Unconfigured Ad

Collapse

Motortrøbbel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brukernavn
    • Jan 2006
    • 29

Motortrøbbel

Har en OS 46 i min raptor 50 som er trøbblete for tiden.

For noen uker siden hadde jeg et ublidt møte med bakken. Har bygget opp helikopteret igjen, men nå har jeg skikkelig problemer med å få motoren til å gå bra.

Jeg må ha throttle stikken nesten helt opp for å få heliet i hover. Har ikke stilt noe på motoren etter kræsjen.

En annen ting er at motoren plutselig kan kutte. Hvis heliet f.eks. står på bakken med bra turtall (like før det tar av) så kan motoren bare kutte. Har heldigvis ikke skjedd i lufta enda, men det er antagelig bare spørsmål om tid.

Kan dette komme av feil instilling av motoren eller er det rett og slett noe galt med hele driten? Noen som har noen tips?
    Fredrik Jenssen

Raptor 50
    Minititan
    Futaba 12FG 2,4 Ghz
  • Vegabond
    • Jun 2006
    • 1921

En motor kutter jo vist det skjer noe med bensin eller luft tilførsel. kan jo være at noen slanger etc. er ødelagte. juster på motoren... blandingskruen.. helst når motoren er varm. eller så vet jeg egentlig ikke..
    ~Futaba 10C~

~T-Rex 500 v-bar~
    ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

~Min Cnc byggetråd #1~
    ~Min Cnc byggetråd #2~
    ~Min Cnc byggetråd #3~

~Trondheim Modellflyklubb~

Comment

• Christen

#3 Unapproved
      Jeg vil tro at dette skyldes det som Vegabond beskriver når det gjelder motorkutt, du burde nok skjekke pitch kurvene dine. Er nok rimelig sikker på at det er der hovedfeilen er siden du må holde full pitch for å få den i hover.

Skjekk følgende:
      Fuelslanger.
      Pitch kurve, følg manualen.
      Thottle kurve, følg manualen.
      Bytt plugg.

Comment

• Pole
        • Aug 2004
        • 225

i og med at han har flydd det før så burde np pitch og trottle kurvene være ok, de forandrer seg jo ikke under en krasj, men om det er byttet noen linker i rotorhodet etter krasjen så tror jeg du må sette heliet opp mekansik på nytt.. altså sjekke at du faktisk har feks, + 9 grader med stikka i toppen og -9 grader i bunnen... om linkene ikke er eksakt like lange som før krasjen, så vil ikke dette stemme.
        Eivind Hansen
        ~T-rex 600N pro 3G FBL |T-Rex 250se Mini V-Bar FBL|HK-250GT| JR DSX9 ~

Comment

• brukernavn
          • Jan 2006
          • 29

Pitch kurevene er som Pole sier ikke rørt. Jeg har også sjekket at jeg har +- 10 grader når stikken er på topp og i bunnen. Ingen linker er byttet. Mekanisk tror jeg ikke det skal være noe feil.

Jeg har et fuelfilter som sitter på slangen mellom tanken og forgasseren. Jeg skal prøve å ta bort det for å se om det hjelper. Skal også prøve å bytte plugg.
          Last edited by brukernavn; 18-07-06, 11:01.
          Fredrik Jenssen

Raptor 50
          Minititan
          Futaba 12FG 2,4 Ghz

Comment

Working...