Announcement

Collapse
No announcement yet.

Halerotor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Halerotor

    Hei

    Har hatt litt ettersyn på min Raptor 60.
    Når jeg tar tak i hub'n til halrotoren så kan jeg dra denne inn og ut ca 2mm.
    Det virker som om det mangler shims mellom kulelageret som sitter i huset og drevet på halrotorakselen. Skal det være shims der?
    Mvh

    Olav Lund

  • #2
    Mener bestemt at det fulgte med en liten pose med 5 shims som "kunne brukes etter behov" på tailshaft, for å få optimal tilpassning mellom gearene som er i halerotoren. (Versjon V2)

    Comment


    • #3
      Akkurat...det var det jeg trodde. Kunne ikke tenke meg at den slarken skulle være der. Når jeg ser igjennom byggemanualen så kan jeg ikke finne noen alternative shims eller noe som tar for seg dette.
      Hvilke forhandlere har slike shims...Helizone...Helifun?
      Mvh

      Olav Lund

      Comment


      • #4
        ...driver å knøler og prøver å få bestilt meg noen deler...kan det være disse shimsene jeg trenger? Var litt skrinn info på de...og den slarken var nok mer 0,5mm enn 2. Finner ikke noe plaststøv eller unormal slitasje i gearkassa eller på drevene.
        Mvh

        Olav Lund

        Comment


        • #5
          Hei

          Jeg har en R50 Titan og oppdaget i dag at jeg hadde samme problemet, men det var mye mer slark. Har også sett igjennom manualen, men alle deler er på plass. Vi snakker 0,5 cm som den vandrer inne i der. Dette resulterer i at pitchèn på halebladene lever sitt eget liv...

          Den røde tingen som halereima er festet til den kan flyttes frem og tilbake. Og med det blir pitchèn utstabil på halen.
          Noen som vet hvordan dette kan ha skjedd? og hvordan det eventuelt kan rettes opp.

          Hvis det er noen som tror de vet svaret, men ikke skjønner forklaringen så kan de ringe! 93426609!!
          Med Vennligst Hilsen
          Sondre Aabø
          www.aircam.no

          Comment

          Working...
          X