Unconfigured Ad

Collapse

Endring av collektiv pitch område

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flarssen
    • Jan 2005
    • 1842

Endring av collektiv pitch område

Dersom man vil flytte (og evt. samtidig øke) arbeidsområdet for collectiv pitch, f.eks. for å oppnå mere negativ pitch, hvor skal man skru? Bør washout og mikser fortsatt ha samme "nøytral" stilling?
    Fred Larssen
  • Tintin
    • Jan 2005
    • 4631

Om dette er begrenset i radioen så kan det gå å justere der, om ikke så må du vel flytte ut linken på servoarmen.
    Det hjelper trolig om du sier hvilket heli og radioutstyr det er snakk om.

Comment

• flarssen
      • Jan 2005
      • 1842

Det gjelder Eco8 m/CCPM. Å øke området er greit, det er bare å flytte linken lengre ut på servoarmen. Men hva om std oppsett gir -1 -- +11 grader og jeg ønsker å ha -9 -- +9 grader?
      Fred Larssen

Comment

• Tintin
        • Jan 2005
        • 4631

Nå kjenner jeg ikke dem modellen men en slik begrensning burde ligge i radioen. Om den ikke gjør det så høres det som du ikke har null grader med servoarmene 90 grader og dermed har like mye utslag hver vei....men her er jeg på tynn is siden jeg ikke kjenner den modellen.

Mine helier er satt opp slik at ved mid stick så er servoarmene 90 grader mot linkene og kan da beveges like mye opp og ned og dermed gi like mye utslag.

I normal mode har jeg begrenset dette i radioen slik at jeg har ca -5 til +10 grader.

Comment

• flarssen
          • Jan 2005
          • 1842

Originally posted by Tintin
          Nå kjenner jeg ikke dem modellen men en slik begrensning burde ligge i radioen. Om den ikke gjør det så høres det som du ikke har null grader med servoarmene 90 grader og dermed har like mye utslag hver vei....
          Det stemmer. Med servoene i nøytal (90 grader) har jeg ca. +5 grader, det er dette jeg ønsker å endre...
          Fred Larssen

Comment

Working...