Unconfigured Ad

Collapse

Drifting 401

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • murius
    • Dec 2005
    • 113

Drifting 401

Hei alle sammen, kan noen gi meg noe tips på følgende: Min f 401 drifter litt en vei under rask forward flight. Gain er justert veldig bra i begge mods.Halen følger greit og slår ikke under stall turns. Drifter ikke i hh, men normal. Når jeg hovrer står halen helt rolig selv under rask stigning og desend.
    Men når jeg flyr fremover raskt i sirkler eller rett frem så drifter halen over sakte mot en side. Har digital servo på hale.
    Hellien er er r50.

Noen som har noe tips?
    3 raptor 50 os50h
    2 tz 50 os50h
    4 elktro 3d twister cp2
    trainer cessna 52 firetakt
    ++
    ++
  • Tom Erik
    • Feb 2004
    • 1601

1) Juster nullpunktet med gyroen i Normal-mode med helikopteret stående i hover. Det er støtstaget du skal justere,- altså skal du ikke bruke sub-trim til annet enn å få servoarmen til å stå 90 grader på støtstaget. Støtstaget skal justeres slik at modellen står rolig på normalt turtall i hover.

2) Når du flyr fremover med gyroen i normal-mode, så må du lage en revolution-mix for å kompensere for de økte rotasjons-krefter du får når du gir på mer gass/pitch. Dette er en mix mellom throttle og rudder. Men, dette var slik man gjorde i gamle dager. I dag flyr man i HH-mode hele tiden og da skal man skal ikke ha noen slik mix!

Tilslutt en god regel som fortsatt gjelder tiltross for mange flotte elektroniske hjelpemiddel: alt må være mekanisk korrekt for å få maskinen til å fly godt!
    Tom Erik Smedal
    www.artistic3D.net
    www.photopia.no

Comment

Working...