Unconfigured Ad

Collapse

Raptor 50v2 og 0S32 motor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rc_Nerd
    • Feb 2006
    • 4

Raptor 50v2 og 0S32 motor

Etter mye klabb og babb, om vilket 30 size heli eg burde kjøpe har jeg kommet frem til at jeg heller vil satse på et raptor50v2 heli,,,jeg har hatt et før (v1 men skilnaden er vel ikkes så stor) og hvet åssen det fungerer, for å spare penger tankte jeg at jeg kunne innstalere min langt trofaste OS32 motor.

Vil dette gå bra eller må jeg ha en 50size motor til dette heliet??
    Eller har min trofaste følgesvenn (OS32 motoren) krefter til å takle det???
    Passer OS motoren i det hele tatt inn i Raptoren???
  • Tom Erik
    • Feb 2004
    • 1601

Det fungerer med OS`n, men jeg ville heller anbefalt en TT39 motor. Den koster lite og går uforskammelig godt.
    Tom Erik Smedal
    www.artistic3D.net
    www.photopia.no

Comment

• Rc_Nerd
      • Feb 2006
      • 4

Takk for tipset

Men problemet er at jeg er en student med ikke alt for god råd.
      Så hvis du mener at OS'n min er god nok vil jeg helst gjøre dette.
      Hvis du mener den blir for dvask så vil jeg evt. selge den å gå til innkjøp av en tt39. Men tror du OS'n vil holde til bruket?? (som jeg beskrev under den andre tråden min om gyroen som du svarte på)

Comment

• Tom Erik
        • Feb 2004
        • 1601

OS`n funker om du flyr litt forsiktig. Den er i svakeste laget, men det fungerer. Pass dog på at den ikke går alt for varm!
        Tom Erik Smedal
        www.artistic3D.net
        www.photopia.no

Comment

• Rc_Nerd
          • Feb 2006
          • 4

takk igjen

Hadde ikke noen planer om noe avansert flygning, bare litt rolig flight og hovring, da tar jeg vare på os'n og får helle bytten his det ikke skulle funke. Takk for all hjelpen

Comment

• RaymondN
            • Oct 2005
            • 20

Mulig jeg husker feil, men hvis du skal installere en 32 motor i en R50 må du vel ha motorbukk og vifte fra en R30 også?

Comment

• murius
              • Dec 2005
              • 113

os32

Ville ihvertfall ikke byttet bort os32 for en tt39. Det er mere futt i os`n en tt`n selv om tt er litt større.Men os 32 i en r50 er håpløst tror jeg.. 30 size er lat nok som det er om du ikke skal henge ppå mere vekt. Dessuten må du har bukker og vifter uansett..
              Men dersom jeg er deg skulle jeg heller ha kjøpt meg en tz. Dette er en raptor kopi men mye billigere. Denne får du for samme pris som r50, men med os 50 hyper.
              Prøve fløy tz i helgen.. faktisk noe bedre tro det eller ei en raptoren..
              så det ligger en tz på min bestillingsliste inne akkurat nå.. Xmode har bilder av tz.
              3 raptor 50 os50h
              2 tz 50 os50h
              4 elktro 3d twister cp2
              trainer cessna 52 firetakt
              ++
              ++

Comment

• Tom Erik
                • Feb 2004
                • 1601

Om du får OS`n til å gå bedre enn TT39, så har du gjort noe alvorlig feil på TT-motoren. Jeg har selv fløyet med både OS 32, TT 36 og 39, TT 50 og OS 50 på Raptoren og alt har fungert rimelig greit, bortsett fra OS32`n som fort blir litt anpusten. Det er nok riktig som du sier, motorfestet må nok skiftes.
                Det eneste forskjellen på 30 og 50 er gearing, blad- og bomlengde.

Hva er bedre på tz`n?
                Tom Erik Smedal
                www.artistic3D.net
                www.photopia.no

Comment

• Tintin
                  • Jan 2005
                  • 4631

Jeg tror aldri jeg kommer til helt å skjønne hvorfor man til stadighet skal anbefale ting som det i utgangspunktet ser ut til å være helt uaktuelt for spørsmålstiller.

Om jeg tolket det rett var han vel mest interessert i om det var mulig å få til og jeg tror ikke han forventet at det skulle bli en rakett.

