Unconfigured Ad

Collapse

T-rex VS: Raptor 50

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

ja det med flyglede er jo greit. man må jo finne det som passer best. det jeg er lei av å se er så fort noen spør om heli så er det t-rex på den ene siden og raptor på den andre. også blir det en krangel om pris osv. men å i det hele tatt å sammenligne de to heliene er jo helt på trynet. er vel ingen som direkte sammenligner prisen på en nexus30 og en raptor 90 for eks.

vet jeg selv skrev jeg hadde sammenlignet for å se hva som var billigst da jeg skulle kjøpe meg heli fordi jeg skulle ha det billigste. endte opp med en dragonfly i stedet og har hatt det kjempe morsomt med den.
    Last edited by tyor; 18-03-06, 10:50.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

Comment

• Christen

#17 Unapproved
      Originally posted by Tom Erik
      Er det ikke litt rart at de som har litt kritiske bemerkninger til kostand og ytelse på T-rex`n har prøvd både T-rex og 50-size helikopter, mens de som mener de små elektro-heliene er best egentlig ikke har flydd noe annet enn små elektro-helikopter???

Det er helt feil å sammenligne ett 50-size helikopter med en adskillig mindre T-rex. Det er to helt forskjellige greier.
      Er så enig med deg Tom Erik, det er akkurat det jeg vil at denne tråden skal dreie seg om. Jeg må si at jeg føler meg litt dum når jeg lager en tråd som denne, men jeg vil ha klarheter i en del ting. Når det er noen her som refererer til video av T-rex som flyr 3D så bra, vil jeg ha en maken, men da bare hvis prisen på den er akseptabel. Jeg stiller meg også tvilende til at han har avansert til det nivået på denne maskinen, noen som vet det?
      Hoved poenget mitt med denne tråden er, hvis man skal kunne anbefale et helikopter til en nybegynner så må man ha litt peiling på hva som er best, det får man kun av egne erfaringer igjennom flere år med prøving og feiling. Det er jo da i tilegg veldig viktig og kunne ha erfaringer over et vidt spekter.
      Dette er noe jeg vet at f.eks Tom Erik har.
      Hvis det er noen som vil ha små elektro saker og syns at det er helt topp og i tilegg har masse flyglede ut av det, så er jo det helt glimrende.
      Det er jo morro vi skal ha det når vi er ute å flyr.

Comment

• Ullteppet
        • Apr 2006
        • 391

Digger begge heliene

Har en Raptor50 som jeg "Flyr" med og en T-rex ccpm som jeg trener med.
        Tester ut nye øvelser med rexen. og jeg må få si at den flyr ikke så veldig mye dårligere en raptoren. den er helt klart enklere og fyre opp og man kan gjøre det stort sett hvor som helst. Den er helt klart billig og kræsje med.
        Faktisk etter at jeg skaffa meg bling hode og hale så er kostnadene med kræsj nede i nesten latterlig lite.
        har den med meg overalt. ligger bak i arbeidsbilen. lunsj og bra vær så er den i luften.

Raptoren tar man med til stripa og der koser man seg. etter en del timer med rexen så føles raptoren som en kongemaskin. dønn stabil og heftig trykk, og jeg er i himmelen.
        De øvelser jeg klarer med Rexen klarer man med glans med raptoren.

Mvh Ullteppet
        T-rex ccpm (den gule) (solgt)
        Raptor 50 se ccpm Favoritten, selger den aldrig
        Raptor 90se (solgt)
        Extra 300 . (kontainer mat)
        Mini funtana ( Peis varme )
        Protech Cessna 182

Comment

• walker76
          • Nov 2005
          • 472

Originally posted by Ullteppet
          Har en Raptor50 som jeg "Flyr" med og en T-rex ccpm som jeg trener med.
          Tester ut nye øvelser med rexen. og jeg må få si at den flyr ikke så veldig mye dårligere en raptoren. den er helt klart enklere og fyre opp og man kan gjøre det stort sett hvor som helst. Den er helt klart billig og kræsje med.
          Faktisk etter at jeg skaffa meg bling hode og hale så er kostnadene med kræsj nede i nesten latterlig lite.
          har den med meg overalt. ligger bak i arbeidsbilen. lunsj og bra vær så er den i luften.

Raptoren tar man med til stripa og der koser man seg. etter en del timer med rexen så føles raptoren som en kongemaskin. dønn stabil og heftig trykk, og jeg er i himmelen.
          De øvelser jeg klarer med Rexen klarer man med glans med raptoren.

Mvh Ullteppet
          Absolutt enig
          Har ein raptor30 som skal flygast og ein rex som blir flydd/trent med.
          Skal ta jomfru tur med raptoren snart....
          PS aldri eigd noko fuel dreve før så detta skal bli bra..
          Mvh:
          Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
          www.folgefonnrc.ning.com

MA X-Cell Fury Extreme 90
          Raptor 90 3D
          Raptor 50 Titan SE
          T-Rex500GF
          T-Rex450SE V1
          JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul

Comment

• esmel
            • Dec 2004
            • 2830

Bare et lite spørsmål:
            Dere som har flydd mye nitro og som også har prøvd trex, hvilke utgaver av trexen har dere prøvd, alle? Eller har deres meninger utgangspunkt i den gamle x utgaven? Ser jo at folk skriver at det er ganske stor forskjell på de mtp. stabilitet osv. derfor kan det jo være greit å vite hva slags utgangspunkt dere har for å mene noe om de ulike helikopterene.
            Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• Christen

#21 Unapproved
              Originally posted by esmel
              Bare et lite spørsmål:
              Dere som har flydd mye nitro og som også har prøvd trex, hvilke utgaver av trexen har dere prøvd, alle? Eller har deres meninger utgangspunkt i den gamle x utgaven? Ser jo at folk skriver at det er ganske stor forskjell på de mtp. stabilitet osv. derfor kan det jo være greit å vite hva slags utgangspunkt dere har for å mene noe om de ulike helikopterene.
              Hei esmel,
              Tror du må lese denne tråden på nytt, det er ikke det det dreier seg om. Kutter du 10cm på diameteren på rotoren altså en mindre shopper... blir den mindre stødig.... 10cm til enda mindre stødig osv..osv. Hvordan rotorhodet er bygd opp er en annen sak, her er det litt forskjell fra heli til heli og det gir da utslag i hvordan helien oppfører seg på stikka.

Det er fremdeles helt teit å sammenligne disse heliene

Comment

• Ullteppet
                • Apr 2006
                • 391

Er helt enig. man kan ikke samenligne raptor med t-rex. det er to helt forskjellige helikoptere. som jeg skrev tidligere så synes jeg det er greit og trene med t-rexen. rotor diameteren er mindre. mindre presis mekanikk slik at helikopteret oppfører seg mere nervøst en raptoren. Alle bevegelsene t-rexen gjør er mye raskere og krever raskere reaksjonstid en tilsvarende øvelser med raptor. En flipp med en t-rex tar omkring 2-3 sekunder mens samme flipp med raptor50 tar i allefall 6 sekunder med mindre man har en sinnsyk 3d maskin med ultra lette paddler.
                Derfor så tenker jeg at man i stedet skulle forsøke og lufte ideer om forskjeller på t-rex modellene. jeg bruker en ccpm versjon og er ganske fornøyd med den. er litt mere kluring med et slikt oppsett, men etter mange timer med trimming av linker og innstilling i swash menyen er jeg ganske fornøyd.

Mvh Ullteppet
                T-rex ccpm (den gule) (solgt)
                Raptor 50 se ccpm Favoritten, selger den aldrig
                Raptor 90se (solgt)
                Extra 300 . (kontainer mat)
                Mini funtana ( Peis varme )
                Protech Cessna 182

Comment

Working...