Unconfigured Ad

Collapse

Nytt helikopter fra Protech: Zoom 450 IC

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • northwood
    • Nov 2005
    • 588

Nytt helikopter fra Protech: Zoom 450 IC

Fant en tråd på RCG om et nytt Zoom-helikopter med fuelmotor i T-Rex-størrelse. Ganske syk liten sak. Kunne vært skøy å prøve, men jeg ser alldeles ikke vitsen med så små fuel-helikopter. Du kommer jo ikke nært vekt/effekt-forholdet til et tilsvarende elektroheli.

G10-ramme virker lovende for hva ramma tåler og holder samtidig vekten lav:

Protech har også skjønt å bruke litt mer Alu enn før:

Modellen kommer ferdig montert med motor og potte, har beltedrevet hale og etter mitt skjønn ganske god plass til elektronikk.

Litt flere bilder og mer info her: http://www.protech.be/html/t0502ic.html

Kan se det for meg: folk tar'n helt ut med GV-1 governor, GY611 osv.. Tro hvilke større motorer som ville passet?
    Last edited by northwood; 27-08-06, 17:12.

• Tintin
    • Jan 2005
    • 4631

Det har funnets en slik liten IC Rex også en stund, ble aldri populær

Comment

• Psyko-lefse
      • Feb 2004
      • 1438

Virker som ett desperat forsøk på å stjele markedsandeler fra Trex'en igrunn.
      Men når den ikke har mulighet til å yte like bra, ser stygg ut, er sikkert dyre reservedeler som er vanskelig å få fatt i, og i tillegg lager stygge lyder og griser seg selv til, neitakk.

hjelper jo heller ikke på at man må ha med seg en bil stappfull av utstyr for å starte saken
      Morten Smøraas

Comment

• tyor
        • Mar 2005
        • 9757

hehe vet det er mange som vil ha en liten en med fuel i stedet for elektro men det er jo hver sin smak. norwegian hadde vel også ett lite fuel heli med .18 motor eller noe sånt en stund. men vet ikke om de har det lengere. har også sett ett annet slik lite ett på en svensk side men husker ikke hva det het eller hvor det var i farten. uansett så er det morsomt å se det kommer nye ting om de er bra eller dårlig, billig eller dyrt. og når det gjelder vekt effekt forholdet så vinner vel elektro om det er 50size også
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

Comment

• northwood
          • Nov 2005
          • 588

Originally posted by tyor
          og når det gjelder vekt effekt forholdet så vinner vel elektro om det er 50size også
          Amen til det, og så det gjomer også!

Jeg synes tanken er litt kul da. Det er jo et helt annet konsept enn hva man til daglig ser med alle T-Rexer og diverse andre mikrohelier. Har hørt om fuel-rexer, men de slo jo aldri an som TinTin sier.

Det er da litt begrenset av søl en .12-motor kan lage da, ihvertfall i forhold til en .91 - i forhold til elektro blir jo ikke sammenlignbart.

Comment

Working...