Unconfigured Ad

Collapse

quick fill valve

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • datsun
    • Mar 2006
    • 19

quick fill valve

Monterte en slik fuelventil på caliberen min, men synes ikke den fungerer skikkelig fordi ved fylling så drypper det litt fuel ut av forgasseren.

Skal det være slik, eller finnes det noe bedre å få tak i?
    T-Rex 600 Nitro x2
  • TheBirg
    • Jan 2004
    • 692

Jeg bruker denne på en modell

Er av meget god kvalitet, og fungerer 100% som den skal, har ikke vært et eneste søl fra den på ihvertfall 30 fyllinger (bortsett fra det jeg har kålet til selv da...)

(og nei, det skal ikke dryppe ut av gasseren, da kan du rissikere at du drukner motoren)
    Ønsker dere en god dag på feltet !
    Birger Mork

Mine besittelser :
    Flygreier (Massevis)
    Heligreier (En Mini Titan)
    Bilgreier (Et par stk.)

Comment

• kim_andre
      • Jan 2006
      • 144

Eg har mangen sånne, men ikke av den typen. er det chekvale funskjon på den?? (Fuel går en vei) vist ikke, må du bruke sånn fuel knippe på fuel slangen til motoren, under re-fueling.
      M.V.H
      Kim-Andrè
      Kimvag@hotmail.com

Alt Flyr.....Det trenger bare stor nok motor

Comment

• Heliman
        • Mar 2006
        • 1254

Jeg hadde en sånn, men kvittet meg med den etter at den begynte å lekke etter 50-60 fyllinger....

mvh
        Bjørn Tore Espevik
        Mvh
        Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

• Holger
          • Feb 2006
          • 734

Trodde jeg trengte en masse slike småting til mitt heli, men en person fortalte meg at alle slike slangekoblingspunkter bare blir en ny mulig kilde til falsk luft.
          Ja, de er flotte og forenkler fylleprosessen.......men jeg styrte unna, og tar meg tid til å fylle på den tunge måten
          Anders Bruneberg
          Raufoss

Comment

• TheBirg
            • Jan 2004
            • 692

Snakkest det om den typen som det er bilde av i første posten her, eller den DuBro saken jeg linket til ?
            Birger Mork

Mine besittelser :
            Flygreier (Massevis)
            Bilgreier (Et par stk.)

Comment

• Heliman
              • Mar 2006
              • 1254

Egentlig så synes ikke jeg merket betyr så mye, det vil uansett være en unødvendig mulig feilkilde.

Mvh
              Bjørn Tore Espevik
              Mvh
              Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

• TheBirg
                • Jan 2004
                • 692

Uenig, slenger man negativt om noe får man jaggu navngi det man snakker om !

Det er faktisk forskjell på en CooTech drill til 99,- hos Clas Ohlson og en f.eks Metabo drill til 1200,- (selv om de har samme størrelse og samme "oppgitt" effekt) Noe fungerer, og noe fungerer ikke... (men allt til sitt bruk)

Velger man saker som er av god kvalitet (ikke nødvendigvis denne delen) så er feilmarginene små...
                Last edited by TheBirg; 20-05-06, 19:32.
                Birger Mork

Mine besittelser :
                Flygreier (Massevis)
                Bilgreier (Et par stk.)

Comment

• Heliman
                  • Mar 2006
                  • 1254

Originally posted by TheBirg
                  Uenig, slenger man negativt om noe får man jaggu navngi det man snakker om !

Det er faktisk forskjell på en CooTech drill til 99,- hos Clas Ohlson og en f.eks Metabo drill til 1200,- (selv om de har samme størrelse og samme "oppgitt" effekt) Noe fungerer, og noe fungerer ikke... (men allt til sitt bruk)

Velger man saker som er av god kvalitet (ikke nødvendigvis denne delen) så er feilmarginene små...
                  Det kan jeg godt gjøre. Det var en Dubro quickfill som begynte å lekke hos meg..Fuelen sprutet ut i fra tilkoblingen, så det virket som ventilen som skulle stenge hengte seg opp i halvveis lukket stilling.
                  Hva er det for noe negativt jeg har slengt ut forresten??
                  Mvh
                  Bjørn Tore Espevik
                  Mvh
                  Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

• Vingemutteren
                    • Jul 2002
                    • 2421

Anngående erfaring med quick fill systemer.
                    Dette har jeg kun sett skje på ett fly som jeg var med å feilsøke på, og fått fortalt fra andre i miljøet som har akkurat samme erfaringen.
                    Problemet er at jeg ikke med 100% sikkerhet kan si at det var en du-bro filler (jeg har en selv som aldri har vært brukt, og den så maken ut til den jeg sjekket dengangen).
                    Det som skjedde var at motoren dro falsk luft inn gjennom ventilen ved pådrag, men en skal huske at dette var en 180 firtakt, så fuel suget var stort. Samme raport kom fra en annen i samme miljøet med en 120 firtakt, så jeg stoler ikke på slike løsninger til motorer over 50 size.

Helikopter er ikke mitt felt, men så ulikt er det vel ikke?

Tror jeg vil støtte utsagnet om at dess mindre en har i fuel systemet dess bedre er det,
                    Gert Hildrestrand.
                    Limets Venner.
                    Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• TheBirg
                      • Jan 2004
                      • 692

Meningen min var bare at man fulgte tråden... (Mener at det var en type fyller som tråden begynnte med , og jeg anbefalte en annen og de neste innleggene forklarte ikke hvem av de de snakket om.)

Og sier man at noe er dårlig\ikke fungerer, så ser jeg det som negativ omtale ihvertfall.
                      Birger Mork

Mine besittelser :
                      Flygreier (Massevis)
                      Bilgreier (Et par stk.)

Comment

• Knett
                        • Nov 2005
                        • 139

Hei, jeg har testet begge de det linkes til tidligere i tråden, de har begynt å lekke etter noen få fyllinger. Har tatt i bruk ventilen som Robart har. Har hatt endel fyllinger på disse nå, fungerer fortsatt helt greit. Her må man fysisk flytte hendelen som stenger for fuel til gasser, virker som dette er bedre patent. Det finnes rep.set til de andre fyllerne også, men jeg har kuttet de ut.
                        ----------------------------------------------------------------------
                        Kenneth Thommesen
                        http://www.vingen.no/
                        www.bmfk.org

Ventus 2cx 1/4, Club Libelle 1/4,
                        RaceM, Aspire
                        Pike Perfection
                        35cc Extra 260
                        Extra 300L Leki

Comment

Working...