Unconfigured Ad

Collapse

Hva skal jeg kjøpe som første heli?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Chris Anderson
    • Aug 2006
    • 8

Hva skal jeg kjøpe som første heli?

Hei,

Først: Jeg er helt nybegynner innen RC.

Noen var så dum å gi meg et 2 kanalers rc heli i gave.
    Dette fikk følgende utfall: Heliet jeg fikk var søppel, men jeg ble bitt av basillen.

Ergo er jeg på jakt etter et heli som jeg kan vokse med, og ha mange fine stunder med. Sitter er å sikler på et Thunder Tiger Raptor 50 Titan pakke 2 (Futaba) fra elefun.no, men det koster jo 13 høvdinger. Samboeren kommer jo til å halshugge meg, men må jeg, så må jeg.

Spørsmålet er om jeg gjør århundrets tabbe hvis jeg kjøper meg Align T-Rex 450SE fra elefun.no ? Evt et annet el. heli type Zoom400? Har sett endel rå filmer med Zoom400, og for meg ser det ut som jeg klarer meg leeenge med et slikt et.

Kan noen hjelpe meg til en begrunnet avgjørelse. Kommer aldri til å bli noen konkurranse flyger tror jeg. Vil bare ha et moro leketøy, som gir meg mye flygetid.

Har null peiling på mekking, heller ikke på servoer/radio etc etc....

Blir takknemling for innspill!

Mvh Chris
  • walkera 36#
    • Apr 2006
    • 429

du kan lese om t-rexen her: http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=11739

Comment

• Tintin
      • Jan 2005
      • 4631

Greiene er ikke helt sammenlignbare da Titanen er betydelig større enn en TRex 450. En SE med radioutstyr kommer vel fort opp mot 10 lapper så det er nevnt.

Det du bør vurdere før du kjøper er hvor og hvordan heliet skal flys. Et nitro heli som Titanen er legger ofte begrensninger på hvor det kan flys både pga størrelse og støy så det krever tilgang til store åpne områder uten folk/dyr eller klubb med stripe stort sett.
      Et 450 kan du fly på nørmeste fotballbane om den er tom.

Flytiden per "tankning" er omtrent den samme uansett størrelse.