Unconfigured Ad

Collapse

Stor slark i halen på R50 Titan

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sondre Aabø
    • Aug 2005
    • 165

Stor slark i halen på R50 Titan

Hei

Jeg har satt sammen en R50 Titan. Det som jeg funderer over som må være helt galt, men riktig satt sammen i forhold til manualen er noe i halen.

Problemet er at pitchèn på halen lever sitt eget lille liv i og med at den stanga som går inn i halekassa har opp til 0,5 cm slark. Hvis vi ser for oss der reima til halen kommer inn og går rundt den røde som overfører slik at halerotoren går rundt. Denne kan bevege seg frem og tilbake!! Dette resulterer i at pitchèn på halen er ustabil.

Jeg har satt det sammen slik det står i manualen, men det ser ut til at det mangler noe som kan legges i mellom kulelageret og den røde gear tingen. Det er altså alt for stor plass mellom kulelagerene og den røde slik at den rød e kan gå frem og tilbake.

Noen som har vært borti dette før?
    Med Vennligst Hilsen
    Sondre Aabø
    www.aircam.no
  • ThomasB
    • Aug 2004
    • 1305

kjent raptor problem. akslingen sklir i lageret i halehust. fikses enten med skimms, eller forsiktig bruk av locktite på akselen så lageret limes til den. bruk evt blå locktite. har gjørt dette på flere av mine egne helier uten at det har skapt problemer senere.
    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
    www.airheads.no

Comment

• Sondre Aabø
      • Aug 2005
      • 165

JaOk, da får jeg se hva jeg går for, kanskje legge slike skimms mellom inne i der slik at den "røde" ligger godt tilrette. Skulle nesten tro at det var en produksjonsfeil på hale huset. Er jo så stor plass der!
      Med Vennligst Hilsen
      Sondre Aabø
      www.aircam.no

Comment

• Helihover
        • Nov 2005
        • 135

Og du er sikker på at denne røde skiven - som dyttes innpå "tannhjulet" står rett vei?

Comment

• Sondre Aabø
          • Aug 2005
          • 165

Hei

Nei, det har jeg ikke prøvd på! Får se om jeg har satt de to røde delene sammen feil, kan jo være en mulighet. Har en R50 til også, og der er det helt tight... må være jeg som har gjort noe galt der tenker jeg.

Jepp, får prøve!
          Med Vennligst Hilsen
          Sondre Aabø
          www.aircam.no

Comment

• netroh
            • Oct 2005
            • 273

Originally posted by Jon-Arne
            Ikke sikker på om jeg husker riktig nå, men jeg prøver :
            Det røde drevet er vel to deler, og hvis de sitter feil sammen blir det slark. Prøv å ta det fra hverandre og sjekk om du kan snu den ene delen.
            Av alle de raptor 50 jeg har montert har det aldri vært slark der.
            Hei

Stemmer det du sier Jon-Arne. Jeg har montert denne feil selv en gang. Man kan vel kalle det et kjent Raptor problem.

Comment

• ThomasB
              • Aug 2004
              • 1305

jeg har vært borti at det kan bli slark der likevel, tenkte ikke på å spørre om reimdrevet, da jeg trodde at sondre hadde vært borti det før siden han har flydd en stund
              Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
              www.airheads.no

Comment

• Tintin
                • Jan 2005
                • 4631

Du har vel fikset dette nå men jeg hadde samme ting på min, var remhjulet som var satt sammen feil vei som det nevnes

Comment

• Sondre Aabø
                  • Aug 2005
                  • 165

Hei

Jepp, det var det som var problemet, rart at raptor har laget det slik at den passer begge veier! Sånn kan det gå. Men nå går det så det skriker 4 liter denne uka og mere blir det!!

Takk for hjelpen gutta!
                  Med Vennligst Hilsen
                  Sondre Aabø
                  www.aircam.no

Comment

Working...