Unconfigured Ad

Collapse

Hvilket fuel-helikopter er dette?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tom Erik
    • Feb 2004
    • 1601

Som jeg skrev tidligere: jeg har selv hatt en Nexus (5 år siden) og husker fortsatt hvor forbanna jeg til tider var over de dårlige tekniske løsningene, kjøleproblemene, vibrasjoner og tvilsomme flyegenskaper. Jeg har to tips som kan gi litt sorg og sinne,- men det er bare godt ment!

1) Kvitt deg med Nexus`n (eller legg den på hylla) og skaff deg en maskin som brukes i miljøet rundt deg. Hvor bor du? Nexus`n er fra begynnelsen av 90-tallet og både mekanikk og flyegenskaper er akterutseilt og den har relativt dyre deler som er vanskelig å oppdrive i dag. Om du ser på nettet så vil du fort oppdage at det er TT Raptor eller Hirobo Sceadu som er mest brukt i heli-miljøene i dag i denne størrelsen. Tro meg, det er en god grunn til det

2) Spør hva som brukes av utstyr FØR du handler neste gang.... Det er drit-kjipt å ha ett helikopter der det er komplisert eller kostbart å få tak i deler.

Sorry, livet kan være tøft!

Om du imidlertid vil få liv i maskinen kan du prøve dennne linken til Kyosho-pushere i Norge som kan hjelpe deg med deler: http://www.kyosho.no/pdf/01NO.pdf
    Tom Erik Smedal
    www.artistic3D.net
    www.photopia.no

Comment

• fmeland
      • Nov 2005
      • 50

Originally posted by Tom Erik
      Som jeg skrev tidligere: jeg har selv hatt en Nexus (5 år siden) og husker fortsatt hvor forbanna jeg til tider var over de dårlige tekniske løsningene, kjøleproblemene, vibrasjoner og tvilsomme flyegenskaper. Jeg har to tips som kan gi litt sorg og sinne,- men det er bare godt ment!

1) Kvitt deg med Nexus`n (eller legg den på hylla) og skaff deg en maskin som brukes i miljøet rundt deg. Hvor bor du? Nexus`n er fra begynnelsen av 90-tallet og både mekanikk og flyegenskaper er akterutseilt og den har relativt dyre deler som er vanskelig å oppdrive i dag. Om du ser på nettet så vil du fort oppdage at det er TT Raptor eller Hirobo Sceadu som er mest brukt i heli-miljøene i dag i denne størrelsen. Tro meg, det er en god grunn til det

2) Spør hva som brukes av utstyr FØR du handler neste gang.... Det er drit-kjipt å ha ett helikopter der det er komplisert eller kostbart å få tak i deler.

Sorry, livet kan være tøft!

Om du imidlertid vil få liv i maskinen kan du prøve dennne linken til Kyosho-pushere i Norge som kan hjelpe deg med deler: http://www.kyosho.no/pdf/01NO.pdf
      Hehe...nei bytta den med en gammel brukt 7" lcd-skjerm jeg hadde liggende og som jeg ikke brukte , tenkte jeg kunne se om jeg kunne få fikset helien, og hvis ikke så kan jeg ha den som pynt Vet at det er Raptor som er inn, og kommer til å kjøpe det når jeg får råd Tenkte meg at det var vrient å få tak i deler, men tenkte jeg kunne høre med dere som har skikkelig peiling om hvilket heli dette var og hvor man eventuellt kunne få tak i deler+ har aldri flydd "bensin" heli ennå, så tenkte det hadde vært litt morro å få fikset det siden det ikke er så allt for mye galt med det.

Takker så mye for alle tips og råd
      ( ) T-Rex 450 SE
      (X) T-Rex 450X v2
      (X) Nexus 30
      (X) E-Sky Honeybee FP

Comment

• fmeland
        • Nov 2005
        • 50

Da har jeg gjort litt reprasjoner på heliet Og det ser ut som jeg "bare" trenger hovedakslingen, ikke noen som tillfeldigvis har en liggende til salgs? Paddlebaren burde egentlig skiftes, men tror jeg har fått de sånn noenlunde på plass...det ser jeg når det snurrer igang en eller annen tid i fremtiden. Hehe...kom på at jeg også må ha nye blader her må det vel være en del å velge mellom?
        Last edited by fmeland; 01-02-06, 19:21.
        ( ) T-Rex 450 SE
        (X) T-Rex 450X v2
        (X) Nexus 30
        (X) E-Sky Honeybee FP

Comment

Working...