Er vel ganske åpenbart at om man sliter med å skrape sammen nok gryn til i beste fall å bytte til en så vidt større motor så har man vel neppe penger til et nytt heli....eller ?

Forøvrig så vidt jeg kan se så er vel forskjellen mellom en TZ og en TT50 ikke avskrekkende. En TT50 SE med OS50SXH koster 5900. EN TZ med samme motor 4295,-. Med tanke på hvor godt rykte TT har og hvor nytt TZ er så er ikke jeg helt overbevist om at kr 1605,- er for mye penger. Om ett år vet vi mer...

Comment

• Litespeed
                    • Jun 2005
                    • 1064

Tz

Snart kommer det brukstester av TZ, etter at de har flydd noen Gallons med fuel ,så vil det nok vise seg om det er brukbart i lengden, har selv en kompis som flyr en tz 50 pro som har gått en ca 50 tanker og det er en del svakheter desverre i forhold til f eks Rap 50 se. starter aksling bøyer seg lett, motorfesteskruer lett for å knekke, stiller spørsmål ved legeringen her ,på disse heliene...de flyr veldig bra men ikke bedre enn 50 se...
                    Øyvind

www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

Comment

• Tom Erik
                      • Feb 2004
                      • 1601

Dette er jo litt "off topic":

Som jeg alltid har sagt om mye metall på billige helikopter: De klarer ALDRI i livet å maskinere metalldeler godt nok til å hindre vibrasjoner til den vanvittig lave prisen. Dårlige toleranser skaper vibrasjon og alle lager slites fortere. Med plast så er det rom for litt unøyaktighet før det gir alvorlige konsekvenser. En annen stor fordelen med plast er at det demper vibrasjon, mens metall forplanter vibrasjonen videre.

Min påstand: Metall og stive karbon-rammer har kun en missjon i de mer kostbare og presise helikopterene under den forutsetning at de er godt maskinert!

Flyr selv "stock" Raptor 50, bortsett fra senter-hub som er i aluminium for ikke å sprekke. Resten er helt rett ut av esken og tro meg: det funker sinnsykt bra
                      Tom Erik Smedal
                      www.artistic3D.net
                      www.photopia.no

Comment

• Isak
                        • Apr 2004
                        • 680

32 vil fungere men som nevnt, du vil ikke få noen rakett. Det var bra at du satser på 50 v2 istede for 30. Du får heller lære deg de øvelsene du klarer med 32 motoren og spare pengene til du får råd til tt50 elller os50 hyper. Synes ikke du skal kjøpe 39 motor når du først skal kjøpe nytt..

Men er enig med Thintin, svar på emne og ikke fyll tråder hvis det ikke trengs.
                        Runar Isaksen
                        risaksen@bluezone.no

Comment

• murius
                          • Dec 2005
                          • 113

?

Raptor uten motor koster 3800-4000,-
                          Tz MED motor koster 4200,- med os og alu hode.
                          Dette er grunnen til at jeg anbefalte det for trådstarter..Han hadde ikke r50 fra før hadde han vel..?
                          Greit at dette er et diskusjonsforum, men gode råd er vel greit å komme med?
                          At noen mener at tz da kanskje ikke holder uten å ha prøvd er helt utrolig.
                          En i skedsmo modellflyklubb flyr tz. Han er kjempefornøyd. Ikke hatt noe trøbbel i det hele tatt... Begynner egentli å bli mektig lei alle som skal mene noe om merker men ikke enten har erfaring med det eller bare later som man er nødt til å mene noe om alt.
                          3 raptor 50 os50h
                          2 tz 50 os50h
                          4 elktro 3d twister cp2
                          trainer cessna 52 firetakt
                          ++
                          ++

Comment

• KTL!
                            • Sep 2003
                            • 295

Originally posted by murius
                            Raptor uten motor koster 3800-4000,-
                            Tz MED motor koster 4200,- med os og alu hode.
                            Raptor med TT50 motor koster 3750 på xmode

Comment

• Tom Erik
                              • Feb 2004
                              • 1601

Tintin og Isak: Jeg synes alle har kommet med gode innspill til trådstarter!
                              Tom Erik Smedal
                              www.artistic3D.net
                              www.photopia.no

Comment

Working...