Unconfigured Ad

Collapse

Skjelving, og redusert turtall?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nybegunda
    • Jun 2003
    • 729

Skjelving, og redusert turtall?

Hei!
    Jeg har et raptor 30 helikopter som jeg prøver å lære meg å fly.

Det går stort sett greit, men etter at råden i motoren slet tvers av gikk det i bakken med et brak. Etter dette uhellet skiftet jeg det som var skadet, og det som kunne være det! Når jeg nå hovrer ca 1m over bakken går det bra en god stund, før treningsunderstellet begynner å få skjelvinger. Samtidig klarer jeg ikke å opprettholde turtallet på motoren. Helikopteret setter seg skjelvende ned på bakken.
    Når det har gått på tomgang en stund kan jeg løfte det igjen, men det går da ganke kort tid før det begynner å skjelve og setter seg ned igjen.
    Er det noen som har noen forslag til hva dette skyldes??
    Tor Helseth
    Ålesund og Omegn Modellflyklubb
  • Morten
    • Apr 2002
    • 386

Heizan.

Høres for meg ut som om motoren går for mager, da synker turtallet og du mister poweren som kan resultere i vobling, prøv og rike ut 2, 3 ( eller 4, 5 )knepp på hoveddysen, har du en Thunder Tiger motor kan det hjelpe og rike ut lowspeed dysen også, ( tomgangsnålen ). men bare litt om gangen.

får du ikke opp turtallet på motoren etter at du riket ut ville jeg prøvet og øke hover turtallet litt.

jeg hadde samme problem på en Nexus med Sc 36 motor, da hjalp dette.

ellers kan du jo sjekke denne linken http://www.raptortechnique.com/index.html her står det meste...

mvh
    Morten
    - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
    - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
    - Krill Avanti S m/ATJ220SV
    - Eurofighter m/Behotec 180 Gold

Comment

• joo
      MFN Skribent
      • Nov 2002
      • 6936

Hauuu :P
      Takk for link morten, flott side! Skal begynne å montere min Raptor snart....
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• nybegunda
        • Jun 2003
        • 729

Tusen takk for genialt tips!!!!!!!!!
        det var jo bare å justere litt jo! :P
        Dessnuten likte jeg den linken !!!!!!!!!
        Tor Helseth
        Ålesund og Omegn Modellflyklubb

Comment

• Morten
          • Apr 2002
          • 386

Hei

Godt å høre at det virket.... nå når helikopter funker bra så er det ikke lenge før du ønsker nytt...større...bedre... he he.
          http://www.mamut.no/flyhobby/ skaffer og selger det meste innen helikopter, fly og radioer.
          eks: komplett raptor 50v2 med TT 50 pro motor og 401 gyro med 9253 servo til 6000.- billig eller?
          Lykke til videre.

Morten
          - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
          - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
          - Krill Avanti S m/ATJ220SV
          - Eurofighter m/Behotec 180 Gold

Comment

• Theodor
            • Nov 2001
            • 510

Hei!

Kan også annbefale: www.helizone.no når det gjelder kjøp av Raptor og reservedeler.

-> Ut og fly mens det fortsall er over minus 15 grader!
            Theodor Bastberget

Airplanes are for people who can't fly helicopters!
            http://www.modellhelikopter.no

Comment

Working...