Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
noen som vet hvor man får tak i litt tøffer klistremerker til raptor 50?
er lakking å anbefale? og hvor mye vil det koste? kan man lakke på den orginale kanopyen?
mvh
Gard Haug
T-rex 600n Pro
DX7, Os Hyper, 9351, 611, jk50 potta, gv1, Fromeco
Har selv lakket min som du ser. Pusset forsiktig ned orginal body med fint sandpapir og brukte faktisk lexan lakk fra Tamiya på den, samme som du bruker på RC biler. Så kjørte jeg flere lag med BILTEMA klarlakk, også etter at jeg hadde påført decalene.
Tror nokk det går å bruke vanlig BILTEMA farge lakk også, men de hadde ikke fargene jeg ville ha.
Lakkerte litt på en Raptor Canopy for en stund siden, og min erfaring ble at det var ganske vanskelig å få lakken til å "sitte" skikkelig.
Pusset også en del før lakkering for å få vekk "ruglene" i plasten.
Brukte vanlig "fill primer" som grunning.
Problemet var da maskerings tapen skulle av igjen, da rev den med seg lakken.
Det ble mye prøving og feiling, men den ble no ferdig til slutt...
hei jeg brukte en plast grunning beregnet til støtfangere! gikkk bra det,men jeg brukte ikke maskering .
brukte en to sikts billakk...holder godt for nitroen.
Heisann.. lakkering går så det griner hvis du får grunnlaget bra.
Jeg brukte vanlig sandpapir og pusset overflaten grov. Deretter sprøytelakkerte jeg direkte på plasten med billakk. Slik lakk får du kjøpt på de aller fleste bilrekvisitta butikker. Fungerer sikkert med det aller meste av spraylakk. Etter lakken sprøytet jeg med fuelbestandig klarlakk. Da beskytter du lakken innom og det spiller ingen rolle hva slags lakk du bruker så lenge den fester seg til plasten. Det aller viktigste er at du renser plasten GODT før du begynner å spraye.
Det jeg kunne tenkt meg å gjort i ettertid er å brukt plastgrunning for et bedre sluttresultat. Hvis du bruker dette vil du få en helt glatt overflate og et mye bedre resultat.
Det jeg kunne tenkt meg å gjort i ettertid er å brukt plastgrunning for et bedre sluttresultat. Hvis du bruker dette vil du få en helt glatt overflate og et mye bedre resultat.
Er enig i dette.
Tror nok også at en god og riktig grunning gir grunnlaget for en vellykket lakkering.
virker lit komplisert. går nok for klistremerker. det er jo enkelt. måtte i tilfellet hatt noen som lakka for meg da. men kjenner ingen, også vil det vel koste mye mer??
takk for alle svar
Gard Haug
T-rex 600n Pro
DX7, Os Hyper, 9351, 611, jk50 potta, gv1, Fromeco
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment