Unconfigured Ad

Collapse

Feste clutch på motoraksel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kolaf
    • May 2006
    • 103

Feste clutch på motoraksel

Heisann,

i et forsøk på å få satt inn min nye hyper sliter jeg med å feste clutch/vifte ordentlig på drivakselen til motoren. Har forsøkt med locktight som fikk hvile i 24 timer, og uten, men begge gangene ble clutchen skrudd ut av starteren så den satt seg fast.

Problemet er delvis at det er vanskelig å få skrudd godt nok til, stikker fingeren inn ved veiven for å holde igjen, skal ikke dra hardt før det blir vondt ;O)

Lurer på å rett og slett putte litt superlim på mutteren når jeg har strammet, men det virker litt permanent...

Noen ideer anyone?
  • Pole
    • Aug 2004
    • 225

kjøp deg en slik http://www.elefun.no/webshop/aspx/pr...kategoriID=109

Da kan du dra godt nok til...
    Eivind Hansen
    ~T-rex 600N pro 3G FBL |T-Rex 250se Mini V-Bar FBL|HK-250GT| JR DSX9 ~

Comment

• Holger
      • Feb 2006
      • 734

Hei!

ar du sjekket ut tips på: www.raptortechnique.com?
      Anders Bruneberg
      Raufoss

Comment

• kolaf
        • May 2006
        • 103

Sjekket ut tipset, men da blir den jo strammet mot "vifte"-delen som jo skrus utover idet man strammer. Er dette nok til at ting ikke flytter seg?

Vet om den på f.eks elefun, men jeg har jo ingen slik, og det er fint vær idag

Kanskje tannbørste mot stempelarmen kanskje er en grei løsning allikevel, og en dæsj superlim er fortsatt fristende..

Comment

• ThomasB
          • Aug 2004
          • 1305

jeg skrur av baklokket, og skrur til VIFTA med en tannbørste stukket inn i hullet i veiva, da får du iallefall ikke vondt i fingern, Blå locktite bør du uansett ha på skruene og rød på mutteren. ikke på gjengene på vifta.
          Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
          www.airheads.no

Comment

• Raptor 50 abuser
            • Sep 2005
            • 26

Hei!

Tannbørste fungerer utmerket, har brukt det flere ganger.

Comment

• kolaf
              • May 2006
              • 103

Tannbørste, en god porsjon locktite og tålmodighet ser ut til å ha fikset det, ihvertfall inntill videre. Nå må jeg bare kjøpe nye halerotorblader etter en litt hard landing, og så er den så god som ny

Comment

• nsandem
                • Jul 2006
                • 51

improvisere.......

......Jeg brukte tidligere en rc-plugg som jeg limte fast en skrue på. Gjenget den på plass, for deretter og stramme mutteren til akslingen.
                Den må limes med gjengene inn mot pluggen.
                Hodet på skruen var omtrent like stor som hullet inn til stempelet, og var pusset flat.Det må jo selvfølgelig gjøres væææældig forsiktig for å ikke skade stempelet.

Men dette var bare en nødløsning, da jeg ikke fikk tak i riktig værktøy.
                40 år og "ROOKIE"
                Raptor 50 SE/Hyper 50

Comment

Working...