Unconfigured Ad

Collapse

Litt "kranglete" TT50 motor

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest

    #1 Unapproved

    Litt "kranglete" TT50 motor

    Hei, Var en tur utpå stripa i dag. Kjørte enn god stund på et relativt høyt turtall, tenkte jeg skulle kjekke meg litt og prøvde å gi gass så raskt og ekstremt som mulig. (gjort det mye på simulatoren, første gang real life). Men motoren bare hoste og mista høyde (motoren stoppa ikke). ga litt mindre gass og fikk en myk landing (heldigvis). Det "rare" er at hvis jeg gir gass sakte så kan jeg kjøre den på "full throttle". Mistenker glødepluggen men jeg er nybegynner og lurer på hva dere mener
    Pluggen skifta jeg for 3 turer siden, typen er OS 8


    Skal sies at helikopteret datt i bakken fra en ca 10 meter i slutten, regninga har jeg beregna til caa 400 kr,,,ikke så alt for ille med andre ord. Men det var ett makabert skue for en som aldri har hatt ett skikkelig kræsj.
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

    #2
    kan den være en aning rik på tomgangsdysa.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment

    • Vingemutteren
      • Jul 2002
      • 2421

      #3
      Originally posted by tyor
      kan den være en aning rik på tomgangsdysa.
      Høres meget sansynligt ut.
      Gert Hildrestrand.
      Limets Venner.
      Valdres Flyklubb Modell

      Famous last words? Hey watch this!

      Comment

      • ThomasB
        • Aug 2004
        • 1305

        #4
        husk at tomgangsdysa på TT motoren i virkligheten styrer de nedre 80 % av motoren. hoveddysa tar seg kun av fullt turtall.
        Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
        www.airheads.no

        Comment

        • Guest

          #5 Unapproved
          takker for svar, skal prøve å stille når helikopteret blir "helt" igjen

          Comment

          • HWal
            • Dec 2002
            • 68

            #6
            Litt "kranglete" TT50 motor

            Betyr dette at når man hovrer eller flyr rolig uten brå gassbevegelser med TT50, så er det tomgangsnålen som regulerer blandingsforholdet?

            Hilsen
            Helge Walle

            Comment

            • Holger
              • Feb 2006
              • 734

              #7
              Originally posted by ThomasB
              husk at tomgangsdysa på TT motoren i virkligheten styrer de nedre 80 % av motoren. hoveddysa tar seg kun av fullt turtall.
              Gjelder dette TT39 motoren også?
              Anders Bruneberg
              Raufoss

              Comment

              • Whz
                • Nov 2005
                • 190

                #8
                Syntes å huske fra TT50-motoren at tomgangsnåla justerer blanding opp til et visst nivå, men at hovednåla påvirker hele turtallsskalaen (inkludert tomgang). Det hjelper ikke å justere tomgangsnåla perfekt, hvis hovednåla er skrudd til himmels - så det er vel en kombinasjon som gjelder uansett - bortsett fra toppen av turtallsregisteret.

                ...eller er jeg på feil vidde nå?
                -//\_____________
                // Steinar Forshaug
                / 2 x T-Rex 700 . T-Tex 500ESP . Futaba 12FG
                www.mikronor.no
                Phoenix RC Club . AKMHK . OHK

                Comment

                • ThomasB
                  • Aug 2004
                  • 1305

                  #9
                  det er nok rett, men i hover er det den spåkalte tomgangs skruen som gjelder, den andre er ok sålenge du flyr og ikke har problemer med varm motor. hovedproblemet med disse er feil innstilling, som somregel er for lean eller feil på "tomgangs skruen"
                  Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                  www.airheads.no

                  Comment

                  Working...