Unconfigured Ad

Collapse

twister cp v2 har høyt turtall men letter ikke?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mEhE
    • Aug 2006
    • 88

twister cp v2 har høyt turtall men letter ikke?

har endelig fått ladet opp helt nye batterier.og merker turtallet er høyere en når jeg bruker de slitne batteriene..men alikevel står heliet bare stille selv om throtlestikka er helt oppe.. hvordan skal linkene til servoene stå ? har prøvd og sett dem lengre ut,de sto nesten helt inne tidligere.. virker som om det er så ømfindlig, om hovedrotorbladene går i veggen nekter det og lette selv om bladene ser lite skadde ut.
    Om jeg skifter bladene letter det,men det fyker ikke opp i taket slik 2 rotorsheliet gjor med full throtle..
    lurer også på hvordan padlestangen skal stå?på mitt står de nokså rett.
    Last edited by mEhE; 19-09-06, 20:05.
  • mEhE
    • Aug 2006
    • 88

ingen som vet noe om dette? flyr med treblader fra hony bee om det har noe å si? twister cp v2 kommer egentlig med carbonblader..
    har skiftet til nye rororblader i dag og prøvd enda en gang.. men det letter ca 10cm over bakken ved full throtlle..er så å si sikker på at bladene er satt på riktig og trackingen ser fin ut.
    satt på litt gass og så fra siden om det var forskjell på bladene,går ut i fra dette er metoden og gjøre det på?
    swashplaten står også helt rett når jeg setter inn batteriet.
    men Rotorbladene står helt rett med full throtle,vet ikke om det er slik det skal være?
    hva kan jeg gjøre,hva er det jeg gjør feil?? trodde dette heliet skulle stige enormt raskt i høyde forhold til mitt gamle blade cx 2 rotors heli..

Comment

• _Bonus_
      • Mar 2005
      • 96

Du må først justere linkene slik at rotorbladene får vridd seg slik at det blir lufttrykk under dem. Altså, når du gir gass, så skal pitch også øke.

Dersom du har bra med pitch/vridning og heliet fortsatt ikke letter, så kan det være motoren som begynner å bli sliten. Mitt oppførte seg likt som ditt...og jeg bytta motor...da ble alt så mye bedre.

Comment

• mEhE
        • Aug 2006
        • 88

ah takker så mye..var rett før jeg heiv helikopter i søppla,har sittet i flere timer og stilla på servoer osv..men til ingen nytte..
        men prøvde nå og stille på bladene..jeg trodde dette var linker til og stille padle stanga rett,der tok jeg skammelig feil. nå letter det som bare det..

Comment

• mEhE
          • Aug 2006
          • 88

nå har jeg litt problemer med at helikopter drar til siden men akselen på rotorhodet er skeiv..kansje det er det som gjør det? eller kansje jeg ikke har stilt linkene til pitch likt? hvordan kan jeg finne ut hvilken jeg skal stille på, når jeg dra opp throttle og ser på siden av helikopter ser bladene like ut..ser det er flere som teiper\tusjer på toppen av bladene men skjønner ikke helt meninga,kan jo ikke se forskjell på hvilken som er høy og lav??

Comment

• mEhE
            • Aug 2006
            • 88

twister cp v2 og esky honybee cp2 har forkjellig rotorhode.
            det vet jeg grunnet en kompis har hony bee cp 2..ellers så er det ikke mye forskjell annet en elektronikk.
            ... men takker for siden.

Comment

• Tintin
              • Jan 2005
              • 4631

Tror ikke han der skjønner norsk, han bare poster reklame for sine greier med jevne mellomrom...

http://www.modellflynytt.no/search.php?searchid=191089

Comment

• northwood
                • Nov 2005
                • 588

Originally posted by Tintin
                Tror ikke han der skjønner norsk, han bare poster reklame for sine greier med jevne mellomrom...

http://www.modellflynytt.no/search.php?searchid=191089
                Er det noe vits å stenge slike kontoer eller bare dukker de opp igjen med nytt navn?

Sorry for OT.

Comment

• Tintin
                  • Jan 2005
                  • 4631

Sikkert ikke men det er heller ingen vits å svare for han skjønner neppe bæret

Comment

• Crash`n burn
                    • Oct 2006
                    • 1

Hadde samme problemet på Twisteren min, og det viste seg at den ene linken som regulerer pitchen var blitt vridd om etter et mindre krasj hvor den hoppet av. De skal stå slik at dem er "motsatt" av hverandre. Bare å vri den over liksom. Ble bare høyt turtall og ingen pitch ut av det når den stod feil.

Comment

• JanFredrik
                      • Sep 2006
                      • 491

Negativ pitch

Hvordan får man negativ pitch å bladene her da?
                      Har ingen planer om å bruke det, men det hadde jo vært fint å vite hvordan!!
                      Mvh Jan Fredrik
                      Jan Fredrik Bjordal
                      www.JetsOfBergen.no

This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

Comment

• mEhE
                        • Aug 2006
                        • 88

bumper denne tråden istdenfor og lage en ny ...skjønner ikke helt...om jeg stiller inn bladene slik dem står på 0 pitch med stikka i bunnen nekter det og lette..
                        men om jeg stiller dem slik at dem har et par grader pitch i stikka i bunn kommer det ivertfall opp av lufte ..
                        om jeg da tar på 3d switchen(eller hva det heter) og tar stikke i bunn
                        står bladene på null..er det ikke meninga å ha negativ pitch med stikka i bunn??

hvordan skal det egentlig være justert?
                        har helt nytt batteri og lipoalarm med andre ord så er det er ingenting i feil med batteriet.
                        Last edited by mEhE; 07-10-06, 17:05.

Comment

• mEhE
                          • Aug 2006
                          • 88

fant utav det til slutt.. motoren min som er dårlig...prøvde en annen motor..så nå klatrer heliet noe sinsykt..

Comment

Working...