmåler som er beregnet for fly og som krever at du holder den noen få centimeter fra propellen/rotoren synes jeg er en dårlig ide. Til heli bruk er optiske tachometere bedre egnet. http://www.miniatureaircraftusa.com/....asp?prod=0524
Dersom du vil bruke governor for å regulere turtallet må du i mange tilfeller allikevel bruke en turtallsmåler for å finne ut hvor høyt turtallet faktisk er. Så vidt jeg vet er det kun Futaba sin GV1 som har et display der du kan taste inn ønsket turtall.
Selv ville jeg heller brukt pengene på et sett med rimelige glassfiberblader om jeg var deg. Da blir ikke dette med turtall fullt så kritisk, og du vil i tillegg få en litt stødigere modell.
Men om du har muligheten for å få en erfaren pilot til å hjelpe med å sette opp helikopteret så bør det ikke være noe problem å tune maskinen slik at det går greit å fly den med treblader uten bruk av governor. Det er bare snakk om å bruke litt snille throttlekurver slik at du er på den sikre siden.
Men om du har muligheten for å få en erfaren pilot til å hjelpe med å sette opp helikopteret så bør det ikke være noe problem...
Dette er et meget godt råd som du bør følge før du prøver helikopteret ditt for første gang samen36. Er du helt fersk på helikopter er det fort gjort å gjøre noen "blemmer" som kan bli både dyre og farlige dersom du insisterer å gjøre ALT på egenhånd uten hjelp.
Men gjør så godt du kan med å sette opp helikopteret før du får noen andre til å kontrollere at det ser fornuftig ut og ta de første test-turene for deg.
Jeg hjelper deg gjerne med å sette opp raptoren din når den tid kommer. Bare å ringe meg.
bor du i sande også? synes jeg har hørt navnet ditt et sted. jeg ha pleid å fly fly på skoger. er vel en av de få unge der oppe.
ja det kunne vært fint med hjelp på oppsettet. tror jeg skulle klare å hovre greit sa jeg har gjort dette lit før.
mvh
Gard Haug
T-rex 600n Pro
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment