For å fly heli med ccpm, må man da ha en sender som har spesiel mix for dette eller holder det med vanlig heli program? og er det ikke t-rex uten ccpm å få kjøpt lengre?
Unconfigured Ad
Collapse
Ccpm ?
Collapse
X
-
Du er nok nøtt til å ha en radio som har støtte for ccpm swash-plate. De fleste radioer med heliprogra har støtte for å bytte swash type.
BørgeBørge -
Alle trex'er har ccpm, spørsmålet ditt antar jeg dreier seg om ECCPM da denne mixen ligger i radiosenderen. Kan radioen mixe sammen 4 kanaler(pitch,throttle,aileron,elevator) så kan du nok mixe dette sammen selv, men på en slik radio er det nok ECCPM mix som ligger klar.. Trex med MCCPM går vel an å få kjøpt, men jeg har inntrykk av at de ikke er særlig populære lengre etter at eccpm'en kom. CCPM betyr forresten Cyclic Collective Pitch Mix og den er enten Mecanic eller Electronic er det blitt meg forklart...Mvh
Bjørn Tore Espevik
Team Visa...Comment
-
Align har ihvertfall ikke sluttet og selge de, kanskje Elefun kan ta inn en for deg neste gang de bestiller derifra?Morten SmøraasComment
-
Originally posted by Psyko-lefseAlign har ihvertfall ikke sluttet og selge de, kanskje Elefun kan ta inn en for deg neste gang de bestiller derifra?Comment
-
Originally posted by walkera 36#skal du ha den gamle versonen t-rex 450 V2????????????Comment
-
Det finns en HDE versjon av XL'en som er en videreføring av den gamle X'en. Denne trenger ikke radiomikser.
Vil man oppgradere så finnes det en HDE CF ramme som er helt nydelig. Ingen slark og bevegelsene går uten noen motstand. Har akkurat satt sammen en som jeg skal bruke på den gamle X'en. Anbefales.
De gamle flyr ikke noe dårligere enn CDE versjonene om man plukker bort slarken. Med CDE versjonen som ikke har servoene rett på swashen så er det omtrent like mange muligheter for slark som på en HDE versjon.
Det er lett å bytte mellom variantene, behøver plast for kr 150,- eller deromkring.Comment
-
Originally posted by tyorTenkte på det da jeg har en gammel jr radio på hånd. den har ikke Eccpm tror jeg. men jeg drøyer det foreløbig. han som har radioen har ett kyosho 60 heli som knapt er brukt som jeg også kunne få veldig billig.Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
www.airheads.noComment
-
Kyosho Caliber kan bygges med både mekanisk og elektronisk CCPM....Comment
-
-
Det ser jeg du sier,- det var bare ment for å avklare evnt. tvil....Comment
-
Hei.
For å avklare dette.
Dere har rett begge to.
Og ja 3810 har oppsett for 120 ggraders swash plate.Comment
Forum Bottome ADS