Unconfigured Ad

Collapse

Noe smått til hjemmetrening :)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sskogen
    • Feb 2005
    • 403

Noe smått til hjemmetrening :)

Ok, jeg vil IKKE ha ENDA en flamewar om mikroelektriske pengesluk, bare så det er sagt.

Men, man trenger neppe være rakettforsker for å finne ut at det er sterk begrenset hva man kan gjøre i hagen med en Raptor50, uten at dette går på sikerheta løs. Derfor vurderer jeg å skaffe meg ett av disse småbeista igjen.

Jeg vurderer to varianter opp imot hverandre:

1: E-Flite "Blade CP", og evt "kaste" den medfølgende radioen, og bruke 9C'en.
    2: T-Rex i eCCPM-variant med align motor og esc, og montere inn E-Flite S75 coreless på alt uteom hale. Har en 401, en electron6, og endel LiPo liggende.

Prismessig er nok t-rex noe dyrere, men begge deler er "innen rekkevidde" (om kun kort tid). Spørsmålet er hvem av dem som gir meg mest morro for penga.

Er blade'en like "lettbeint" som en t-rex vil være, eller vil blade'en bli "svampaktig" på cyclic?

//Svein
    Med forbehold om dårlige dager:

Svein Skogen
  • Tintin
    • Jan 2005
    • 4631

Du kjenner meg

Blade'n er vel ganske så lik Twister/Esky CP så vidt jeg har fått med meg.
    T-Rex og helier med halemotor er 2 helt forskjellige ting. Oppgradert med børsteløst blir det selvsagt noe bedre men jeg tror ikke du finner noen som noensinne vil si Bladen deres flyr som 90'n.
    Burde ta en titt på Esky Cool og King når du er i det området (Nakshop har akkurat fått inn Cool mener jeg)
    De har aksling til halen men det sies det funker.

Det kommer an på hvordan du skal bruke det. Kun inne så er vel de minste helt ok når man vet hva som skal til, en Esky/Blade hadde jeg fortsatt flydd litt i stua men Rexen er litt voldsom for det.

Ellers kan jeg ikke si annet enn at Rex XL'en gir mye for penga. Du finner vel pakker med 3200 kv'en og 25A esc i det minste for drøyt $ 200,- og den funker godt helt std selvom en 25A er litt snaut om man senere vil litt opp i motor.
    Deleprisen på de 2 er vel ganske lik om jeg ikke tar feil.

Personlig funderer jeg litt på en King da jeg gjerne vill ha et av de minste med CP også men må velge mellom den, et inne fly eller spare videre til Rappyn

Comment

• sskogen
      • Feb 2005
      • 403

i.e. t-rex, siden det DEFINITIVT er begrenset hva man kan drive med i stua (uten at katta forvandler seg til en SKY av klør og tenner)

//Svein

Svein Skogen

Comment

• Tintin
        • Jan 2005
        • 4631

Når jeg flyr i stua sitter katta dønn i ro

Comment

• sskogen
          • Feb 2005
          • 403

Kan bare oppsummere det slik:

7mnd gammel "Norsk Skogkatt", hunn. 2.9KG. Muskler, tenner og klør. Og ifølge henne er det HUN som bestemmer. Anbefales "vareopptelling" av fingre før og etter man leker med henne.

//Svein

Svein Skogen

Comment

• Tintin
            • Jan 2005
            • 4631

Vår er nok greier i så måte, sedat kastrert norsk huskatt av ukjent alder men antatt 2...

Comment

Working...